Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Peerke_ schreef:Mijn haflinger heeft ook rubber zooltjes gekregen en stiften.
Ik sta op stal bij een hoefsmid, en ik heb dat op zijn advies gedaan, hij was pas beslagen dus hij kon nog makkelijk de ijzers even er onderuit halen en de zooltjes er tussen zetten.
Anders kon ie een uur per dag in de binnenbak, nu kan hij tenminste een paar uur buiten
Peerke_ schreef:dit zijn niet echt stiften, gewoon puntjes onder het ijzer gelast, kunnen er ook gewoon onder blijven zitten, ze zitten verdeeld over het hele ijzer.
Don_Zhivago schreef:Peerke_ schreef:dit zijn niet echt stiften, gewoon puntjes onder het ijzer gelast, kunnen er ook gewoon onder blijven zitten, ze zitten verdeeld over het hele ijzer.
Ow oke.. heb je misschien een foto hiervan??
misschien voor mijn paard zn volgende beslag ook een optie..
Kunnen ze daar ook gewoon mee op straat ofzo?
Emaartje schreef:Mijn paard heeft zolang ik hem al heb voorijzers,maar wil toch proberen hoe het gaat zonder,vind met ijzers nu veelste te gevaarlijk en rijdt nu toch niet met hem,eens kijken of het gaat,voorjaar/zomer gaan ze er weer onder,3jaar geleden ook een keer geprobeerd zonder toen ging het niet,maar toen reed ik hem meer.
Rienn schreef:Emaartje schreef:Mijn paard heeft zolang ik hem al heb voorijzers,maar wil toch proberen hoe het gaat zonder,vind met ijzers nu veelste te gevaarlijk en rijdt nu toch niet met hem,eens kijken of het gaat,voorjaar/zomer gaan ze er weer onder,3jaar geleden ook een keer geprobeerd zonder toen ging het niet,maar toen reed ik hem meer.
Een van mijn paarden heeft ook al zo lang ik haar heb ijzers. Maar toch heb ik ze er 2 maanden geleden onder uit laten halen en ze doet het prima zonder ijzers. Ben nu ook wel blij met de sneeuw dat ze blote voeten heeft, vorig jaar was echt een drama.
Emaartje schreef:Rienn schreef:
Een van mijn paarden heeft ook al zo lang ik haar heb ijzers. Maar toch heb ik ze er 2 maanden geleden onder uit laten halen en ze doet het prima zonder ijzers. Ben nu ook wel blij met de sneeuw dat ze blote voeten heeft, vorig jaar was echt een drama.
deed het lang voordat hij gewend was zonder?3 jaar geleden liep mijn paard niet goed zonder ijzers,of onregelmatig
Rooompie schreef:Zonder, sowieso zonder! Een paard heeft niet voor niets hoeven ontwikkeld. Speciaal gebouwd voor veel grip, en tevens moet de zool op de grond staan voor een goed pompmechanisme in de hoef. Zo is ie nou eenmaal gebouwd. Gekke mensen die hier ijzers onder gaan zetten.. (paarden die heel veel op verharde weg lopen met hoeven die snel slijten weggelaten)
Rooompie schreef:Zonder, sowieso zonder! Een paard heeft niet voor niets hoeven ontwikkeld. Speciaal gebouwd voor veel grip, en tevens moet de zool op de grond staan voor een goed pompmechanisme in de hoef. Zo is ie nou eenmaal gebouwd. Gekke mensen die hier ijzers onder gaan zetten.. (paarden die heel veel op verharde weg lopen met hoeven die snel slijten weggelaten)