wat vindt jouw paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 14:40

Prima, hij kan lekker naar buiten (heeft sneeuwbeslag), maar loopt wel voorzichtig.

evaclaeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 20:47

Haha, de mijne gaat er ook altijd echt volledig voor de eerste dagen !
Rondcrossen, rollen, sneeuw eten, fantastisch om te zien :)

cin_love

Re: wat vindt jouw paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 15:30

Mijn paard vind de sneeuw geweldig loopt ook het liefst de hele dag buiten.
Als ik haar binnen haal heeft ze haar hele snoet wit door de sneeuw.
Ze heeft voor beslag maar in de sneeuw gaat ze alsnog rennen en bokken.
Ijs glijd ze op uit dus nu is het even afzien.

xChanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 15:11

Mijn twee shetland veulens vinden het prachtig. Hun moeders en een andere merrie vinden het niet zo. Veelste koud haha.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 16:21

Mijn paard vind het echt leuk :D Hij gaat er altijd lekker lang in rollen! Maar hij doet wel voorzichtig want hij heeft ijzers ;)

LovingSonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 16:26

Mijn 5-jarige BWP-ruin vond het maar raar.
Helaas konden wij geen kant op, hij staat op ijzers en de bodem was echt heel slecht op onze stal dus de sneeuw was voor zowel mij als mijn stalgenoten erg lastig.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 16:39

Die vindt het wel leuk, laatst lag er nog een berg sneeuw wat bij elkaar geschoven was, en ze bedacht ineens dat is leuk en springt zo boven op de berg.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 16:54

Sneeuw is al weerweg hier; maar mijn Fjordje vond het volgens mij wel mooi. Ze staat niet op ijzers, maar ik heb haar toch een poosje vrijaf gegeven omdat rijden mij op een geven moment echt te riskant leek. Nu is mevrouw liever lui dan moe; dus misschien vindt zij de sneeuw daarom wel leuk!

Verder houdt ze van lekker los een klein sprintje trekken in losse sneeuw (niet te veel; ze wil niet moe worden...), er moet ook minstens één keer in gerold worden en lekker met de neus erdoor schuiven. Maar vaak staat ze gewoon rustig in de verte te turen naar die mooie, witte wereld!
Zelf vind ik het altijd zo'n mooi plaatje: een Fjord in de sneeuw, zoals het eigenlijk hoort. Dus ik achtervolg haar dan maar met de camera...

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 12:22

ze vonden het helemaal geweldig gingen lekker rennen en rollen en ook moest er natuurlijk gekeken worden of het eetbaar was

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 04:10

Het kan 'm niet hard genoeg vriezen, hoe kouder het is hoe actiever hij wordt :)) Sneeuw vindt hij prachtig, de eerste dag dat het sneeuwt durf ik er niet op, hij stoomt dan zo energiek heen en weer dat ik het niet aandurf }:0

Nattigheid is maar niets... dan komen ze alledrie nauwelijks buiten het schuilhok en mijn rosje zweet dan ook bij dat natte, klammige weer. Te veel wintervacht :(:)

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 07:31

mijn paarden vinden het wel leuk, vooral Zafier. De pony's die maken het weinig uit of er sneeuw ligt.
Zafier is zoiezo altijd gek aan het doen buiten en de pony's hebben zo hun uurtjes :Y)

Gerlindaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 15:15

als mijn paard sneeuw ziet, gaat hij heel dom staan kijken, dan gaat hij ruiken en dan eet hij het op.
als ik ga rijden in de sneeuw, gaat hij als een gek tekeer.
rare pony.

Mandy25

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 15:12

De pony van me zus doet aan sneeuwballen maken.
Hij doet zijn neus in de sneeuw en lopen maar. Uiteindelijk heeft hij een soort van balletje voor zijn neus.
Verder is rennen door de sneeuw ook zijn hobby.
Me shetje denkt na 10 minuten ik wil weer naar stal. Hij vindt het maar niks.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 15:17

Ze vinden het "gewoon". Ze reageren niet overdreven blij ofzo. Alleen bij de sneeuw doen ze reuze hun best om het gras te vinden :Y)

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 18:02

Mijn paard wordt echt leip in de sneeuw of ze het nou echt leuk vind: denk het niet.
Bij sneeuw kan ze natuurlijk niet bij het gras en dat vindt ze niet zo leuk.

Ze is met koud weer en sneeuw ook ontzettend fris.
Dus voor ons beide; doe maar voorjaar!

Zorro89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 21:23

Als er sneeuw ligt vindt hij het leuk, maar als er sneeuw valt is hij niet bepaald vrolijk

LadyLisatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 21:24

Wel, mijn shetlander vond het super (het sneeuwt hier namelijk niet meer in België)!

Precies een sneeuwruimer! Met haar neus in de sneeuw en het ontruimen voor grassprietjes te vinden! Echt super lief..

Maar als ze dan een tijdje in de weide stond, dan bleef het sneeuw in haar hoeven plakken en vroor dan aan dus ze liep eigenlijk op ijs!
Toen ik haar zag dacht ik, hmh, ben jij gegroeid, tot dat ik naar haar hoeven keek. Nu ja, dan uitkrabben, vond het geen veilig beeld geven want ze gleed soms uit.

Hadden jullie dat ook?

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 14:37

beauty houd ervan om erin te rollen.
chapeau eet het graag.
cindy haat het

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 16:37

Mijn verzorgpaard is bang voor natte voeten :D . Hij blijft lekker in zijn schuilstal staan, maar gaat wel braaf door de sneeuw als ik dat wil, maar als dat niet hoeft blijft hij binnen staan.

chikie1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 18:23

bij die van mij gaan de ijzers er dan tijdelijk vanaf, ik heb buiten stallen dus als het dooit en weer vriest kan het een ijsbaan worden!

wel vinden ze het geweldig als ze het land weer op mag!! bokken stijgeren crossen rollen sneeuw eten, en dan zoeken naar gras, heerlijk zo'n paarden leven.!

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 23:13

Mijn pony vind het met lekker weer wel leuk en interessant allemaal. Met vies grijs weer staat ze bij het hek te wachten.

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 01:25

mijn paardje vindt de sneeuw helemaal geweldig. Ze staat met sneeuwringen onder en kan dus ook als er sneeuw ligt lekker overdag in de paddock staan zonder dat ze ijsklompen krijgt.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 01:37

mijn pony is gek op sneeuw, hij schuift het weg met z'n neus, gaat er in liggen rollen, en gaat daarna als een malloot door de bak heen crossen :)

xxxvaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:31

Hij vindt het helemaal geweldig. hij gaat een soort van schaatsen en als hij er genoeg van heeft gaat hij het kapot stampen!

bajes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 22:20

Die van mij vinden het super leuk alleen baasje vind het wat minder haha