kan je vandaag gewoon (voorzichtig) rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 14:21

Deesjuuh schreef:
bij ons is er trouwens alleen een binnenbak en hoe die erbij ligt weet ik eigenlijk niet ik ben 2 dagen niet geweest ivm overlijden van famillielid.

In een binnenbak kun je toch altijd rijden? Of de bak moet niet goed bijgehouden zijn... maar het weer maakt echt helemaal niets uit voor een binnenbak hoor.

Deesjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-10 14:23

nou.. mijn lease fjordje, die is wel al 19, maar super fit en erg snel, ze word altijd erg chagerijnig van niks doen, ze rijdt maar al te graag! :D :P

Deesjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-10 14:24

oops, typte ik binnenbak? FOUTJE ik bedoelde buitenbak :o hahaha :o :o

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 14:26

astridelise schreef:
Ik zie dat jij ook een fjordje hebt, gelukkig worden die niet gek van even niks doen!

I wish. haha. :+

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 14:28

Bij ons was gisteren de buitenbak ok. Dus vandaag ook. Maar vandaag niet in gereden omdat we onze eerste wedstrijd hadden en onze eerste winstpunt hebben gehaald *\o/* en dat na 2 weken bijna stilgestaan te hebben (en deze haflinger was gisteren ook een brok dynamiet van het stilstaan). Maar aankomende week gaat het weer vriezen dus ik ben bang dat we voorlopig weer niet kunnen rijden. Helaas.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 14:28

Annetje schreef:
Deesjuuh schreef:
bij ons is er trouwens alleen een binnenbak en hoe die erbij ligt weet ik eigenlijk niet ik ben 2 dagen niet geweest ivm overlijden van famillielid.

In een binnenbak kun je toch altijd rijden? Of de bak moet niet goed bijgehouden zijn... maar het weer maakt echt helemaal niets uit voor een binnenbak hoor.

Soms is bij ons de binnebaan ook bevroren omdat aan de zijwanden helemaal boven in een open stuk hebben. Dus an het binnen sneeuwen ed. Was bedoeld voor ventilatie hahhha.
Maar bij dagelijks bak slepen, heb je er geen last meer van

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 14:32

t is een beetje een rare vraag vind ik... bedoel hier regent het gewoon, niks ergs dus..

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 14:34

astridelise schreef:
Ik zie dat jij ook een fjordje hebt, gelukkig worden die niet gek van even niks doen!

Dat gaat niet op voor alle Fjorden, hoor. :+
Hier eentje die ik, na 2 weken weinig gedaan te hebben, gisteren voor de zekerheid eerst maar even een dagje gelongeerd heb, voordat ik vandaag weer ging rijden. Nou; ik heb haar nog nooit zo hard zien lopen! Toen ze eenmaal in galop mocht, was het hard-harder-hardst en ging ze uit zichzelf maar door! Terwijl ze normaal heel relaxed is en iedere gelegenheid aangrijpt om wat zachter te lopen...
Vanmorgen met rijden was ze in het begin ook nog eens even eigenwijzer dan anders; maar gelukkig wel redelijk rustig na die uitspatting van de dag ervoor.

Wat de vraag van de TS betreft: Ik weet niet hoe het er bij jou uitziet, maar hier (Zuid-Holland) is de bak sinds vrijdag weer sneeuw- en ijsvrij, opgedroogd en is de grond weer zacht.
De longeer-paddock duurde een dagje langer om volledig te ontdooien (lag vrijdagavond nog ijs in) en daarin liggen momenteel alleen nog maar een paar plassen. Ik, angsthaas die ik ben, wilde persé eerst een dagje longeren, dus moest ik tot zaterdag wachten.
Maar de grond ziet er hier nu niets anders uit dan op een gewone herfstdag; dus waarom zou je niet gaan rijden? :) Misschien alleen een beetje voorzichtig doen als je paardje stijf is of weinig conditie meer heeft (maar zal dat echt zo hard gaan in 2 weken?)...

Nies_

Re: kan je vandaag gewoon (voorzichtig) rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 14:37

Nouja, ik heb gister na 3 dagen weer gereden en ze was niet rustig te noemen hoor. Dan zit er gewoon geen rem of stuur op, alles is eng en het kan niet hard genoeg gaan.

Maargoed, da's een beetje off-topic.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 14:39

In Brabant is het goed rijden buiten. Gisteren moesten we nog voorzichtig doen vandaag heerlijk gereden en flink gegaloppeerd in het bos. Er komt namelijk weer koude aan dus de paarden mogen even lekker zich uitleven. Bij ons was de buitenbak vrijdag al redelijk (op sommige plekken nog een beetje glad). Gisteren en vandaag is hij gewoon heel goed (zit geen drainage onder). Wij rijden ook door als het vriest want bij ons wordt goed gestrooid op de weg en fietspad. Het is ongeveer 20 minuten rijden over de weg naar een fijne binnen bak. Door altijd door te rijden blijven de paarden fijn en worden niet te fris. Maar dan moeten ze wel betrouwbaar zijn in het verkeer. Succes allemaal met de komende nieuwe koude weer.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 15:32

Geen rijtechnische discussie -> SV

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 16:41

Nou bij ons kun je nog lang niet in de bak rijden of longeren. De bovenlaag is dan nu wel een beetje ontdooit. Maar dat is dus maar max 10 cm. Daar onder is de bak nog stijf bevroren. En niet de hele bovenlaag is dus ontdooit. Sommige stukken zijn nog steeds ijs. En dus spek glad.

Mijn paard staat elke dag 2,5u in de paddock met 2 andere paarden. Verder heeft hij de hele dag door hooi op stal. En stap ik 20 tot 30 minuten met hem aan de hand over de weg.

Deesjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-10 18:23

Nies_ schreef:
astridelise schreef:

I wish. haha. :+

ja echt he, haha

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 18:26

Heerlijk buitenritje gemaakt vandaag. Geloof dat het gelijk weer de laatste keer was, vannacht gaat het alweer flink vriezen.

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 19:04

Hier was het ook prima te doen! Heerlijk was het in het bos.
Balen dat het nu weer gaat vriezen...

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 19:56

Ik heb ook met sneeuw gewoon gereden, buiten nog wel, want dat doen we het liefst.
Dus ook vandaag heb ik weer gewoon gereden, heerlijk dat de sneeuw en ijs wegwaren in het bos.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 15:56

Hier was de bak dit weekend ook weer prima te gebruiken.
vandaag was hij een beetje hard, maar ik heb mijn paardje erin los gegooid en die ging evengoed lekker uit zijn plaat en kon nog erg gemakkelijk lopen.
Maar het zal komende tijd wel weer flink gaan vriezen dus wordt de bak weer onbruikbaar voor het echte werk. beetje stappen en draven kan dan wel omdat ie goed vlak is.

snoepje15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 15:39

het ligt eraan hoe je bak is?

lollixpop15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 13:05

vandaag betwijfel ik het hoor er ligt nu hier in Den Haag wel heel erg veel sneeuw en het blijft ook maar door sneeuwen.
ik hoop dat het maandag weg is want dan moet ik met de auto naar Limburg. :)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 13:09

Ik heb gister avond laat nog lekker in de wei gereden, welliswaar niet lang (omdat we gingen eten haha) maar dat gaat prima zonder ijzers :) Als je maar geen scherpe bochten maakt en optijd afremt :+

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 16:26

haha, net als op de fiets dus :P niet remmen of sturen

In het bos lag er verse sneeuw. Groep langlaufers, een ree en een renner tegengekomen. Verder helemaal niemand. Echt genieten nu!

mouselover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 18:25

het ligt er ook aan hoe je bak eruit ziet maar ik denk dat het vandaag niet gaat lukken. :)