Winterijzers... Voordelen en Nadelen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xStaceeey__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 00:22

Lijkt mij op winterbanden lijken, ik zou ze wel nemen als ik jouw was :))

AnnemiekvM

Re: Winterijzers... Voordelen en Nadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 19:57

Tommie heeft nu zooltjes onder. Wel was het 50 euro duurder voor rondom.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 19:59

Ik denk dat je je beter kan richten op waarom je paard kreupel wordt van lopen zonder ijzers, dan heeft je paard geen gezonde hoeven en kun je beter dáár wat aan doen. Zodat je paard uiteindelijk zonder kan en heb je dat geneuzel met sneeuw ook niet :)* Investeer desnoods in een goed paar hoefschoenen

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:41

Arabesk schreef:
Ik denk dat je je beter kan richten op waarom je paard kreupel wordt van lopen zonder ijzers, dan heeft je paard geen gezonde hoeven en kun je beter dáár wat aan doen. Zodat je paard uiteindelijk zonder kan en heb je dat geneuzel met sneeuw ook niet :)* Investeer desnoods in een goed paar hoefschoenen

Mijn pony glijdt met zijn sneeuwbeslag veel minder dan de merrie's hier die blootvoets lopen. ;)

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 19:52

Die van mij krijgt a.s. dinsdag ook die sneeuwringen onder. Mijn hoefsmid vertelde alleen wel dat ze snel lek gaan als er geen sneeuw ligt (door steentjes enzo) en dat ze dan geen werking meer hebben.
Hebben jullie hier ervaring mee?

veerkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 20:00

ik heb ze ook op me ponys liggen kei fijn je glijdt niet zo snel uit, en ze kunne gewoon op de wei.....
wat mij betreft geen nadelen

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 21:06

Geen nadelen.
Voordeel dat er geen sneeuwklonten in de ijzers komen, als je paard in de sneeuw loopt.
Tenminste als je met winterijzers de sneeuwringen tussen hoef en hoefijzer bedoelt.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 21:07

playboysches schreef:
Die van mij krijgt a.s. dinsdag ook die sneeuwringen onder. Mijn hoefsmid vertelde alleen wel dat ze snel lek gaan als er geen sneeuw ligt (door steentjes enzo) en dat ze dan geen werking meer hebben.
Hebben jullie hier ervaring mee?

Ik heb de sneeuwringen er vorig jaar 4 maanden onder gehad. Die zijn nog steeds heel.
Nu heb ik wel mijn paard op tuigpaardijzers staan (12 mm) dus de ringen liggen binnen de ijzers en raken de grond niet.
Ik rijd ook veel op asfalt.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 19:22

ik heb ze ook :)

Afbeelding

ideaal..

mijn paard kan namelijk ook niet zonder ijzers (orthopedisch beslag) dus mijn smid stelde sneeuwranden voor.
Zelfs met mijn balken is het goed te doen, bij mijn paard komt er wel wat sneeuw in maar hij krijgt geen klompjes..
Met gewone ijzers werkt het zeker 100% :D

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:51

Mijn paard loopt ook al jaren op voorbeslag,wil zonder proberen kijken of dat gaat anders gaan gewoon de ijzers er weer onder,maar zonder lijkt me fijnder nou in de sneeuw en rijdt in deze periode toch niet.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 00:02

Rijden jullie er ook mee in de sneeuw en op bevroren ondergrond?
en moet je dan iets van stiften draaien of zijn de ringen voldoende om niet uit te glijden?

en zouden ze snel stuk gaan als je veel op de weg rijdt (aangespannen)?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 00:18

Ik heb ook stiften erin, 5 mm met widiapuntje.
Hoe de sneeuwringen zich houden als er geen sneeuw ligt, weet ik nog niet, ze liggen er nl pas tussen sinds eind november, toen het begonnen was met sneeuwen.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 23:39

ik heb geen ringen gekregen maar zooltjes. deze zooltjes bewegen en gooien de sneeuw wee ruit de hoef. vandaag maar gelijk het bos in gegaan...en warempel...een uur gereden en geen klompen oid. wel een paard dat er opeens de sokken in had nu ie doorhad dat hij geen hakken meer kreeg...en dat bij een bult omlaag....niet grappig.

mijn smid is geen fan van stiften. Je draait de kogels van je paard ermee kapot. ik heb nu dus ook geen stiftgaten oid. ik moest het eerst maar eens zo proberen en mocht ik toch wel gaten nodig hebben komt hij terug om ze erin te draaien. Vandaag had ik wel even een moment dat ik spijt had, maar als het paard zich zou gedragen en gewoon zou opletten zou het geen probleem zijn geweest, met modder glijd hij ook weleens. eens kijken of ik van de week een brandgang kan opzoeken, dan kan hij ff gaan en zal hij zich beter gedragen....

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 13:00

Maar met gladheid glijden ze door de ijzers toch ook, ook al zitten er geen klompen onder Of staat jou alleen voor op ijzers?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 14:27

Ik heb de stiften er niet permanent inzitten, alleen met rijden.
Hij staat 24/7 buiten en vorige week heb ik heb ook zien rennen en bokken in de wei. Zonder stiften dus, in een dikke laag sneeuw. Nergens last van (wel ringen dus).

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 09:09

Die van mij staat alleen voor op ijzers.