paarden mislukt met scheren, dit nog goed te krijgen ?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 22:25

moyra schreef:
Marije_jiplover schreef:
Mijn paard heb ik een week of 2 geleden nog geschoren en zag er netjes uit, tot hij het een beetje koud had. Toen zette hij zijn haren op en zag het er net zo uit als op de foto.
Maar als hij zijn haren niet op zet, zie je er niks van.
Ik gok dus, dat je paarden het wat fris gehad hebben net na het scheren, toen je de foto's maakte.

Als ze wat langer onder de deken staan, zien ze er dan nog zo streperig uit?

De paarden stonden al ruim een dag onder de deken toen deze foto's zijn gemaakt.
Deze foto's zijn van vandaag en gister zijn ze geschoren.

Oke we moeten dus geduld hebben en een scheerapparaat huren voor de overgebleven plukken.
Normaal scheerde wij de paarden altijd zelf maar dit jaar wilde we het laten doen.
Vorige keer is echt super bevallen maar hierbij zonk de moed ons wel een beetje in de schoenen.

Scheerder verwijt zelf aan dat de paarden te dik in het haar stonden maar deze waren eind sep nog geschoren en stonden al onder dekens.
Ze waren niet gek veel dikker in het haar als de vorige keer.
Overgens krijgen we wel 50 % terug van het betaalde drag.

Scheermachine's (goed onderhouden en met scherpe messen) moeten ook door dik haar kunnen komen hoor, dus dat is onzin :+ En wat er gebeurt als ze echt dik in het haar zitten en je messen zijn niet scherp genoeg of je machine heeft niet genoeg power; dan komt 'ie er gewoon niet doorheen, dan krijg je een soort van schroeiplekken (weet niet hoe ik dat precies moet uitleggen, maar dat hoort er niet zo uit te zien :D )
Dus ik denk dat je de volgende beter iemand anders kan vragen... :o

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 22:26

die strepen trekken wel weg, maar plukken die nog uitsteken die blijven lelijk. Vooral op zijn been en onderop zijn hoofd.. ik zou de scheerder laten terugkomen als je hebt betaald.

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 22:27

Zo dan :oo
Dat is echt heel slecht geschoren,ik had m'n paard in november ook voor de
2de keer geschoren en toen zag je ook wat strepen maar lang niet zo erg als dit.
(het was trouwens na een week wel weg)
Maar die overgang op z'n hoofd van het geschoren gedeelte naar het niet geschoren stuk
is echt heel lelijk gedaan.
Ik zou het proberen met een tondeuse bij te werken en ik zou hier ook helemaal niks voor betalen,hoor.
Laatst bijgewerkt door ESSIE70 op 05-12-10 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

stienmasjien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 22:28

Gelukkig dat je tenminste al de helft van je geld terugkrijgt. Al ga je dat waarschijnlijk weer moeten gebruiken om een scheerapparaat te huren om het opnieuw te doen. :')

Nou rakni, als je hem terugvraagt kan het misschien nog erger worden. Zou ik niet doen. :)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 22:28

ik ga met melody mee: lijkt inderdaad op schapenmessen.
ik vind dat ze het niet netjes heeft afgewerkt,vooral de boeg niet en stukjes op de benen heeft laten staan.
een klein plukje vergeten kan iedereen overkomen.
als het mij zou gebeuren,zou ik degene even aanspreken,dat het deze keer niet zo netjes is als de vorige keer.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 22:29

@ Meldoy93, de volgende keer scheren wij ze zelf ( de lichte pony is van mij )
Ik ga begin van de week een opscheeraparaat halen om iniedergeval de hoofden een beetje in redelijke staat te kunnen brengen, al ben ik niet blij dat ik me merrie weer kan verdoven, ze heeft al zo'n hekel aan scheren.

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 22:30

Jemig, wat een strepen..
Mijn verzorgpony was toen geschoren voor iemand die altijd alleen maar haar eigen paardje doet en dat zag er een stuk netter uit!
Ik zu zeggen opnieuw te laten scheren ;)

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 22:34

Freya schreef:
@ Meldoy93, de volgende keer scheren wij ze zelf ( de lichte pony is van mij )
Ik ga begin van de week een opscheeraparaat halen om iniedergeval de hoofden een beetje in redelijke staat te kunnen brengen, al ben ik niet blij dat ik me merrie weer kan verdoven, ze heeft al zo'n hekel aan scheren.

Waarmee verdoof jij dan? Pasta?

jSophiaF

Re: paarden mislukt met scheren, dit nog goed te krijgen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 22:38

Ja, met pasta, anders slaat ze het scheeraparaat uit je handen, je kan bij haar alleen de middenhand normaal scheren, achterhand is slaan en voorhand is heftig schudden, waardoor je per ongeluk de manen eraf zou kunnen scheren ( wat mij dus de aller eerste keer is gebeurt )

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 22:42

Dit had ik ook gratis voor je willen doen hoor :+
Ik zou al het geld terug vragen. Eindresultaat is niet goed dus of geld terug of ze doet het nog een keer, dan wel netjes, zodat je uiteindelijk nog steeds het gewenste resultaat hebt.
Slecht excuus ook van de scheerder.

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 22:45

Al eens geprobeerd met praam? Ik heb vorig jaar namelijk een probleempaard geschoren met pasta, was opzich wel rustig maar hij trapte er wel doorheen. Dit jaar hebben we het maar gewoon zo geprobeerd, in het begin hebben we hem even aangepakt en op de gevoelige zones (hoofd etc) hebben we er een praam omheen gedaan, ging super! Als ik jou was zou ik dat eens proberen... Met geduld, en een beetje aanpak kom je al heel ver! Op een gegeven moment moeten ze er namelijk aan gewend zijn :j
(vooral als je het zelf doet kan het een hele hoop schelen!)

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 22:51

melody93 schreef:
Al eens geprobeerd met praam? Ik heb vorig jaar namelijk een probleempaard geschoren met pasta, was opzich wel rustig maar hij trapte er wel doorheen. Dit jaar hebben we het maar gewoon zo geprobeerd, in het begin hebben we hem even aangepakt en op de gevoelige zones (hoofd etc) hebben we er een praam omheen gedaan, ging super! Als ik jou was zou ik dat eens proberen... Met geduld, en een beetje aanpak kom je al heel ver! Op een gegeven moment moeten ze er namelijk aan gewend zijn :j
(vooral als je het zelf doet kan het een hele hoop schelen!)

Die van mij raakt in paniek, gaat hangen en slaan, met de pasta staat ze heerlijk in dromenland en laat ze alles over dr heen komen.
Ik heb het 2 jaar achter een geprobeerd zonder, maar dat is geen doen, dribbelt op dr plaats en gaat meppen, en ook gericht meppen, wat niet leuk meer is.
Dus nu krijgt ze een half uurtje voor ze geschoren word wat pasta en dat gaat goed. Met praam op helpt niet, a: krijg ik die bijna niet om, kan ik achter me paard aan rondjes rennen door de stal heen en b: schud ze als nog met haar hoofd, als je aan de voorhand gaat beginnen., vandaar de pasta, werkt super bij haar.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 22:53

Lijkt wel alsof degene die heeft geschoren er koeienmessen in had zitten, en de machine veel haren tussen de messen had zitten (dus echt in de machine, niet het 'kale' stuk mes).
Ziet er zeer onprofessioneel uit.
De strepen trekken overigens wel binnen 2 weken bij, maar ik zou in het vervolg iemand anders nemen die scheert/zelf scheren.

Succes ermee!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 22:55

Heb niet alles bijgelezen maar denk dat en de messen te weinig tandjes hebben gehad en er niet baan overlappend is geschoren.
Met scherpe paardenmessen(dacht 35 tandjes ondermes) schuin over de strepen heen scheren en dan krijg je het weer glad.
Zo scheer ik altijd mijn streepjes weg iig.Maar dat wordt dus wel heel de paarden opnieuw doen.
Ik vraag voor scheren ook een hoop geld,maar dan kun je de volgende dag wel de ring in met een streeploos paard!

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 22:55

Nou ja zeg!
Ik vind dat je er helemaal niet voor moet betalen, zij kan jou beter een schadevergoeding geven ;( (kort door de bocht gezegd)

Ah wat erg voor je zeg :(:)
Ik zou echt opnieuw scheren of desnoods 1 week wachten en dan de hele boel opnieuw scheren...
Doe maar een goeie deken op met hals :+ undercover...

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 22:56

doei schreef:
Nou ja zeg!
Ik vind dat je er helemaal niet voor moet betalen, zij kan jou beter een schadevergoeding geven ;( (kort door de bocht gezegd)

Ah wat erg voor je zeg :(:)
Ik zou echt opnieuw scheren of desnoods 1 week wachten en dan de hele boel opnieuw scheren...
Doe maar een goeie deken op met hals :+ undercover...

Nou inderdaad!

Als dit proffesioneel gedaan is wil ik wel weten wie want dit is werkelijk waar geen kijk!!!!!

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 23:16

Dit is met te grove messen gedaan. Niet zo netjes van de scheerder. Ik scheer paarden alleen met fijne messen en koeien met grove.
Overigens zie je hier over een week of 3 niets meer van hoor.

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 23:27

Wat vreselijk,dat iemand daar geld voor durft te vragen!Ik scheer ook veel paarden,maar zou dit iemand niet aan durven doen.Er is duidelijk met verkeerde/botte messen geschoren en geen enkele moeite gedaan om streeploos te scheren.
Ik weet niet hoever je uit de buurt woont ( ik zit in doetinchem) maar wil je bij deze aanbieden om het kostenloos netjes te maken als je hierheen kan komen.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 23:34

happytime schreef:
ik ga met melody mee: lijkt inderdaad op schapenmessen.
.

Schapen messen hebben 3 of 4 brede tanden. Dit zijn gewoon grove messen. Ik gebruik voor mijn werk voor koeien deze messen, dit zijn 21 tands messen. Voor paarden heb ik dacht ik 30 of 35 tanden.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-10 23:36

catalyst1 schreef:
Wat vreselijk,dat iemand daar geld voor durft te vragen!Ik scheer ook veel paarden,maar zou dit iemand niet aan durven doen.Er is duidelijk met verkeerde/botte messen geschoren en geen enkele moeite gedaan om streeploos te scheren.
Ik weet niet hoever je uit de buurt woont ( ik zit in doetinchem) maar wil je bij deze aanbieden om het kostenloos netjes te maken als je hierheen kan komen.

Bedankt voor je aanbod, super lief helaas staan de paarden bij zee 1,5 uur bij jou vandaan.
Mijn merrie is prima te laden maar de merrie van freya weigerd de trailer in te gaan.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 23:36

Wat aardig zeg van Catalyst! Ik hoop dat jullie eruit komen!!!
Ik vind dit echt best wel om te huilen, ik zou het persoonlijk niet droog houden als mijn hafje zo wordt geschoren!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 23:37

ik heb ooit mijn draver half geschoren met messen die ong 2 mm haar lieten staan
omdat hij toch nog erg zweette is hij 2 weken later weer geschoren met een andere machine
deze scheerde de haren helemaal eraf,toen had hij een echte kale gladde huid

wat ik veel te kort vond en dat groeide helaas erg langzaam weer aan

misschien is er ook een mes gebruikt die nog wat haar laat staan?

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 23:53

lijkt erop dat de messen bot zijn. Of verkeerd afgesteld. Zelf heb ik ook verschillende messen met verschillende diktes maar deze mogen geen strepen geven. Als je ze na elke winter even laat slijpen blijven ze goed. Gewoon even met een andere scheermachine die wat fijner afgesteld is er over heen gaan voor de strepen . Of even wachten na een week of 2 zie je het niet meer. Wel zonde ik zou gestopt hebben .

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 00:03

Het waren vrij nieuwe messen vermelde de scheerder.
Vrijdag gaan we een scheeraparaat huren en we kopen een opscheermachine om te proberen het te verhelpen.
Al is het om de losse plukken weg te scheren.
Laatst bijgewerkt door moyra op 06-12-10 00:08, in het totaal 1 keer bewerkt

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 00:08

Ik hoop wel dat je het geld dan helemaal terug krijgt van de scheerder anders ben je wel heel duur uit.Als je gaat scheren,moet je gewoon goed verschillende richtingen op scheren ( v-tjes scheren) zo krijg je de strepen het beste weg.
Succes