Sneeuw, sneeuw, sneeuw... ga jij naar je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sijs15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 14:50

Op de fiets. 2 keer per dag. Moet niet, paard krijgt eten, drinken en uitmesten is in 5 minuutjes gebeurd. Maar ik ga toch...

Drunksheep

Re: Sneeuw, sneeuw, sneeuw... ga jij naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 14:51

de paarden staan achter ons huis, dus zal wel moeten :D

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 14:54

Terwijl ik geen eigen beestje heb voel ik me ook schuldig als ik niet naar stal ben geweest, ik hoef niet perse te mesten, en voeren komt ook altijd goed, en zelfs de verzorging wordt altijd gedaan. Toch voel ik me altijd een beetje schuldig als ik er niet ben xD

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 14:56

Waarom vraag je niet aan de stalhouder of hij er wat stro bij wil gooien=
Op de pensionstal waar ik vroegah stond meste hij express niet met erge vorst. Door de schone laag stro erop was het wel schoon en werd het wat warmer voor de paarden met die dikke onderlaag.
Paarden staan nu thuis, dus nu is de vraag niet van toepassing meer.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 15:00

Mijn paard staat aan huis dus ik zal wel moeten en als ik jouw was had ik gaan fietsen, aangezien het met de auto 10 minuten is zal het geen uur fietsen zijn toch? Als je je echt schuldig voelt en je wilt dat je paard een schoon stalletje heeft dan kun je dat altijd nog doen :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 15:07

Ik sla vandaag over. De weg naar stal wordt hier ook niet goed gestrooid. Mijn haflinger staat 24/7 buiten, krijgt eten. Mesten doe ik zelf, maar dat is vooral hopen uit de bak en uitlooop halen. Dat is groot genoeg en geeft niet als dat een dag niet gebeurd.
Gisteren ben ik wel geweest en heb ik een rondje buiten gelopen. Vandaag kan ik helemaal niets doen vanwege de sneeuw. Mijn pony vermaakt zich toch wel met zijn maatje.
Voorheen voelde ik me ook schuldig. Maar nu hij 24/7 buiten staat toch wel minder.
Eten, drinken, beweging, alles krijgt hij. Of ik nu wel of niet ga. Ik ga normaal 6 dagen in de week. Deze week zijn het er maar 5. En ik voel me daar niet schuldig over.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 15:34

Ik ga :j
Het moet wel heel raar lopen al wil ik een dag overslaan.
Hij staat 24/7 in een hokje van 3 bij 3, dus ik wil dat hij daar even uit kan.
Even zijn beentjes strekken voor zover mogelijk :)

Ik moet 7km met de auto naar stal.
Gelukkig hebben we winterbandjes!

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 15:39

Ik ga ook :j Moet wel omdat de paardennu niet naar buiten gaan en hij anders de hele dag op stal staat. En natuurlijk hooi bijvoeren,dat is vaak op als ik aan kom.

romyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 16:25

ik zou gewoon heengaan.. je bent wel verantwoordelijk voor een paard, ik heb dan ook nooit zin, maar als ik me warm aankleed met thermokleding en lekkere laarzen enz heb ik het lekker warm en dan kan ik er weer tegenaan:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 16:32

maakt 1 zo'n dagje nu uit.. als hij lekker buiten gestaan heeft en zn natje en droogje heeft zal ie je echt niet missen hoor :n

ik ga nooit elke dag.. om de dag ongeveer.
hij komt de hele dag buiten, wordt gemest en 'savonds ook binnengehaald en gevoerd.. dus mij missen zal ie echt niet :D

Merel__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 16:34

ja hij staat bij de buren
en ga vanavond ook naar les, de wegens zijn hier goed!
maar als er sneeuw ligt en met 2 sloten er naast snap ik dat je niet gaat!
en hij mist je vast niet na 1 dag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 16:38

Ik ga sowieso alleen op zondag, soms ook de zaterdag.. omdat ik doordeweeks in Antwerpen zit. Dus ik ga dit weekend hoe dan ook richting de paarden (uur rijden met de auto..). Al is het maar om foto's te maken van ze, ze staan 24/7 buiten, het is niet dat ik perse heen moet om wat te doen. Alleen beetje rijden in het bos :D

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 16:40

k moet elke dag wel gaan 1, m'n paard moet z'n biksjes hebben en 2. ik mest alle stallen en voer alle paarden op stal, omdat ik er werk :P Als mijn paard helemaal verzorgd zou worden door de pensionstal zelf, zou ik ook wel eens een dagje niet gaan hoor. Iets doen met mijn paard zit er toch niet in. Alles op en rondom stal is bevroren en glad, dus veels te groot risico gezien mijn paard nogal springerig is.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 16:43

Ik ga 4x per dag, 's ochtends rond de klok van 7 uur, tussen de middag, eind van de middag en halverwege de avond.. Huur een privéstal, dus ik moet alles wel gaan doen! Hier sneeuwt het ook al de hele dag, maar als je gewoon rustig rijdt kun je er makkelijk doorheen.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 16:57

Ik ga elke dag. Sta nu op 10 min. met de auto, ook volpension.
Komen alleen niet buiten nu ivm gladheid op het erf en bevroren paddocks.
Dus ik moet vind ik zelf. Ze moet er even uit om lekker te poetsen en rijden/longeren.

Toen ik vorig jaar nog op een doe het zelf stal stond moest ik ook elke dag heen
Mesten, binnenhalen, voeren en beweging geven. En dat was 20 minuten rijden.
Maar ging wel elke dag :j Toen het 2 dagen echt heel gevaarlijk was op de weg is mijn
vader meegegaan en die heeft me geholpen en dus gereden met de auto omdat ik
het eng vond.

Als het echt gevaarlijk is moet je niet gaan, van 1 dag niet mesten gaan ze
echt niet dood.
Laatst bijgewerkt door xApple op 02-12-10 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:00

Is er niet iemand die hem voor je kan mesten? Verder denk ik dat hij er weinig last van heeft, als hij ook buiten komt. Liever niet je leven riskeren toch?!

Ik ga wel iedere dag. En anders vraag ik mijn vriendin of vader om langs te gaan extra even langs te gaan en te voeren en buiten te laten als de staleigenaar dat nog niet heeft gedaan. Meer voor de katten, want de paarden worden toch wel nagekeken en in de gaten gehouden of ze alles hebben wat hun hartje begeert :) Vanochtend viel het nog mee, en ben ik met de auto geweest. Vanmiddag ben ik met de fiets gegaan. Met grote tegenzin en echt té koud, ook omdat je niet zo hard kan fietsen om je goed warm te houden, maar ja, alles voor de paarden he... helaas heb ik ze niet in volpension staan,maar daarnaast zal ik ook gevoelsmatig niet snel een dag overslaan. Gisteren een dagje niet geweest vanwege bruiloft, maar moest mij echt inhouden toch niet even snel met de auto langs te rijden :+

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:04

Drunksheep schreef:
de paarden staan achter ons huis, dus zal wel moeten :D

Zo gaat het mij ook. :D Maar zie dit soort dagen altijd wel weinig pensionklanten. Kan ik me ook wel voorstellen. Voor mij is het een must, iemand zal ze moeten verzorgen. Voor hen is die verplichting er minder. Ik denk dan maar da's dan weer een voordeel van in pension staan, als het je te koud, nat of guur is dan sla je een paar dagen over.

Ik ga me zo wel eventjes afmelden voor concours aanstaande zaterdag. Want om nou met een trailer te gaan glibberen voor een wedstrijd, durf ik beslist niet.

Sterkte allemaal deze winter, ben bang dat het nog lang niet voorbij is.

SimoneX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:04

Ik ga ook hoor! Gewoon rustig rijden, dan is er niks aan de hand.
Paard komt nu (helaas) niet buiten ivm bevroren weides dus ik ben het
verplicht aan haar om haar even de beentjes te laten strekken en ff lekker
te poetsen. Ik hoef niet want mesten en voeren wordt gewoon gedaan bij
ons op stal maar ik ga toch!

Il00n__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:11

Tja.. Schuldig hoef je je niet te voelen...
Je paard krijgt te eten/drinken/weidegang neem ik aan?
Weet niet of het een 'viespeuk' is kwa stal..
Maar ik zou me er geen zorgen over maken, 1 dag overslaan gaat ie niet 'dood' aan!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:48

Ik zal wel moeten, anders is er geen water en hooi. Zou het echt niet gaan kan ik iemand bellen, maar ik zit zelf niet rustig als ik niet geweest ben.

xxlaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:51

ik ghaa elke dag die van mij word ook wel losgegooit en krijgt ze eten ook wel maar de aandacht en de beweging geef ik hem zelf ook wel liever ik moet ook langs sloten ik vind dat niet eng om te doen maar ik snap je best voor 1 dag hoef je je echt niet schuldig te voelden maar 2 wel :o ind ik

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:54

Ik ga niet, ik kan er nu niet op de fiets heen, en ik heb 'savonds de laatste tijd sowieso geen zin om te rijden; nu kan dat ook nog eens niet en het is gewoon veel te koud om daar dan te zijn.
Aan een chagrijnig baas en een paar aaitjes heeft ie ook weer niet zoveel.. kan wel een paar daagjes zonder.. eerder ging ik wel altijd, maar ja.
Paardje wordt gevoerd, uitgemest en buiten/binnen gezet.. ik poets en rijd normaal gesproken alleen, dus zonder mij vermaakt hij zich ook wel een poosje!

royal_dutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:55

ja hoor ga gewoon naar me paarden, en dan ga ik gewoon rijden :D ( in de binnenbak)

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:58

jaja, mijn pony staat ook op stal en ga ik ook elke dag heen. Mesten wordt gedaan door de manege gelukkig maar ga wel om te rijden natuurlijk (binnenbak). Shetjes ga ik nu wat minder heen. Die staan lekker buiten met hooi. Komen elke dag 2 meisjes die het water e.d. verzorgen :)

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:58

Tja, ik moet ze wel voeren hier thuis.. Als ik jou was zou ik mooi niet gaan! Van die paar drollen mest gaan ze niet dood hoor...