Vochtbehoefte paard in de winter

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Loe_Loe

Re: Vochtbehoefte paard in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 23:29

Mijn pony's (shetlander en D-pony) drinken op dit moment samen zo'n 35-40 liter per dag. Vond dit ook erg weinig! Maar de pies is helder, dus maak ik me toch maar geen zorgen. Misschien verdampen ze door de kou minder vocht...??

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 23:31

Ik kan duidelijk merken dat ze minder drinkt!

Tov

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 23:42

Tov drinkt op stal meer, maar ik denk dat dat komt omdat het water in de stal minder koud is dan in het land, en ze dus buiten minder drinkt. Vorige winter nam ik altijd flessen warm water mee naar stal als het vroor. Dat deed ik door het ijskoude water, zodat de ergste kou eraf was, en meteen daarna werd er gretig gedronken.
Als het vriest is de lucht trouwens ook heel droog. Misschien is dat de reden dat sommige paarden meer dorst krijgen?

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 02:32

Dus een paard dat verder allees hooi en biks krijgt heeft meer behoefte aan water?
Helaas heb ik weinig tijd om bij mijn verzorgpaard langs te gaan. Maar 1 keer per dag zeg maar. Heeft het nut om een emmer met water in de stal te hangen? Of is dit zo weinig dat het niet veel verschil maakt?

aaidaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 17:21

Een emmer kan in ieder geval geen kwaad als de leidingen straks met dit weer bevriezen;)

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 18:21

Dat zijn ze helaas al :P
Er hangt nu een 20 liter emmer in haar stal die ik 1 keer per dag bijvul. En 's avonds en 's ochtends krijgt ze (als het goed is ) 1 emmer.