wandelen met paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:53

Darkness85 schreef:
Dat kan jij vinden. Ik vind van niet. ~~}>

reageer er dan niet op? beetje kinderachtig je reactie's .

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:53

mijn paardje is kreupel, moet daar elke dag 20 min mee stappen, laat altijd lekker haar dikke winterdekentje op, gaat prima !

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:54

@ Wietse_07: Dat jij er niet verder op in gaat, wil niet zeggen dat ik er niet verder op in ga. Dat is nog altijd aan mij zelf. _O-

Anoniem

Re: wandelen met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:33

Darkness85: Of je nu een bit in hebt bij je paard of niet, als je paard er echt vandoor wilt gaan (die 600kg spier) gaat hij wel hoor...

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 19:39

MissAmazone schreef:
Ik ging laatst met mijn pony wandelen (met hoofdstel) En door een discussie tussen hem en mij over het snel en wild zijn hoofd richting gras trekken.. Is hij er daarna tussenuit gegaan door zich los te rukken.. Kon me kapot rennen om erachteraan te gaan. het is dat een boer hem 400m van de grote weg op kon vangen anders had het er heel anders uit kunnen zien nu. Ik neem hem niet meer aan de hand het terrein af iig.

mijn paardje is over het algemeen heel rustig aan de hand, maar als ik ga wandelen met hem neem ik altijd iemand mee, mijn broer of man zijn sterke mannen :) als het me even te veel wordt of ik heb het gevoel dat hij te fris staat dan nemen zij het van me over (dat is toch de bedoeling, doen we ook zo als we naar de wei gaan) echt gaan wandelen hebben we nog niet gedaan, maar de weien waar hij in de zomer opstaat zijn ook niet aan huis dus hij is al wel van het erf afgeweest, die keren ging het goed, was wel ander paard bij, hij vindt het alleen eng als er een voertuig tegemoed komt, maar dan is hij vooral kijkerig, hij is 1 maal geschrokken toen er wind een plastic zeil dat over hout lag deed bewegen en toen deed hij een paar passen voorwaarts maar had hem snel terug, dit was aan het halster, zonder hengstentouw. toen hij hengst was, is hij wel eens omhoog gegaan op de baan (merrie was voor hem), daarna heb ik hengstentouw aangedaan en daarna heeft hij het nooit meer gedaan (is nu ook wel geruind)

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:57

Helmoni schreef:
Darkness85: Of je nu een bit in hebt bij je paard of niet, als je paard er echt vandoor wilt gaan (die 600kg spier) gaat hij wel hoor...

Ja tuurlijk. Maar ik ben van mening dat je een paard beter bij je kan houden op zo'n moment met bit dan zonder. ;)

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:14

En daarom vind mevr het onzin als ik zeg dat het bij mij prima gaat met een hengstenketting en ik het niet nodig vind om een bit in te doen. :Z
ik hou mijn paard liever licht in zijn mond tijdens het rijden.
Denk dat je misschien ook eens kan werken aan het vertrouwen en respect met je paard?
En zoals hier boven word gezegt als een paard echt wil vluchten doet hij dat ook met een bit en ook met een ketting ja.
en dan kom je weer terug op het stukje vertrouwen in elkaar...

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:43

Omdat je met een bit gewoon meer te vertellen hebt dan met een stal halster en een hengstenketting. En met de lichtheid van mijn paard z'n mondje mankeert niks. :Z