Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
sander_lotte schreef:Ik wist niet dat lijnzaad hielp hiertegen!
Suiker lijkt me ook echt niet gezond om in het water te doen, maar lijnzaad krijgt ponybeest toch, dus of het nu door het voer is of in het water... Bedankt voor de tip!
Calanddra schreef:Kan t echt alleen met lijnzaadolie of zonnebloemolie?
Heb dat helaas niet in huis... alleen olijfolie. Mn pa zegt dat er in dat olie voor het frituren ook zonnebloemolie zit, maar dat lijkt me veel te vet voor ze

Maar ik weet niet of ze er aan gaan staan trekken, zo'n ding gebruikt wel stroom! Of dat gedeelte van de waterbak moet buiten de draad en het bereik van de paarden zijn. 
Gentlegiant schreef:Dat doen ze hier dan weer niet
Afgelopen 2 winters was het rond de -25 graden
Lagen ijs die ik zelf amper stuk kreeg

Bravura schreef:Een bal vriest ook vast in stilstaand water. Zit me net te bedenken dat een soort van vijverpompje in combinatie met een bal misschien een oplossing is. Dat pompje houd het water in beweging.Maar ik weet niet of ze er aan gaan staan trekken, zo'n ding gebruikt wel stroom! Of dat gedeelte van de waterbak moet buiten de draad en het bereik van de paarden zijn.
Blijft olie niet drijven op het water? Ben benieuwd of dat wel werkt dan.

Lizz schreef:Gentlegiant schreef:Dat doen ze hier dan weer niet
Afgelopen 2 winters was het rond de -25 graden
Lagen ijs die ik zelf amper stuk kreeg
Ik weet niet waar jij woont, maar -25 graden?
Overigens onze paarden maken ook de ijslagen stuk en ze staan toch iets minder lang buiten dan normaal en in stal zijn de leidingen verwarmd dus hebben ze water
Bal én olie?