Twee waterdichte dekens over elkaar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Cassandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 16:15

Mijn vz-paard staat nu voor de 4de winter met 2 regendekens op. Een 0 grams van bucas met fleecevoering, dus staat eigenlijk gelijk aan een 100 grams deken. En dan sinds deze week een regendeken van een ander merk van 125 gram. Gaat elk jaar goed en het paard staat er niet onder te zweten en voelt ook niet abnormaal warm aan + dat de dekens gewoon mooi blijven liggen.

Overigens staat hij wel 24/7 het gehele jaar op een uitloop met een inloopstal.

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:18

shera schreef:
Ik doe het altijd. Ze hebben een 200 grams regendeken op en nu het zo koud is gaat er een nul grams overheen. Fleece onder de dekens vind ik waardeloos, het gaf bij mijn paarden schuurplekken. Doe het al jaren zo en het bevalt prima. Ik heb dekens van amigo. Ze zweten nooit onder hun dekens

Maar wat is het nut van een 200 grams regendeken met een 0 grams regendeken eroverheen? Als de deken ongevoerd is zie ik niet echt de meerwaarde er van in. Zou ik eerder kiezen voor een katoenen dekentje onder de 200 grams.

Zelf geen ervaring met 2 waterdichte dekens over elkaar, heb er altijd een onderdeken onder. Heb wel 4 waterdichte dekens van verschillende diktes maar nog nooit geprobeerd bovenop elkaar.

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 11:13

Ik heb mijn paard ook twee waterdichte dekens op. Een 150 grams powerhorse deken en een Bucas smartex rain erover. De Powerhorse is niet super waterdicht en veel minder sterk, vandaar de extra Bucasdeken. Blijft super zitten en beide dekens zijn goed ademend. Vorig jaar heb ik deze combi ook opgehad en mijn paard zweette er echt niet onder.

__Elizabeth

Re: Twee waterdichte dekens over elkaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 13:08

Toen ik mijn paard nog had had ik hem met 3x 300grams staan. Hij was geschoren maar ging wel de hele dag naar buiten en stond in een container wat te vergelijken is met de buitentemperatuur. Hij stond er super onder en heeft het niet kuid gehad. Wel had hij er nog een halsstuk bij omdat hij natuurlijk volledig geschoren was. Kun je wel zeggen waarom scheer je hem dan maar ik reed hem iedere dag.