dek op nat paard, hoe doen jullie dat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cindyxx

Re: dek op nat paard, hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 22:34

ik zou eerst een zweet dekentje op doen en dan vragen of iemand bij jou op stal zijn dekentje even wil wisselen. Zo doen wij dat altijd bij ons op stal!

TheLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 01:06

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 01:11

Zweetdeken op, en na paar uur wisselen. Desnoods 's avonds heen om te wisselen,of iemand die te vertrouwen is vragen of ze de deken wilt wisselen.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 01:23

Vraag, zie vaak maten van uitrijdekens S M L of XL..
Mijn paard heeft normaal dekenmaat 195/205..
Welke maat moet ik dan nemen als ik moet kiezen tussen S, M, L of XL

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 20:53

ik denk een L

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 22:05

Wat ik wel eens deed bij mijn vorige paard als ik van training kwam (mijn paard stond alle dagen buiten, dus die had een leuke wintervacht, maar op zich had ze gelukkig geen teddyberenvacht, ze had best nog fijne haren, voor dagelijks buiten te staan!)

Ik wisselde verschillende keren van zweetdeken (dus direct na rijden eentje, voor op de camion een ander, aangekomen in de stal weer een ander en intussentijd alles opruimen e.d.)
Wanneer ik vertrok, stak ik wat stro tussen haar zweetdeken (bij mijn vorige paard die met 1 deken stond, stak ik daar het stro tussen)
Zo werd mijn deken niet nat en het stro viel er rustig uit. Het meeste was tegen de ochtend er onderuit gekomen en mijn paard en deken waren zo goed als droog :)