dekens wassen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Admeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 12:02

Je kan bij de Action een impregneerspray kopen, kost helemaal niks.
Op je deken sprayen (buiten!) en goed uit laten waaien (stinkt nogal).
Verder heb ik nog een adresje in Breda waar ik ze kan laten wassen wanneer ze echt vuil zijn.

dekenwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 23:41

Goed reinigen is met een professionele wasmachine geen probleem. Wanneer dit niet te heet gebeurd zal de teflonlaag of andersoortige waterdichtlaag niet beschadigen.

Om opnieuw waterdicht te behandelen zijn er meerdere mogelijkheden, een spray van de action is zeker een goede en goedkope optie, maar gebruik van techwash van Rapide of harmisol is ook een goede optie. Dit sluit niet uit dat oudere dekens inmiddels met de tijd toch minder van kwaliteit raken.

Voor het wassen en behandelen kan je goed terecht bij www.dekenwasserij.com. Tevens hebben ze een inleverpunt in Dronten, DODO ruitersport, AHB in Boijl en oa in Parrega.

blue_kim

Re: dekens wassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 02:13

Ik laat mijn dekens nooit meer wassen.
Heb ze een keer weggebracht naar zo'n speciaal paardenwas-service-gebeuren, had aangegeven dat ze ook echt weer waterdicht moesten worden gemaakt, maar dat waren ze dus mooi niet.
Heb ze toen ingespoten met tent-spray. Dit werkte super, moest het alleen wel elk jaar herhalen, maar is stukken goedkoper dat een nieuwe deken.
Nu doe ik na de winter alle haren eruit borstellen, is ff een k*t klus, maar lekker in het zonnetje vind ik het geen drama.
Dan laat ik ze lekker uitwaaien en gaan ze weer netjes opgevouwen mijn zadelkamer in.
Werkt prima.

vito05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 08:06

Haren eruit borstelen doe ik zowiezo vaker, eigenlijk wekelijks.
Er zit zo'n fleeclaagje in en als je dat niet bijhoud word dat zo goor.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 11:50

Voor de waterdichtheid,
Blauw (klein) flesje van Kruidvat kopen (eigen merk!) voor het waterdicht maken van spullen,
Was al jaren me dekens zelf (1x normaal wassen, en daarna nog 1x met 2 flesjes) Nog NOOIT last gehad van doorgelekte dekens. Ze worden er super waterdicht van :)

dekenwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 13:29

Grappig want dat 'waterdicht'middel van de kruidvat heb ik ook jarenlang bedrijfsmatig gebruikt. Is inderdaad prima spul.

Techwash van rapide vind ik nog beter. Verkrijgbaar bij de betere ruitershop.