Ik voel met het weer en het paard mee. Gaat ze eronder zweten, dan haal ik er een laagje tussenuit of een dunnere deken erop. Men zegt.. éénmaal op, dan niet meer eraf omdat ze dan ziek worden. Echter als ik naar mezelf kijk en het is op een dag opeen 17 graden, dan doe ik die winterjas toch ook echt ff niet aan
De dagen dat het even kouder was (elke keer 8 tot 10 graden) heb ik ook een 200 grams opgelegd bij mijn paard. Daarna werd het weer warmer en merkte ik dat ze wel erg warm onder de deken vandaan kwam (niet zwetend maar gewoon warm) dus is de 200 gram er weer afgegaan. Ze staat nu met een 0grams regendeken en dat voldoet prima! Pas als het weer kouder wordt (onder de 10 graden) gaat de 200 gram er weer op. Ik zou dus toch je deken af laten, zeker als je paard niet geschoren is.
gister bij mijn paardje ook de 200 grams eraf gehaald en vervangen door een 0 grams regendeken... Sinds zaterdag is ze verhuisd naar een andere stal en staat ze nu tijdelijk in een binnenstal. Daar stond ze gister te zweten onder haar deken. Van de week wordt het wel weer kouder, geloof zelfs vorst aan de grond. Dan gaat de 200 gram er weer op. Paarden gaan rond 7 uur 's ochtends naar buiten, dan is het nog best wel koud.