Welk low budget scheeraperaat voor halsstreepmodel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Woody2015

Re: Welk low budget scheeraperaat voor halsstreepmodel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 21:58

JEPIE ik heb zojuist een super prive berichtje gehad van een bokker hier uit de buurt die me haar grote tondeuse wel wil lenen ;)

En dan koop ik een opscheermachine, gewoon een fijne van tussen de 50 en de 100 euro en dan kan ik het zelf bij houden de rest van de winter!

Bij de Kraemer hebben ze ook een fijne,
http://www.kraemer-pferdesport.de/websa ... opid=01-aa

Daar zit ook een kabel bij geloof ik, Rina heeft die ook en is er zover ik weet tevreden over.

juleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:43

Ik ben ook op zoek naar een opscheermachine voor het hoofd en de benen. Ik heb tot nu toe altijd het volledige paard geschoren met 1 machine (dus ook hoofd en benen) maar het lijkt mij toch gemakkelijker om daarnaast een kleiner apparaat ter beschikking te hebben.

Ik zat eigenlijk te kijken naar die Wahl Kobalt, maar ik twijfel om de volgende reden: Ik kan nergens messensets vinden die op deze scheermachine passen. Bij Agradi verkopen ze wel een messenset voor Wahl, maar daar staat niet bij dat die messen ook op de Kobalt passen. Als ik een scheermachine koop, wil ik er wel een extra messenset bij. Gewoon om achter de hand te hebben, moesten de andere messen bot worden ofzo.
Dus mijn vraag aan de mensen die een Wahl Kobalt hebben: waar kopen jullie extra messen?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:48

Ik heb dus de Wahl Kobalt, maar nu je het zegt... Ik had me nog niet verdiept in extra messensets. :o

Nou scheer ik twee keer per jaar en dan alleen de hals, dus het zal zo'n vaart niet lopen...

juleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 18:13

Voor mij is het ook alleen voor mijn eigen paard. In de winter scheer ik 2 à 3 keer volledig en in de zomer scheer ik regelmatig zijn benen bij (hij krijgt anders enorme sokken en dat is niet zo mooi voor een 'dressuurpaard').

Maar ik wil toch de zekerheid dat ik extra messen kan bestellen. Voor mijn Liscop heb ik ook standaard 2 messensets ter beschikking en die zijn toch beide al één keer vervangen. Ik heb het apparaat wel al een jaar of 8 denk ik.
Stel gewoon dat het apparaat één keer een beetje verkeerd valt en dat er een tandje af is of krom geworden is. Het zou zonde zijn om daarvoor de hele scheermachine weg te moeten gooien. Dan koop ik liever een iets duurdere waar ik dan toch nieuwe messen voor kan vinden.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 11:33

Voor wie nog een scheerapparaat zoekt: DocHorse heeft een actie t/m 14 november zie ik net.

http://www.dochorse.nl/

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:39

Ik heb er 2 in gebruik waarvan 1 goed betaalbare de Moser rex met snoer die is in dld nog te koop voor 56 euro bij Wahl zelf. Het is van origine een hondentondeuse maar is ook goed in stug tinkerhaar. Ik heb mijn oudje 18 jaar geleden 2e hands voor 20 gulden overgenomen van een dame die stopte met haar trimsalon. In die 18 jaar heb ik er 10 jaar de manen van onze oude merrie mee geschoren,haar dikke vacht 2 keer helemaal mee weggehaald en heel veel racestrepen mee gemaakt bij haar en onze tinker. En ik heb net besloten de messen voor het eerst te laten slijpen na 18 jaar. Hoezo degelijk. Ik zie net dat deze op de site hierboven er ook tussenstaat voor 79,80

Daarnaast heb ik nu ook de Moser artiko (1245 op de site hierboven) met een breder messenblad voor onze tinker voor zijn hals. Die moet na 5 jaar een keer geslepen worden na veel vet tinkerhaar kortwieken

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 12:40

en de sectolin 200 is die geschikt voor de hals?

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 12:45

een wahl ik heb die van 50 bij de agradi gekocht :j scheert tenminste overal doorheen ;)

die van Kraemer zijn idd vergelijkbaar, persoonlijk vind ik wahl beter in de hand liggen :)

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 12:48

Splinter schreef:
en de sectolin 200 is die geschikt voor de hals?

Heb ik ook, doe er hele benen mee, en vorig haar heb ik de hals van mijn paard er ook mee gedaan.
Ding werkt prima :)

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 13:57

en hij schijnt vrij stil te zijn klopt dat??

denk dat ik hem vanmiddag maar bij de divo ophaal :j