Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Na het rijden sowieso goed uitstappen en meteen tijdens het uitstappen een uitrijddeken er op. Dan na het rijden zetten we haar even met een zweetdeken weg, dan kun je ondertussen gewoon wat troep opruimen. Daarna is ze eigenlijk altijd wel zo droog dat haar gewone deken (halsdeken) er weer op kan

_Kiki_ schreef:Het is voor MIJN gemak dat mijn paard onder een deken staat

Horse321 schreef:En het gemak van het paard dan?
moonfish13 schreef:Een paard met zo'n dikke vacht dat je er niets meer mee kan is handig zeker?
Leuk als je boshobbelt, maar als je je paard enigsinds fanatiek rijd red je het er niet mee.
Nee, hier staan ze onder een ongevoerde regendeken maar ze zitten nu al erg dik in de vacht!
Die zullen ook geschoren worden straks, anders kan je er niets mee.
De een word niet geschoren want ze komt gelukkig niet zo dik in haar vacht.
Die heeft dan ook max 200 gram op de gedurende winter om haar enigsinds korter te houden.

moonfish13 schreef:Maybe mazzel met een niet teveel schaap paard.
Ik zie het zelf ook als een noodzakelijk iets, maar ik zie hier nu al dat ze onwijs zweten.
Zo ongeveer wat Ts stelt, vind ik genoeg om te beslissen om (deels) te scheren.
Die haar vacht is dik genoeg om vervanger te zijn als handverwarmer ipv een deken.
Je kan ze der echt helemaal in verbergen.
laura1986 schreef:Ik heb mijn bolletje wol lekker buiten staan zonder deken (wel met een goede schuilstal), dus geen ervaring met dekens en scheren. In de winter ben ik wel van plan om te gaan rijden (als mn zadel er is), misschien zelfs in een binnenbak, maar ook lekker rustig. En gezien we een schuilstal hebben, zal dat wel goed gaan.
Mijn reactie op OP: Wat kun je vinden over de deken die je voor je paard hebt? Als het een goed ademende deken is, kan het misschien geen kwaad om je paard daar nog enigzins vochting onder te zetten?
Algemene vraag: Waarom is bij al die scheerpatronen de onderkant van de buik geschoren? Er zijn amper dekens die op de buik zitten, en ook als het paard gaat liggen lijkt me dat erg koud?
Ayasha schreef:moonfish13 schreef:Maybe mazzel met een niet teveel schaap paard.
Ik zie het zelf ook als een noodzakelijk iets, maar ik zie hier nu al dat ze onwijs zweten.
Zo ongeveer wat Ts stelt, vind ik genoeg om te beslissen om (deels) te scheren.
Ze is een aardige teddybeer in de winter.Die haar vacht is dik genoeg om vervanger te zijn als handverwarmer ipv een deken.
Je kan ze der echt helemaal in verbergen.
Nee echt, ik heb niks tegen scheren en iedereen moet vooral doen wat ie zelf denkt dat goed is, ze gaan niet dood van geschoren worden en met een deken enz zit dat echt wel goed. Maar stellen dat je met een ongeschoren paard niks kan is simpelweg onzin.
Dus nog in de wintervacht.
) Ik scheer voor de functionaliteit niet voor de mooi. moonfish13 schreef:Toch helaas weinig is mijn ervaring. Staat die van jou zonder dekens of met?
Ik ben van alles, als je het welzijn van het paard maar in acht neemt.
Lekker zo'n handwarmer.
Voor de rest zonder. Haar een deken op doen is ook simpelweg geen optie... Mijn houdini slaagt er zelfs in om een deken met hals uit te doen op de trailer als je haar een half uur laat stilstaan in de trailer (op wedstrijd bv als we nog ff moeten wachten op de uitslag
)