Ze staat wel met een lekker dik deken op en zoveel mogelijk buiten.
Ze krijgt overigens al wel een wat dikkere vacht, maar nog niet echt extreem.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ze staat wel met een lekker dik deken op en zoveel mogelijk buiten.
itsmi schreef:Ligt denk ik ook erg aan de paarden. Sommigen krijgen snel een wintervacht,en sommigen niet. De mijne zit gelukkig altijd goed in zijn vacht en heeft bijna geen wintervacht.
Veel zeggen trouwens dat het helpt als je vroeg een deken op doet, maar paarden reageren ook op licht. In de winter wordt het sneller donker en daardoor maken paarden ook sneller een wintervacht aan. Instinct, kan je nog zoveel dekens opdoen...
pebbels75 schreef:iemand ervaring met goede wollen dekens met hals die je na het rijden kunt gebruiken om snel te laten drogen? Welke moet ik dan hebben?

.... Dus sinds vorig jaar weer geschoren en binnenkort ga ik hem weer laten scheren. geeske304 schreef:Roxxiejj schreef:Mijn ruin scheer ik ook niet, maar die staat nu al wel onder een licht gevoerde regendeken. Hij verhaart al heel erg, wat ik oplos door hem heel vaak te plukken (met een furminator). Helpt geweldig, hij heeft nog nooit zo mooi glad huidje gehad
Bij mijn merrie werkt dit alles overigens niet, dat is nu al een teddybeer. Die gaat over een kleine maand onder het mes
een furminator?
wat houd dat precies in?
deze gebruiken ze ook voor honden e.d. Komen echt bossen met haar uit als je die dingen gebruikt 
AmonRe schreef:Ik heb het een aantal jaren niet gedaan, maar rijd nu M2 en voelde me toch wel een beetje voor gek rijden met een paard met een berenvacht, die soms ook nog eens gekruld was van het zweet als hij had lopen springen op de trailer.... Dus sinds vorig jaar weer geschoren en binnenkort ga ik hem weer laten scheren.
Op een of andere manier zie je in de "lagere" klassen wel veel ongeschoren paarden, maar als je iets hoger komt zien ze er allemaal piekfijn uit haha. Maar het belangrijkste is de gezondheid van mijn paard. Ik kreeg hem bijna niet droog na het rijden en hij heeft een paar keer last van hoesten gehad.
Terwijl het misschien een heel andere reden heeft. Maar inderdaad, het niet droog krijgen en dergelijke dat vind ik nog wel het meest nare aan een lange vacht, ook om te zien op dergelijke terreinen. 
Dan maar onprofessioneel!
Nu staat hij nog zonder deken. Overdag is het nog zo warm en 's nachts ook nog niet zo erg koud. Vooral op zijn benen en billen gaat het al heel hard groeien. AmonRe schreef:Die van mij wordt inderdaad een echte teddy, deken of geen deken haha. Geen gezichtNu staat hij nog zonder deken. Overdag is het nog zo warm en 's nachts ook nog niet zo erg koud. Vooral op zijn benen en billen gaat het al heel hard groeien.
Een geschoren vacht vind ik ook niet zo mooi en het voelt zo raar stekelig aan, maar het is wel supersnel droog na het rijden.
Verder heb je op hoog niveau natuurlijk ook altijd nog een keuze, maar veel mensen lijken daar niet bij stil te staan.