Shet,wel of geen deken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jafotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 12:37

Ann_Pam schreef:
onze shetters hebben nog nooit een deken op gehad, staan altijd buiten, hebben alle winters al overleefd, dus ik vind een deken in principe echt niet nodig ;)

Gebruikte je ze veel voor sport dan?
mijn pony word bijna dagelijks gebruikt,we moeten dan echt een uur droogstappen en ze is nog niet droog.
jesito schreef:
Als jij jouw pony voor de sport gebruikt is een wei zonder schuilmogelijkheid niet de juiste plek hem te stallen.
En je pony scheren en dan met een deken op 24/7 buiten vind ik not done.

dit kan zat,ze is een 'sport'-pony maar geen stalpony,ze wordt ongelukkig van de stal,en ik wil een gezonde en gelukkige pony!
LADPR schreef:
Ik ben bang dat je spijt gaat krijgen zo. Ik heb een paar winters geprobeerd met dekens te werken zonder te scheren en alle keren kon in hartje winter de dekens er weer af halen omdat ze gingen zweten. De vacht groeit met een deken vrolijk door, waardoor ze het hartje winter gewoon te warm krijgen.

Dan is het pech,verkoop ik de deken weer ofzo,
maar dan heb ik het iig geprobeerd!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 12:55

jafotografie schreef:
Oké,
Ik ga het uitgebreid uitleggen;
Het is de bedoeling dat wij binnenkort,
als de omheining klaar is,
één of twee rijpaarden erbij krijgen,deze komen dan samen met mijn shetlander te staan in een 'paddock paradijs' (http://www.paddockparadijs.nl) en daar zit dan een schuurtje bij waar ze zelf in en uit kunnen lopen.
maar dit schuurtje ligt nu vol met beschimmeld stro en alles van de vorige eigenaar,wij gaan hier komende vakanties mee bezig,
daarom heeft ze NU GEEN schuilstal,maar deze krijgen ze wel.

Kijkt dat is al een heel ander verhaal, als je dat nu effe eerst had uitgelegd.

Ieder dier hoort beschutting te hebben vind ik, maar als een dier geen beschutting heeft maar dan toch flink in de sport loopt kun je daar een behoorlijk zieke pony aan over houden.
Tja en scheren, dat blijft een verhaal appart, ik zou nooit voor de winter de vacht er vanaf halen bij een pony die altijd buiten staat.
De vacht regelt ondanks deken vaak toch nog een hele hoop.
Maar dat is een discussie op zicht.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 12:56

jafotografie schreef:
Ann_Pam schreef:
onze shetters hebben nog nooit een deken op gehad, staan altijd buiten, hebben alle winters al overleefd, dus ik vind een deken in principe echt niet nodig ;)

Gebruikte je ze veel voor sport dan?
mijn pony word bijna dagelijks gebruikt,we moeten dan echt een uur droogstappen en ze is nog niet droog.
jesito schreef:
Als jij jouw pony voor de sport gebruikt is een wei zonder schuilmogelijkheid niet de juiste plek hem te stallen.

dit kan zat,ze is een 'sport'-pony maar geen stalpony,ze wordt ongelukkig van de stal,en ik wil een gezonde en gelukkige pony!
LADPR schreef:
Ik ben bang dat je spijt gaat krijgen zo. Ik heb een paar winters geprobeerd met dekens te werken zonder te scheren en alle keren kon in hartje winter de dekens er weer af halen omdat ze gingen zweten. De vacht groeit met een deken vrolijk door, waardoor ze het hartje winter gewoon te warm krijgen.

Dan is het pech,verkoop ik de deken weer ofzo,
maar dan heb ik het iig geprobeerd!

Waar zeg ik dat je pony op stal moet????

jafotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 13:04

jesito schreef:
jesito schreef:

Waar zeg ik dat je pony op stal moet????

Hier (ik vat het iig zo op)

jesito

Re: Shet,wel of geen deken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 17:03

Hij moet in ieder geval kunnen schuilen, zeker voor wind en regen.

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 17:22

Ik wou een deken op gaan doen deze winter, ik deken gekocht!
Heb eigenlijk toch niet zo'n zin in dat gedoe want hij heeft nu al een dikke vacht dus dan maar wat langer uitstappen!

jafotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 17:30

HeleneDas schreef:
Ik wou een deken op gaan doen deze winter, ik deken gekocht!
Heb eigenlijk toch niet zo'n zin in dat gedoe want hij heeft nu al een dikke vacht dus dan maar wat langer uitstappen!

Mijne is er nu ongeveer 3 weekjes doorheen,straks maar gauw een deken op doen

jafotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 17:30

jesito schreef:

Lees even,dit is allemaal nog in aanbouw!

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:20

Ik zou dan een 0gr regendeken om doen en als het echt koud is 200gr. Misschien kan je ook nog een klein stukje scheren zodat ze toch een beetje haar warmte kwijt kan? Zoals bij dit plaatje nr 8, 10 of 11?

Als deken misschien de Amigo Pony 600D, die heb je in 0gr (lite) en 200gr (medium). Die zijn niet zo heel erg duur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 16:28

jafotografie schreef:
jesito schreef:

Lees even,dit is allemaal nog in aanbouw!

Kom op zeg, het is toch helemaal niet veel werk om even 4 palen in de grond te slaan en daar een plaat op te schroeven?
Dus vind het een zwakke smoes om er maar mee te wachten omdat hij over een tijdje toch verhuist. Dat weet die pony niet, en zijn lichaam al helemaal niet.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 09:38

Vraag de gemeente eens of je er evt een kalverhut neer mag zetten. Staan gewoon los en zijn verplaatsbaar, dus grote kans dat dat wel mag: http://dieren.aanbodpagina.nl/kalverhut ... enverblijf
Zijn in grote en kleine maten te koop. Gewoon even op marktplaats of google kijken naar een 2e hands, is een stuk goedkoper. Misschien verhuren boeren die dingen wel?

Beter dan een gezonde shet met dikke vacht onder een deken zetten.