In de winter

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 16:22

Starshet schreef:
Uiteraard hou ik mijn ogen niet dicht voor een ander ruitertje.
Maar zolang dit de enige oplossing is, blijf ik er nog eventjes op rijden.

Mag ik vragen waarom je blijft rijden, wat is daar de motivatie voor?
Kwa conditie kan je ook zat andere dingen doen, longeren en naast de fiets, maar ook mennen, dus dat kan het niet zijn...
Ik kan geen meerwaarde bedenken om door te gaan met het berijden van je pony, ik kan me voorstellen dat het niet leuk is
als je uit de pony groeit en er niet meer op kan rijden wat je altijd graag hebt gedaan, maar je zal toch moeten toegeven en het
rijden aan kleinere ruitertjes overlaten, want echt meid je word te groot voor je ponytje

terugkomend op je vraag: met sneeuw moet je wel oppassen met rijden, zoizo met lopen in de sneeuw.
Als er sneeuw ligt krijgen mijn ponys altijd aan elkaar gestamte sneeuw onder de hoeven, waardoor ze op een soort sneeuwballen lopen. Dit maakt de hoeven super glad, zeker als je op bijvoorbeeld de straat gaat rijden, maar op harde ondergrond is die verdikking door de aangekoekte sneeuw ook niet goed. Het is te doen maar verwijder goed het aangekoekte sneeuw.

Zolang je je paardje goed droog stapt kan die erna prima terug de weide in, twijfel je dan kan je ze beter op stal zetten met eventueel een fleece tot je pony echt goed droog is. Pas op met die ´gaten´ in de stal waar je het over hebt, dat de pony niet op de tocht staat.