Wat doen jullie paarden met dit natte weer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mandarijn

Re: Wat doen jullie paarden met dit natte weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:12

Tot gistermiddag stonden ze nog lekker 24/7 op het land (de ene met een 0-grams regendeken en de anderen zonder), nu vond de stalhouder het slecht voor z'n land worden en staan ze sinds gisteravond voor de nacht op stal.

Zodra het minder gaat regenen gaan ze weer fulltime naar buiten.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:12

@TS: Ruwvoer helpt om ze warm te houden. Dus meer hooi voeren.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:15

Wei is te nat.
Ze staan nu binnen en komen nu in de buitenbak los.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:17

op de wei, in de regen.
en graast gewoon zoals altijd hoor haha
vind het wel vervelend dit weer, het moet maar even weer zomer worden..

leonie1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:18

Die van mij staan met de regen gewoon in de wei, maar ze hebben de mogelijkheid om in de schuilstal te gaan staan.
Dit doen ze dan ook grootste deel van de tijd.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:20

gewoon paar uur op het land, vind dat ze wel even paard moeten kunnen zijn.

eergister gewoon zo, regende het wel maar was nog vrij warm, gister en vandaag met een regendekje... word toch wel kouder ineens, maar mocht het nu weer droger en warmer worden dan zolang het kan nog lekker zonder(met vliegendek als nodig)

ze vinden het wel best, en maakt ze niks uit dat het regent gaan gewoon lekker eten.

4 anderen staan zonder dek buiten, maar die staan de hele zomer al dag en nacht buiten.

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:24

Gewoon dag en nacht buiten in dr wei, haar stal staat ook in de wei dus ze kan er in als ze wil. En ze heeft geen dekens op.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:36

Hier zijn ze binnen gebleven.
Blijft niets meer van het land over als je
ze erop zou laten.
Vandaag als het goed is een paar uurtjes buiten met
regendekentje.

horse4fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:44

Interessant hoe iedereen met de regen en zijn/haar paard(en) omgaat! Volg dit ook ff... omdat de een zegt dat als je paard 24/7 hij een regendeken op MOET en de ander zegt dat het niet hoeft omdat het nog niet echt koud is...

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:47

heb ze gisteravond ook maar op stal gezet. Vanavond weer kunnen ze hun hooi rustig op eten en drogen. Overdag gaan ze hier nog wel gewoon naar buiten.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:53

gister hebben ze de hele dag binnen gestaan. Eind van de middag met voeren en uitmesten heb ik ze met regendeken op naar buiten gedaan. Toen hebben ze ong een uurtje buiten gestaan. Vanmorgen heb ik ze wel naar buiten gedaan met regendeken op. Vanmiddag wordt het beter, dus ik laat ze gewoon nog staan. Sowieso gaan ze tegen 5 a 6 uur naar binnen.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:55

Ze staan buiten zonder deken, wel met mogelijkheid tot schuilen. Alleen vannacht hebben we met een aantal mensen toch de paarden binnengezet, alleen de jonkies en de andere kudde die het hele jaar door buiten staat bleven buiten.

paf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:57

Heel veel regen gister?? Hier heeft t helemaal niet zoveel geregend. T is wel de hele dag erg koud geweest vond ik. Die van mij staat overdag lekker buiten, en 's nachts lekker binnen. :+

Evelijn

Die van mij staat buiten met regendeken, heb ik woensdagavond op gedaan. Ze hebben een schuilstal maar daar gaat meneer niet in staan. Wel gaat hij staan rillen in de regen (domkop). Hij weet de schuilstal trouwens prima te vinden maar hij staat er vooral in als de zon hard schijnt.

kimmetje89

Ze gaan hier altijd een paar uur naar buiten, weer of geen weer (of het moet echt onverantwoord zijn natuurlijk).
Ik zie gauw genoeg of ze het wel/niet naar de zin hebben, anders haal ik ze weer binnen ;)
Ze staan nu nog bloot, maar binnenkort weer onder dek.

Bramblerose

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:58

Onze paarden staan 24/7 buiten en dan moet ik echt wel even slikken als het zulk weer is hoor... Maar ging gister weer langs, het interesseert ze weinig... :D

Ach wij mensen vermenselijken die paarden ook altijd zo, toch? Regendekens halen heb ik gister ook nog aan zitten denken, maar heb toen toch weer even goed nagedacht waaróm ik ook alweer van de dekens was afgestapt en hoe goed de vacht van paarden het zelf allemaal oplost (trillen en vacht omhoog hebben staan zijn geen tekenen van koud hebben) dat ik he tgeld toch maar in de portemonnee hou!

Binnenkort is de loopstal klaar en dan kunnen ze daar in als ze willen.... Gelukkig is het vandaag wat droger!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:59

wat minder lang buiten, maar nog steeds buiten.
want rollen in de modder en spetteren in de reuze plas, vinden ze de leukste activiteit van de dag }>

hier is het nog te warm voor een regendeken op te gooien. Maar moest het nog wat afkoelen dan worden waarschijnlijk de regendekens bovengehaald.

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:00

Mijn paard staat met het regenachtige weer gewoon buiten, nu nog zonder dek maar straks weer met dek.
Hij gaat naar buiten van 8 tot 18.00 en de avond/nacht staat hij op stal.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:01

mijn paardjes kunnen zelf kiezen of ze binnen of buiten willen staan.
We hebben een inloopstal met paddock,das wel ideaal!

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:01

Ik heb die van mij net maar eens een regendeken omgedaan. Gisteren riep ik nog (tegen mezelf..) dat dat in augustus écht nog niet hoefde, maar toen ik vanmorgen hem riep bij de wei kwam hij in volle gallop naar me toe. En normaal is 't een slome sjokker... En hij stond ook nog eens te trillen toen ik hem het halster om deed. Hij is op het moment tikje mager, waardoor hij zichzelf minder goed warm kan houden. Hopen dat ie 't zo wat langer volhoudt voor hij weer echt op stal moet komen. (nu nog 24/7 buiten)

Vraagje: hebben jullie meerdere regendekens? Zodat de een kan drogen als je de ander op hebt?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:12

Bramblerose schreef:
(trillen en vacht omhoog hebben staan zijn geen tekenen van koud hebben)

Ik heb mijn paard ook 24/7 buiten staan (zou dit graag doen met zo min mogelijk dekens), maar ik vraag me dan af hoe wat dan wel tekenen zijn dat ze het koud hebben. In de kudde waarin hij staat is Kafka de enige die staat te rillen tijdens een regenbui. Een beetje rillen vind ik niet meteen zorgelijk maar ik heb hem niet op een wei staan waar hij onbeperkt kan eten (dan zakt hij door zijn hoefjes). Dinsdagavond na regenbui voelde hij ook kouder aan dan de anderen en was hij minder snel droog. Dus met dit weer toch gekozen voor regendeken ondanks schuilstal en het feit dat het nog maar augustus is.

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:20

Mijn paard staat 24/7 buiten, ik heb geen stal dus binnenhalen kan ook niet. Er is geen schuilstal, als het zo hoost staan de paarden meestal onder de bomen. Regent het iets minder hard dan lopen ze gewoon te grazen. Ben gister een paar keer gaan kijken, maar ze zag er gewoon tevreden uit. Het water zakt hier heel snel weg (zandgrond), er staan een paar plassen maar het wordt in ieder geval geen baggerzooi.

Rachaell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:22

Die van mij staat gewoon 24/7 buiten met een regendekentje

Poekiemansss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:23

Mijn paardje staat 's nachts lekker op stal en overdag buiten, ook als het regent.
Alleen met dit natte weer waarschijnlijk wel weer mok... ;(

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:30

Bij ons stonden gister de paarden voor een groot deel binnen. Was echt de hele tijd regen..
Ponygroep stonden wel buiten waar mijn pony's in staan dan en van 10 tot 4. En s'avonds heb ik de mijne allemaal even een uurtje weer buitengezet rond 6 uur. Ze wouden (heel logisch) weer even naar buiten maar toen ik ze weer wou halen wouden ze ook weer graag naar binnen. Ik stond even tegen iemand te praten bij de kantine en Melody hoordde dat en die begon al te hinniken haha! :')
Ik had ze s ochtends gereden en gewandelt.

Vandaag staat alles weer lekker buiten. Word vanmiddag als het goed is droog.

Ga ze vandaag ook niet trainen. Mogen lekker buiten staan vandaag.