Bij ons op stal staan ze als het goed is gewoon tot oktober 24/7 buiten. Maar als het weer zo blijft en het land helemaal een modderpoel wordt denk ik dat het wat eerder wordt.
Gamblex17
Geplaatst: 28-08-10 12:26
Bij ons staan de van smorgens tot savonds nog gewoon op de wei. tot oktober als het goed is.. tenzij het egt slecht word wil ik die van mij gewoon eerder binnen hebben.
XxKayleigh
Geplaatst: 28-08-10 13:44
Die van mij staat gewoon elke dag buiten, heel het jaar door. Ik doe wel op tijd een deken op, met dit weer
hmm wat hebben jullie een geluk. mijn grasland is te nat geworden, als het vandaag en morgen droog zou blijven, kunnen ze volgende week weer paar uurtje op land. nu kunne ze dat niet. ze komen wel over dag buiten, maar op een kaal achtig stuk, ze kunnen nog wel wat scharrelen, en zoeken. hier is ook nog een iets droog stuk bij. daar staan ze t meest. snachts staanze nu binnen. mijn fries heeft nu wel een ongevoerde regendeken op, omdaat ze met de haren omhoog stond, en gewoon stond te rillen. nu geen last meer van.
E_Nalanta
Geplaatst: 28-08-10 13:59
Onze paarden (arabier, warmbloed, shet en haflinger) staan het hele jaar door buiten, hebben een schuilstal maar gaan hier enkel in tegen beschutting van ongedierte en om te poepen/plassen Regen maakt ze niets uit
Onze paarden staan ook 24/7 buiten (hier in zweden) hele jaar door. Ze hebben wel een schuilstal, maar daar gaan ze alleen maar in staat als het heet is en er veel ongedierte is. Bomen om beschutting te zoeken zijn er ook. Daar zoeken ze beschutting tegen de zon. Toch vind ik evengoed dat de mogelijkheid er wel moet zijn en swinters, als het erg bar is, voer ik in de schuilstal hooi omdat ik dat voor mijn eigen gevoel prettiger vind. Dan staan ze iig toch regelmatig wat beschut. Komt meer omdat ik zelf een watje ben. Leg ik buiten en binnen hooi, dan gaan ze meestal buiten staan eten.
Ik heb overigens twee koudbloeddravers, maar de warmbloeddraver die ik helaas in het voorjaar moest laten inslapen, was exact hetzelfde. Dekens hebben ze nooit op.
Ik kijk het nog even aan de weerberichten voor volgende week zijn beter zag ik. Ze hebben het nog niet echt koud en de wei doet het nog prima.
Jooon
Geplaatst: 28-08-10 15:23
Mijn 4-jarige, 7-jarige en 35-jarige staan allemaal 24/7 buiten. Met schuil mogelijkheden in de vorm van grote struiken/bomen. Als het écht koud is gaan ze 's nachts naar binnen.
Amiigo
Geplaatst: 29-08-10 18:49
die van mij gaat in oktober naar een pensionstal maar daar kan hij bijna niet naar buiten omdat de wei dan zo nat is en de eigenaar is dan bang dat het gras kapot gaat... hij mag wel een paar uurtjes in de padock maar er zijn daar meer paarden en Amigo kan niet samen met de meeste paardjes dus dan mag hij maar 2 uurtjes, samen met een ander paard zou het bijv. 4 uurtjes mogen.
De mijne staan nu hun tweede nachtje binnen. de pensionhouder vond het te nat en dat is ook gewoon zo het weiland is gewoon bijna ondergelopen en de mijne hebben niks te schuilen als het weer droger word mogen ze er weer 24 uur op.
Jooon
Geplaatst: 30-08-10 12:15
Joni heeft vanacht voor het eerst op stal gestaan.
Met dit weer houdt ik ze op de paddock. Is een stuk bestraat en hebben ze ook een ruime stal. Bovenverwachting blijft mijn paddock aardig droog met dit weer