Onbekend insect terroriseert de paardjes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Loezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 23:35

Wel, mijn moeder zei dat ik een product moest gebruiken dat ze gebruikt voor de vlooien en teken enzo voor katten en honden. Echt waar, ongelooflijk! 1 spuit op die beestjes en na 5 seconden liggen ze op de grond te sterven ;)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 23:41

nou weet ik dus wat het is...
dit eestje heeftmijn gil geteroriseerd...
e niets hielp :(
toen heb ik uiteindelijk de waterslang er maar opgezet :D

een paar wekenlater zo'n beetjegevonden opeen paard op mijn stage adres...
toen weer hetzelfde gedaan...
en weer uiteindelijk alleen de waterslang de hielp :(

vieze vervelende beesten zijn het!!!!!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 23:41

mijn paarden hebben er ook weleens 1 tussen hun billen...die vang ik dan en wrijf hem dood,maar je moet wel heel snel zijn.
Versatrine op de staart smeren dat helpt...dat had je even uit frankrijk mee moeten nemen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 23:43

Loezz schreef:
Wel, mijn moeder zei dat ik een product moest gebruiken dat ze gebruikt voor de vlooien en teken enzo voor katten en honden. Echt waar, ongelooflijk! 1 spuit op die beestjes en na 5 seconden liggen ze op de grond te sterven ;)

moet je dat spul wel in je handen hebben op het moment dat het beest rond loopt/vliegt/kruipt oid?
hoeheet dat middeltje dan?:P

Loezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 11:43

M_D_H schreef:
Loezz schreef:

moet je dat spul wel in je handen hebben op het moment dat het beest rond loopt/vliegt/kruipt oid?
hoeheet dat middeltje dan?:P

http://www.virbac.nl/effipro/

Ze zei dat als je dat om de 2 weken spuit op de plaatsen waar het paard niet kan likken, ze dan zeker wegblijven :)

Miss_Ty

Re: Onbekend insect terroriseert de paardjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 11:48

Ik kreeg de tip om schapenvet te smeren onder de staart. Blijkbaar houden die beesten niet van schapen en daarnaast wordt het te vet en kunnen ze zich niet meer vastklemmen.

xFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 23:38

wat een lelijke beesten, steken ze ook echt en wat is het effect ervan?

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 09:25

Miss_Ty schreef:
Ik kreeg de tip om schapenvet te smeren onder de staart. Blijkbaar houden die beesten niet van schapen en daarnaast wordt het te vet en kunnen ze zich niet meer vastklemmen.

Vet trekt ook veel vuil aan, dus dan blijft het niet schoon onder de staart. Vet kan ook voor zonnebrand zorgen....

Love_Mirra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 00:55

BAh bah, wat een nare beestjes. Gelukkig ben ik ze hier nog niet tegengekomen