noodweer wat te doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 12:45

je weet het nooit, als je paard geraakt word, dat kan je niet voorspellen of inschatten, onweer is gewoon gevaarlijk.

valkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 12:45

dravergekkie schreef:
Voor degene die zeggen ze zijn wel wat gewend.

Er werd daarnet op de radio gewaarschuwd voor windstoten van 100km per uur...

Hoeft niet overal te zijn maar goed.

jah en dat vind ik niet meer normaal hoor :+
en om ze even naar binnen te zetten het is 5minuten met de auto mijn vader is er bijna met de auto en dan gaan we :D

allemaal bedankt voor jullie reacties nu weet ik zkr dat ik haar naar binnen ga zetten jullie ook veel succes met het onweer en de paardjes :Y)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 12:46

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 12:47

ok toppie goede beslissing en graag gedaan , succes.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 12:48

Wat word hier overdreven gereageerd. Ook al bedacht dat het ook in een stal kan inslaan. En daar krijg je ze er dan ook niet meer uit. Hier blijven ze gewoon buiten staan.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 12:49

valkjuh schreef:
jackgirl schreef:
kan een paard tegenwoordig niet meer tegen harde wind , regen e.d ?
Sorry maar sommige reageren hier wel heel hysterische, ik ken de paarden en hun weide van de ts natuurlijk niet .. net als andere roepers hier waarschijnlijk niet.
Je kan het zelf het beste inschatten ts

jahwel maar dit is noodweer en ze zitten vlak en best wel hoog.
als mijn paard geraakt word zou ik dat mezelf nooit kunnen vergeven omdat ik geen zin had om er naartoe te gaan. :Y)

Daarom zeg ik ook dat jij het het beste zelf in kan schatten. ;)
Misschien ben ik gewoon te nuchter, en niet snel op stok te krijgen.
Maar ook in een schuur/stal/huis ed kan het inslaan met alle gevolgen van dien.
Dus wat is veilig ?
Laatst bijgewerkt door Happinez op 12-07-10 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 12:50

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 12:51

mijn paarden blijven ook gewoon buiten staan.
de kans is in mijn ogen net zo groot als dat hij in slaat in de stal.
en dan ben je mooi AL je paarden kwijt.

mijn paarden zijn het noodweer trouwens goed door gekomen :)
evenals de stallen :P

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 12:53

Je hoort toch veel vaker dat er paarden (en andere dieren) op het weiland door de bliksem worden geraakt dan in een stal. Hier vlakbij zijn recent nog paarden en koeien getroffen door de bliksem op de wei. Ik zet ze lekker binnen, ze lopen hier onder hoogspanningsmasten op de wei en dat vind ik helemaal doodeng.
Iedereen moet gewoon doen wat hij/zij goed vind. Er is niks raars of overdreven aan om je paard even op stal te zetten als het gaat onweren lijkt me. En als je ze liever op de wei hebt dan doe je dat lekker. Ik zet ze binnen dat vind ik gewoon veiliger.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 12:54

hier loopt alles buiten al heb ik wel het gevoel dat de jarling lekker in een stal is gaan liggen (dat kan bij ons wel) de 3 jarige durft de stal nog niet in dus die zal denk ik onder de bomen staan. Maar ik hoop gewoon dat ik in de ochtend of nu als ik van mijn werk kom de paarden veilig aantref.

Dat sommige paarden binnen halen kan ik goed begrijpen. De dames hier zijn vanaf veulen af aan gewend om altijd buiten te lopen. Heb je een paard dat alleen het zomer zeizoen naar buiten gaat dan kan dit weer wel eens als een verrassing voor het paard komen die is het niet gewend dan wel lekker naar binnen en niet laten paniekeren in de wind en de onweer.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 12:54

Tja helaas is het voor mij meer als 4 uur reisen naar mijn paarden

Ik ben allang blij dat een lieve bokker de exceem dekens gaat afdoen

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 12:55

Ik heb een groepje pony's buiten staan ( van jaarling tot 9 jaar ) en die hebben ook met de storm zaterdagnacht buiten gestaan. Die weide is ook niet in de buurt das kan zo niet even snel binnen halen. Mijn andere merrie's stonden wel op stal omdat ik daarvoor de mogelijkheid wel had.

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 12:55

die van ons staan ook gewoon buiten op ééntje na, maar die moet sowieso al binnen blijven.

en het kan idd ook inslaan op de stallen.

Maar ik lees dat je 'm binnen gaat zetten, als je je daar beter bij voelt, moet je dat ook zeker doen ;)

2misty2

Re: noodweer wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:04

Paarden kunnen heel goed tegen regen ed. Maar ik laat me paard niet buiten met onweer. Heb haar dan ook lekker naar binnen gehaald. Zal het mezelf nooit kunnen vergeven als ze geraakt wordt.

yvanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:07

ik was wel even gaan kijken als ik jou was, maar het zijn geen mietjes he!! in een stal kan ook de bliksem in slaan of dak er af waaien.
maar in het land kan er natuurlijk ook best wat gebeuren..
waar doe je goed aan. dat weet je als de buien en onweer voor bij zijn :o

Evelyne80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:09

Mijn twee paarden staan aan huis dus dat is makkelijk. Ze staan overdag altijd buiten en 's nachts op een verhard stukje voor de stallen. De stallen staan dan gewoon open. Overdag kunnen ze hier ook komen maar doen ze niet. Met dit verwachte noodweer (woon ook in Gelderland) haal ik ze wel uit de wei. Nu staan ze voor de stallen lekker in de regen maar dus niet meer in open veld. Ze kunnen hun stal gewoon in maar dat doen ze niet. Het is nog zo warm dat ze een buitje wel lekker vinden. Als het straks weer rustig is dan gooi ik ze wel weer naar buiten.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:11

Jemig hebben jullie de paarden midden in het bos staan etc

Je kunt je ook dikke benen maken

Hier een paar km verderop is vorig jaar een paard overleden naar een bliksem inslag op de stal dus het kan altijd gebeuren dat is het risico zlef kun je ook inslag krijgen tis niet anders als moeder natuur

Als ze opstal staan kunnen ze geen kant op als ze op het land staan springen ze wel over de draden heen doen ze ook als er niets aan de hand is dus :=

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:12