Dé tip om dekens en dekjes te ontharen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Becs

Re: Dé tip om dekens en dekjes te ontharen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 13:10

@skiep1: stalgenootje heeft het niet zelf gedaan. Zij had een adres waar dit kon. Dekens zijn zo afgeleverd.

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 13:15

Ik gebruik altijd zo'n 'poetsblokje' voor paarden die aan het uitharen zijn. Zo'n zwart hard ding die 'op' gaat :+ .
Werkt echt perfect om je dekens mee schoon te krijgen. Daarna gooi ik ze in een cementton met koud water en soda, dagje laten trekken en dan op zo'n ouderwets wit wasrek uithangen en met de hogedruk uitspoelen. Wel doen als het mooi weer is anders krijg je hem nooit meer droog!

Marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 13:15

Dekens in vieze en "overharige" :D staat afleveren of op laten halen door Epona en je krijgt ze volledig onthaard, keurig netjes schoon (indien nodig gerepareerd en/of waterdicht gemaakt), opgevouwen en in doorzichtig plastic verpakt weer terug.

Da's vele malen handiger, geen verstopte stofzuigers, wasmachines en uren werk :+

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 16:05

Idd hoge druk, maar daar zijn nog niet alle haartjes mee weg. Mijn dekjes doe ik altijd met 'schilderstape'. Zo die kartonachtige plakband en dan ja 'ontharen' zoals je je zelf waxt :D Gaat bij mij nog het gemakkelijkst.
Dekens doe ik ook weg naar ergens waar ze die kuisen, veel te veel werk :P

Sadi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:33

Ik doe het ook vaak met zo'n poetsblokje wat liefhelietje zegt. Werkt prima!

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:36

idd de hogedruk spuit! fleecedekens en staldekens daarna gewoon afspoelen met de slang en regendekens in de wasmachine met waterdicht spul :)

maximosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 15:22

Ik gebruik al tijden een rubber borstel, deze heb ik gekocht bij de Action. Is speciaal voor het verwijderen van haren. Werkt uitstekend :D . Kost geloof ik E 1,25. Hij is zwart en heeft rubber dikke "haren" zo.n 2millimeter dik. Echt een uitvinding, komt alles van los ook de haren die vast in de stof zit. Gebruik m voor mn dekjes, dekens maar ook mn autobekleding ivm de haren van mn jack russel deze kunnen ook zo vast in de stof zitten ;( .

_M_arieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-10 22:00

Ik ben vandaag met een hoge druk spuit in de weer geweest, ging wel prima, niet alle haren er af maar de dekens zijn wel schoon.
alleen het 300 gr deken was niet zo'n succes. dámn wat is dat zwaar als dat ding helemaal doorweekt is!

Met dit weer drogen ze gelukkig snel dat scheelt :)