Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
breezy302 schreef:de meeste bokkers beginnen al te zweten bij het idee dat een jong paard een deken om krijgt maar er zijn wel redenen waarom een jong paard een deken om moet! De mijne had waarschijnlijk niet eens meer geleeft zonder dekens en op stal staan en dat is zonder te overdrijven. Ze was zo mager en had het zo koud! Volgens de DA had ze al haar reserves al opgebruikt en ze kon gewoon niet meer gelukkig kocht ik haar op het juiste moment.
Van de TS heb ik via PB foto's gehad van haar jaarling en die is eigenlijk hetzelfde als de mijne. Het is altijd fijner zonder deken maar mijn paard en die van de TS hadden het gewoon echt nodig.
manna_ schreef:Je begint je deken in principe met opleggen als het gewoon wat kouder wordt. Het is lastig te zeggen wanneer dat is, aangezien dat elk jaar anders is.
Ik ben het eens met iedereen dat jaarlingen en tweejarigen liever zonder dekens staan, maar ik snap in jullie (TS en breezy) helemaal dat jullie dat wel hebben gedaan!
Hopelijk kunnen jullie paardjes nu wel genoeg reserves opbouwen om zichzelf warm te kunnen houden!
Janedieene schreef:Maar Alou, als je ook een beetje logisch nadenkt, en je verplaatst in breezy en mij, bedenk je misschin ook dat we misschien wel een beetje 'bang' zijn dat het weer gebeurt? Ik snap heus wel dat als je nu je pony gewoon goed verzorgt enz, hij heus de winter wel doorkomt, maar dan nog, de vorige winter was al niet goed, midden in een groeispurt, stel dat hij het deze winter weer koud krijgt en dan? Weetje hoe duur de dekens dan zijn om te kopen?? Ik koop ze liever nu, nu zijn ze nog goedkoper dan dat het kouder wordt.