Nooit een dikkere vacht, en nu...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cheyentic

Re: Nooit een dikkere vacht, en nu...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 16:42

kan het niet gewoon komen van de koude nachten?? mijn jaarling heeft ook een dikkere vacht op zijn kont, zijn hals is wel mooi dun, mijn shet houdt het dit jaar ook dikker op de kont, terwijl mijn paard snachts nog met deken staat en nergens last van heeft (staan 24/7 buiten)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 16:46

ik ga die van mij scheren,maar tis wel heel raar 1 shet zit ook heel dik in zijn haar...en 1 paard dus...

ze ruien ook gewoon echt niet :n

nou ja,gaat eindelijk warmer worden,dus ja,dan maar alles eraf scheren...

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 16:52

Gelukkig dat er niet echt wat aan de hand was met je paard. Dan zal het misschien toch wel door het rare weer komen en dat in combinatie met de leeftijd... tja. De vitaminespuit helpt vast!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 16:57

vitamine spuit heb ik die van mij ook al gegeven,en extra ontwormd,en krijgt lijnzaad over zijn eten,maar noppes,komt geen haar extra vanaf.... :n

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 17:05

kimmie261 schreef:
vitamine spuit heb ik die van mij ook al gegeven,en extra ontwormd,en krijgt lijnzaad over zijn eten,maar noppes,komt geen haar extra vanaf.... :n

Heb ik ook al allemaal gedaan. Maar ik krijg nu iets sterkers. Ik hoop echt dat dat werkt, want die van mij laat zich niet zonder zware verdoving scheren ;-)

Efri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:21

Ik heb mijn paard vandaag geschoren. Precies alles wat jullie als kenmerken hadden. Ik heb mijn paard door mijn DA laten controleren en hij zei dat er iets met zijn hormonen was. Maar geen cushing ofzo. Vandaag heb ik hem dus geschoren en het is meteen een opluchting. Vorig jaar had hij dit ook al en inderdaad in de winter een hele dunne vacht. De DA zegt dat door um te scheren en best wel een keertje goed kan komen. Dus.. bij deze. Hij is nu echt super grijs |( .. Maar dat komt wel weer goed als ik um gewassen heb :P

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 09:31

Na het zien van een foto van horseware weet ik bijna zeker dat het het zelfde is.

mijn merrie moet ik ook onder verdoving scheren, maar ze is ook drachtig, dus tranqigel oid mag ze nu niet..

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 20:24

Welke hormonen bedoelde je Da dan? Cushing heeft ook met hormonen te maken namelijk.

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 20:54

Die van mij heeft ook zijn wintervacht nog, ziet er verder wel prima uit maar laat gewoon absoluut geen haar los. Hij is afgelopen winter wel geschoren, maar normaal heeft hij hier geen last van. Wat zeggen jullie, scheren?

Efri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 16:54

De DA heeft het gezegd maar ben eerlijk gezegd vergeten :o
Maar was iniedergeval geen Cushing..

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 14:14

zo,die van mij is kaal geschoren,beest kwam echt zeiknat de wei uit,dus die zit weer strak in zijn pak :D

het staat hem weer goed...