Welk anti-vliegenmiddel vind jij werken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 19:17

De muggen zijn bij ons niet de grote boosdoeners :n ; dat zijn dus echt de dazen :j . Die overigens dit jaar wel later zijn dan normaal want heb er nog geen gezien.
ben zo jaloers op de mensen, waarbij een dazenval werkt want bij ons maakt die dus geen verschil :(:)

Kostolany schreef:
VOor muggen heb ik gewoon Deet van Kruitvat..werkte goed afgelopen weekend met de muggen ook tijdens het zweten.

Was laatst bij Radar dat Deet inderdaad het beste werkt (ook bij mens) maar dat het schadelijk oid zou zijn?
Van je nachtritten klopt alleen is het dan zo moeilijk om de bordjes in de bak te lezen :=

amanda2 schreef:
Ik heb gisteravond mijn paard ingespoten met endure.
Hou jullie op de hoogte...

GRAAG *\o/* *\o/* !!!!

jannie86 schreef:
adhoc werkt dus ook als je paard zweet, tenminste bij mij/ons, en reken maar dat t krioelt van die dingen hier

Heb net even gegoogled maar kan geen afbeelding oid vinden :o . Wil je misschien linkje neerzetten als dat kan?

amanda2 schreef:
Cojosol vind ik ook fijn maar word niet overal verkocht.

Misschien ook link hiervan? :o
En voor teken gebruik ik Frontline spray (hond / kat), die ik 1 x per week opspuit op benen / hals / buik en geen teek meer gehad. Misschien een (helaas wat dure maar wel werkende) tip voor je :)* ?

Sokje_6

Re: Welk anti-vliegenmiddel vind jij werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 19:18

Nou, eht is heel apart, maar bij mijn oude verzorgpaarden hadden ze gewoon een fles groene zeep staan. Net boven de aanzet van de staart wat gieten, dat trekt vanzelf door de staart. De vliegjes blijven lang weg en het ruikt wel lekker, vind ik :)
In de manen kan je hetzelfde doen, je kan ook de manen wassen emt groene zeep, dat werkt echt superlang.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 19:22

Ik heb vandaag gehoord dat mijn paard een vliegenalergie heeft, dus nu moest ik een eceemdeken opdoen en bij het rijden insprayen met een vliegenspray. Ik heb gekozen voor bremsen bremsen, omdat die het beste zou werken...

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 20:12

Nathalie w

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 15:15

Heb sinds vorig jaar Absorbine ultra shield ex maximaal 17 dagen werkzaam en waterresistant.
Denk niet dat het 17 dagen werkt maar wel het beste produkt wat ik ooit gehad heb.

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 16:23

Dat BremsenBremse Spray weet iemand hoelang dat ongeveer werkt?
Bijna bij allemaal is wel beschreven bij de paardendrogist hoelang het ongeveer werkt bijv. 7 uur of max 14 dagen.

Ik zoek namelijk echt goede spray wat minimaal een dag echt goed werkt. Is deze dan geschikt?

En de Atex Daasspray? Dat werkt wel langer dan en dag, maar ik hoor dat je daar erge vlekken van krijgt? Heb namelijk een vos dus weet niet of dit erg opvallend is?

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 16:59

die middelen die meerdere dagen werken, blijven die werkzaam als je je paard helemaal afspuit? Zeker met dit weer....

BabyBell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:07

Dat Ultrashield gedoe wil ik nog wel eens uitproberen.

Voor nu gebruik ik Stubben Rep-Up en Naf Deet-Off ofzoiets. Werken allebei wel goed :) Ze doen in ieder geval meer dan Veerust, Atex en Bremse!

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:20

Ik zie trouwens ook niet bij de Atex spray staan hoelang dat werkt. Iemand enig idee?

Iris_10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:22

Cojosol

Dit is die Cojosol, ik ben erover aan het nadenken om deze te kopen. Alleen ik twijfel tussen Cojosol en Atex Daas Spray. Ik vind het alleen zo raar klinken dat Cojosol in de bloedbaan word opgenomen. Zit er trouwens in Cojosol Citronella? Want daar hoor ik veel slechte verhalen over. Ik weet wel dan in Atex Daas Spray geen Citronella zit.

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:26

Ik vind de atex daas spray het beste werken, al komt de bremse bremse aardig in de buurt, dekentje op als je naar het bos gaat en gaan!

de atex werkt volgens mij wel 2 uur, of langer want het stinkt echt heeel erg!

je moet trouwens wel opletten dat je niet de insectspray koopt ipv de daas spray.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 17:28

Iris_10 schreef:
Cojosol

Dit is die Cojosol, ik ben erover aan het nadenken om deze te kopen. Alleen ik twijfel tussen Cojosol en Atex Daas Spray. Ik vind het alleen zo raar klinken dat Cojosol in de bloedbaan word opgenomen. Zit er trouwens in Cojosol Citronella? Want daar hoor ik veel slechte verhalen over. Ik weet wel dan in Atex Daas Spray geen Citronella zit.

Weet niet of het deze was maar ik heb 2 jaar geleden ook iets gehad wat toen nieuw was, 1 x per week op spuiten en zou in de bloedbaan komen en nergens geen last van :)* . Yep, keep on dreaming
:roll: . Voor geen meter; paarden hebben er niets van geleden maar vliegen, muggen of dazen ook niet _-:(

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:36

Cojosol!

Essentiële oliën zijn heel sterk :) Knoflook helemaal!
Smeer maar eens knoflook onder je voet en enige tijd later proef je het in je mond :)
Het word inderdaad opgenomen in de bloedbaan (zelfde met chemische vliegengoedjes, de huid neemt stoffen op) maar ik blijf toch echt elke dag spuiten hoor, een vliegenspray die een week lang werkt moet ik ooit nog tegenkomen.

Ik gebruik ook Cojosol en ik spuit het gewoon iedere dag 1x op (1 op 1 verdund). Ga ik op buitenrit langs bosjes met veel dazen dan spuit ik ook nog eens wat onverdund op.

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:50

Weet iemand dan een goede spray die echt langer dan een dag werkt? Dat BremsenBremse Spray werkt dat ook maar een paar uur of min. dag?

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:58

paar uur waarschijnlijk idd ;)

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 18:08

Wegbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 19:30

Veerust en de Antivlieg van Epplejeck. Deze laatste werkt eigenlijk nog wel het beste. Het stinkt echt heel erg, er zitten bestandsdelen van hertshoornolie in, maar het werkt super!

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 20:00

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 05:40

Ik heb Endure afgelopen woensdag op mn paard gespoten en het werkt super, echt 0 vliegen!
Werkt 10 dagen maar omdat ik hem met dit weer veel afspuit, heb ik hem 1x royaal ingespoten (1e keer) en daarna steeds na hetmafspuiten heel licht.
Ben geen voorstander van dit soort hefttige middelen maar het werkt dus super :)

Wiskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:34

Wij maken het vaak zelf, met wat azijn, citronella & water. Hoe meer het stinkt, hoe beter het werkt :D

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 18:32

Ik heb ook allerlei dure middeltjes geprobeerd, vond ze geen van alle het geld waard.
Ik maak het nu ook zelf, werkt langer dan een dag maar ik spray haar wel elke dag even in.
recept.

1/3 dettol
1/3 azijn
1/3 water
3 kruidnagels
beetje knoflookpoeder
paar druppels citroen.

sinds ik dit gebruik, nergens meer last van!!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 18:50

nickyu schreef:
ben weer op een deken geeindigd

Akkoord. Die sprays en dergelijke, allemaal goed en wel tot ze beginnen te zweten... Mijne staan als er écht veel vliegen/dazen zitten met een deken en vliegenmasker, dat beschermt imho nog het beste. En ze kunnen binnen, daar is het koeler en schaduw en zitten ook wat minder beestjes.

Van die dettol wat ik hier trouwens lees: paar mensen die ik ken maakten vroeger ook zo'n 1/3 dettol-water-azijn-mix, paarden ingespoten met dat spul en de wei op, de zon in... gevolg: vol brandwonden. Beetje mee uitkijken dus... Ik gebruik het niet, dat durf ik niet.

Als ik soms wel eens een poging doe om het zelf te maken dan doe ik 1 op 3 citronella, kruidnagelthee en appelazijn. Helpt zo ongeveer even lang als al die dure prullen, nl tot ze zweten. Tip: niet in de keuken doen, het hele huis stinkt er naar ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 18:51

Leovet Phaser ofzo, en dan vooral die soort 'creme' met een sponsje.. voor op het hele lichaam misschien niet zo handig, maar wij doen op het hoofd en op de benen, en het werkt echt super!

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 22:27

amanda2 schreef:
Ik heb Endure afgelopen woensdag op mn paard gespoten en het werkt super, echt 0 vliegen!
Werkt 10 dagen maar omdat ik hem met dit weer veel afspuit, heb ik hem 1x royaal ingespoten (1e keer) en daarna steeds na hetmafspuiten heel licht.
Ben geen voorstander van dit soort hefttige middelen maar het werkt dus super :)

Op het bovenstaande had ik ook gehoopt, maar helaas...........................mijn horsie is er een beetje allergisch voor blijkbaar!!

Stond vandaag volledig onder de bulten en iedere aanraking van haar was eigenlijk al teveel, arm dier.

Voor mij geen Endure meer dus ( |( wel balen want had gehoopt dat het wonderspul ook bij mijn paard zou werken aangezien ze echt van 1 vlieg al uit haar dak gaat............... :( )

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 09:26

o jee, dat is sneu!
mijn paard is ook best gevoelig, maar heeft hier gelukkig geen reaktie op... :)