Help! paard draait door door vliegen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Clan

Re: Help! paard draait door door vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 17:45

een cortison spuit zal denk ik wel helpen (bij mijn pony helpt het goed!)
Ook kan je een soort knoflook poeder gebruiken, dat doe je door het voer (niet teveel erin doen, dan eten ze het niet meer).
Bij mij hielp eigenlijk het knoflook poederbeter dan de spuit..
Soms als het echt extreem warm is gebruik ik ze allebij...

Groetjes

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 09:42

Met het rijden gebruik ik gewoon een oornetje, dan heeft ze tijdens het rijden geen last van vervelende vliegen in haar oren.

Je zou ook een vliegenuitrij deken kunnen proberen.

Als ze op de wei staat is haar vliegenkap binnen no-time gesloopt, dus ik laat dat maar dan. Ze raakt er niet gek van hoor overigens.
Nou wonen wij aan zee en er is altijd wel een briesje, wat weer scheelt tegen de hoeveelheid beessies..

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 10:20

Mijn paard gaat straks ook weer de wei in. Hij is zwart, en ik heb van de vorige eigenaresse begrepen dat hij ook erg veel last heeft van vliegen/ muggen. Tijdens het rijden heeft hij hetzelfde als het paard van de TS: ontzettend met zijn hoofd schudden. Nu is daar wel wat op te bedenken met vliegenkappen/dekens denk ik. In de wei vind het ik het alleen wat eng om hem een deken op te doen. Er is niet veel toezicht, en kan er zelf ook niet de hele dag bij blijven. Ze staan (gelukkig) met meerderen in de wei, en weet niet hoe vernielzuchtig de anderen zijn... Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?

Charna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 13:21

Voor tijdens het rijden heb je ook vliegendekens met zadeluitsparing, niet idiaal en zal niet alle vliegne tegenhouden maar het zal altijd schelen. En inderdaad een oornetje proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 13:22

hier staat er ook 1 ja, :+ is inderdaad een lastige questie. Maar met een eczeemdeken is het wel opgelost. Als ze die opkrijgt zie je haar helemaal ontspannen. Tijdens het rijden kun je een vliegendekentje gebruiken...

Tomorrow123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 14:30

Vliegenkap, Vliegenspray, Vliegendeken (ik geloof dat je die zelfs hebt om mee te rijden)

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 14:39

Lon, als je het niet probeert weet je het ook niet.
Die van mij staat nu met 3 andere andere, en straks staan ze met zn 6-en en 4 veulens.
Veulens slopen geregeld wat dat geef ik toe, maar verder no problem. Daarbij mocht er wel iets zijn, deken scheurt wel, is zonde maar dan weet je het wel.

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 14:42

Tempus schreef:
Mijn nicht had het laats over product wat ze bij koeien gebruikten. Kon je aan je paard zijn halster maken en bleven de vliegen ook weg. Moest ook een product over het paard zijn rug laten lopen bleven de beesten ook weg.
Laat ik nu net de naam niet meer weten

VeeRust

Is een koeienmiddel, mag officieel niet voor andere dieren gebruikt worden, maar werkt super.
Gewoon te krijgen bij de welkoop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 14:43

Ik zou toch eventjes aankloppen bij de vorige eigenaar...
Wat zij deden om het op te lossen, en vragen waarom ze je dit niet verteld hebben. Zoiets mag je niet verzwijgen als verkoper ;)

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 15:06

Joto schreef:
Lon, als je het niet probeert weet je het ook niet.
Die van mij staat nu met 3 andere andere, en straks staan ze met zn 6-en en 4 veulens.
Veulens slopen geregeld wat dat geef ik toe, maar verder no problem. Daarbij mocht er wel iets zijn, deken scheurt wel, is zonde maar dan weet je het wel.

nou ja, het gaat me ook niet zozeer om de deken, maar ben banger dat ie er met benen in vast zou komen te zitten ofzo... Misschien gewoon eerst een keer picknickmandje en leesboekje mee en er een paar uur bij gaan zitten ;)

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 15:16

Ja inderdaad, of eerst alleen overdag en snachts af. Enigste wat hier kapot gaat, is de staartflap, maar das sloop, trek en bijt werk van die kleine mormels.