Wanneer kan de winterdeken eraf?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 16:08

Mijun paardje is ook geschoren en nog zo goed als kaal :-(. Haar vacht groeit echt heel langzaam de laatste paar maanden..

Ze heeft nu overdag een fleece dekentje met ongevoerde regendeken erover. En savonds krijgt ze wel der 400 grams maar zij staat dan ook buiten met de keus om naar binnen te gaan..

500 gram overdag lijkt me nu wel warm :s

Arabische

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 16:08

Dan denk ik dat ik die 200 grams er vandaag afhaal en haar onder een 300 grams laat staan! :)

kalicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 16:25

Arabische schreef:
Dan denk ik dat ik die 200 grams er vandaag afhaal en haar onder een 300 grams laat staan! :)

lijkt me een goed plan ;)

ZusJacobs

Re: Wanneer kan de winterdeken eraf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 16:29

Hier staat ze net zonder deken, ze stond gewoon te zweten onder haar 200 grams.

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 16:30

Ik had de 1 onder een 340 grams deken staan. En die heb ik gister onder een 200 gezet en vanmiddag in het zonnetje even zonder deken de wei in gedaan. En de ander stond onder een 0 grams regendeken en die heb ik er vanmiddag ook afgehaald. En vanaaf als ze naar stal gaan krijgen ze de dekens weer op

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 16:30

vorige week de 200 gram opgedaan, vandaag ook die eraf eghaald.
ze staat nu met een fleece dekentje en haar exzeemdeken.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 16:32

Gisteren gewisseld van 200 naar 100 grams.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 16:35

2 dagen geleden gewisseld van 400 naar 150 grams :) En buiten ongevoerde regendeken er overheen, het waait hier nog flink.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 16:39

Hier zijn de dekens van beide dames eraf. De 1 stond er al onder te zweten, de ander heeft nog meeeeeeeer dan genoeg lichaamsvet om zich warm te houden. Ze staan beide 24/7 buiten met inloopstallen en onbeperkt hooi.

Animae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 17:54

Waarom hebben jullie de dekens nu al van jullie paarden gehaald, terwijl het volgende week (en zelfs over 3 weken) nog gewoon weer kan gaan vriezen?

Gooien jullie ze dan opeens weer de dikke winterdekens op....? lekker acclimatiseren voor zo'n paard. :=

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 18:08

Linda_Bien schreef:
Waarom hebben jullie de dekens nu al van jullie paarden gehaald, terwijl het volgende week (en zelfs over 3 weken) nog gewoon weer kan gaan vriezen?

Gooien jullie ze dan opeens weer de dikke winterdekens op....? lekker acclimatiseren voor zo'n paard. :=

Nee en laten zweten kan wel...
Een paard went echt niet zo snel aan het weer, en daarbij gaat de deken als het vanavond koud is gewoon weer op. Je kleed je toch met dit weer ook een stuk dunner, het is hier iig hartstikke warm. Ze staat nu met een regendeken en als het weer erg koud gaat worden gaat de fleece er wel onder.

leanneXXnona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 18:08

die van mij heb ik ook vandaag afgedaan ze vind het het heerlijk.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 18:10

Die vanb mij heb ik er vandaag ook afgehaald. (hier was het vanmiddsag 18 graden) Vanavond ben ik nog even op stal en als het dan flink afkoelt, doe ik de deken weer op. Maar op de dag mag hij lekker afblijven hoor

Animae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 18:19

ZusJacobs schreef:
Linda_Bien schreef:

Nee en laten zweten kan wel...
Een paard went echt niet zo snel aan het weer, en daarbij gaat de deken als het vanavond koud is gewoon weer op. Je kleed je toch met dit weer ook een stuk dunner, het is hier iig hartstikke warm. Ze staat nu met een regendeken en als het weer erg koud gaat worden gaat de fleece er wel onder.

Als je van een 200 grams naar een regendeken gaat oid kan ik dat nog begrijpen.
Maar paarden die geschoren zijn en de hele winter met 500 grams hebben gestaan, nu opeens zonder deken/met een regendeken zetten omdat de zon een keertje schijnt? Je gaat zelf toch ook niet van een winterjas naar een t-shirt?
Bij mij gaat de deken er pas helemaal af als ik zelf in een t-shirt kan lopen en dat was nog lang niet het geval vandaag....

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 19:54

nou ik heb lekker in me t-schirt gelopen vandaag heerlijk
maar mijn paard is gelukkig niet helemaal geschoren geweest.

en ik pas dekens aan naar hoe het weer is.
maar zou ze dus nu niet met een 200 grams naar buiten gooien
geschoren of niet,.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 19:55

Linda_Bien schreef:

ze nu laten stikken onder dikke dekens dat is fijn ;)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 21:19

Linda_Bien schreef:
Maar paarden die geschoren zijn en de hele winter met 500 grams hebben gestaan, nu opeens zonder deken/met een regendeken zetten omdat de zon een keertje schijnt? Je gaat zelf toch ook niet van een winterjas naar een t-shirt?
Bij mij gaat de deken er pas helemaal af als ik zelf in een t-shirt kan lopen en dat was nog lang niet het geval vandaag....

Ik heb geen berichten gezien over paarden met 500 gram naar gelijk zonder deken, kan zijn dat ik er overheen gelezen heb.
Ik heb iig vandaag heerlijk in een t-shirt gewerkt met de paarden. Maar ach, zo verschillen meningen blijkbaar!

Animae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 21:48

ZusJacobs schreef:
Linda_Bien schreef:

Ik heb geen berichten gezien over paarden met 500 gram naar gelijk zonder deken, kan zijn dat ik er overheen gelezen heb.
Ik heb iig vandaag heerlijk in een t-shirt gewerkt met de paarden. Maar ach, zo verschillen meningen blijkbaar!

Inderdaad! Daar is ook niets mis mee, ieder baasje weet wat het beste is voor zijn paard. :D

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 21:49

Ik wist niet goed wat ik moest doen, begin van de week al gewisselt van dikker onderdekentje naar dunnetje..
Nu staat hij enkel onder 200 gram.
Ik haalde hem vanavond uit de wei en hij had het flink warm onder de 200 gram met dun onderdekentje.

Hij heeft nog wel een minimaal harenkleed (geschoren geweest) maar ik geloof niet dat hij het onder de 200 gram koud heeft.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 22:22

Corellaa schreef:
Ik wist niet goed wat ik moest doen, begin van de week al gewisselt van dikker onderdekentje naar dunnetje..
Nu staat hij enkel onder 200 gram.
Ik haalde hem vanavond uit de wei en hij had het flink warm onder de 200 gram met dun onderdekentje.

Hij heeft nog wel een minimaal harenkleed (geschoren geweest) maar ik geloof niet dat hij het onder de 200 gram koud heeft.

Warm is imo niet zo heel erg, hij moet het niet te heet krijgen natuurlijk. Misschien de onderdeken er onderuit laten?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 22:24

Mijn haf had het deze week als veel te warm onder zijn 200grams deken. Nu staat hij onder een fleecedekentje.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 19:45

die van mij heeft sinds begin van de week geen deken meer, ze is niet geschoren, had wanneer het zo koud was een deken van ong 300 gr op, 2 weken geleden ong heb ik ze een deken van ong 150 gr opgedaan. Heb het dus wel afgebouwd.
ze heeft trouwens toch nog redelijk wat haar aangezien ze door haar leeftijd zowiezo een dikkere vacht aanmaakt.

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 19:47

bij oons staan z eal zonder zo lang het 15 graden of warmer is haha :)

michellee73

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 19:48

Gisteren de 500 afgedaan, nu een 200 op. :)

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 19:52

Heb nu voro de eerste nacht bij mijn oudje z'n deken af , hij had het nog zo warm vanavond.
En ze staan s'nachts binnen dus :)