Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
En buiten ongevoerde regendeken er overheen, het waait hier nog flink. Linda_Bien schreef:Waarom hebben jullie de dekens nu al van jullie paarden gehaald, terwijl het volgende week (en zelfs over 3 weken) nog gewoon weer kan gaan vriezen?
Gooien jullie ze dan opeens weer de dikke winterdekens op....? lekker acclimatiseren voor zo'n paard.

ZusJacobs schreef:Linda_Bien schreef:Waarom hebben jullie de dekens nu al van jullie paarden gehaald, terwijl het volgende week (en zelfs over 3 weken) nog gewoon weer kan gaan vriezen?
Gooien jullie ze dan opeens weer de dikke winterdekens op....? lekker acclimatiseren voor zo'n paard.
Nee en laten zweten kan wel...
Een paard went echt niet zo snel aan het weer, en daarbij gaat de deken als het vanavond koud is gewoon weer op. Je kleed je toch met dit weer ook een stuk dunner, het is hier iig hartstikke warm. Ze staat nu met een regendeken en als het weer erg koud gaat worden gaat de fleece er wel onder.
Linda_Bien schreef:Waarom hebben jullie de dekens nu al van jullie paarden gehaald, terwijl het volgende week (en zelfs over 3 weken) nog gewoon weer kan gaan vriezen?
Linda_Bien schreef:Als je van een 200 grams naar een regendeken gaat oid kan ik dat nog begrijpen.
Maar paarden die geschoren zijn en de hele winter met 500 grams hebben gestaan, nu opeens zonder deken/met een regendeken zetten omdat de zon een keertje schijnt? Je gaat zelf toch ook niet van een winterjas naar een t-shirt?
Bij mij gaat de deken er pas helemaal af als ik zelf in een t-shirt kan lopen en dat was nog lang niet het geval vandaag....
ZusJacobs schreef:Linda_Bien schreef:Als je van een 200 grams naar een regendeken gaat oid kan ik dat nog begrijpen.
Maar paarden die geschoren zijn en de hele winter met 500 grams hebben gestaan, nu opeens zonder deken/met een regendeken zetten omdat de zon een keertje schijnt? Je gaat zelf toch ook niet van een winterjas naar een t-shirt?
Bij mij gaat de deken er pas helemaal af als ik zelf in een t-shirt kan lopen en dat was nog lang niet het geval vandaag....
Ik heb geen berichten gezien over paarden met 500 gram naar gelijk zonder deken, kan zijn dat ik er overheen gelezen heb.
Ik heb iig vandaag heerlijk in een t-shirt gewerkt met de paarden. Maar ach, zo verschillen meningen blijkbaar!
Corellaa schreef:Ik wist niet goed wat ik moest doen, begin van de week al gewisselt van dikker onderdekentje naar dunnetje..
Nu staat hij enkel onder 200 gram.
Ik haalde hem vanavond uit de wei en hij had het flink warm onder de 200 gram met dun onderdekentje.
Hij heeft nog wel een minimaal harenkleed (geschoren geweest) maar ik geloof niet dat hij het onder de 200 gram koud heeft.