Tooske schreef:Eciara schreef:Ik zou eerlijk gezegd niet met een geschoren paard in de regen gaan rijden! Hun vacht kan het niet meer opvangen waardoor het meteen op de huid gaat zitten, en als daar wind op komt zal ze het wel koud krijgen ondanks dat ze loopt. Maar goed ieder paard is ook weer verschillend. 3 dagen vind ik ook te veel. Ik laat haar vaak 1 of 2 dagen rusten. Maar doe vaak maar 1 echt zware training in de week, en dan bedoel ik dat je echt net ff verder gaat dan ze kan en vaak is dat met priveles, maar niet te ver natuurlijk.
Niet in de regen met een geschoren paard? Wat een onzin! Waarom niet? Ik rij altijd met min geschoren merrie weer of geen weer krijgen ze niks van mist je ze goed naverzorgd uiteraard.
Ik rij een keer of 5 in de week en train regelmatig zwaar dan krijgt ze echt geen 3 dagen vrij hoor ben je gek ja licht werk evt daarna of longeren maar daarna hup weer aan de gang.
Ik zeg inderdaad dat ik het liever niet zou doen! Dan zou ik toch echt een deken op laten liggen.