Tips en trucs voor deken-schuurplekken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jwbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:49

Misschien is dit iets voor je, deze dekens hebben een teruggesneden schoft waardoor de schoft vrij komt te liggen. Ook zijn deze dekens rond de borst en hals volledig pas te maken. Hier voorkom je die vervelende schuurplekken.

Afbeelding
- 420 denier ademende schuurbestendige nylon buitenkant
- teruggesneden schoft om schuurplekken te voorkomen
- Adjusta-Fit systeem (De deken is volledig pas te maken rond de borst en hals)
- Gesloten Borst met een diepe V Vorm

220 Grams - http://www.uhg-shop.nl/?Lng=nl&PageID=3 ... ProdID=299
380 Grams - http://www.uhg-shop.nl/?Lng=nl&PageID=3 ... ProdID=297

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:51

Ik smeer op die wondjes steeds uierzalf en nu heeft ze er véél minder last van :)
Laatst bijgewerkt door zwieke op 09-02-10 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Ulaney

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 17:02

Mijn paard heeft het niet alleen van z'n deken, ook op de plek van z'n singel heeft ie geen haar meer over :n
Schapenbontje om n singel helpt ook niet, hij heeft wel extreem gevoelig huidje. Ik denk dat ik de tip van het
fleece deken maar ga proberen. Paarden BH was bij mij een ramp arme beest kreeg er een wondje van op z'n schoft
en heeft nu een lelijk wit plukje haar.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 17:13

jwbos schreef:
Misschien is dit iets voor je, deze dekens hebben een teruggesneden schoft waardoor de schoft vrij komt te liggen. Ook zijn deze dekens rond de borst en hals volledig pas te maken. Hier voorkom je die vervelende schuurplekken.

Afbeelding
- 420 denier ademende schuurbestendige nylon buitenkant
- teruggesneden schoft om schuurplekken te voorkomen
- Adjusta-Fit systeem (De deken is volledig pas te maken rond de borst en hals)
- Gesloten Borst met een diepe V Vorm

220 Grams - http://www.uhg-shop.nl/?Lng=nl&PageID=3 ... ProdID=299
380 Grams - http://www.uhg-shop.nl/?Lng=nl&PageID=3 ... ProdID=297

Enige is dat dit zo te zien staldekens zijn. Ik heb op de site verder gekeken en er zijn ook outdoordekens. Enige is dat die als gewoonlijk wel stukken duurder zijn en aangezien mijn paard overdag in een paddock staat vraag ik mij altijd af hoe sterk dekens zijn.
Vorig jaar stond hij met ruinen en was ik binnen een maand 2 dekens armer. Dit jaar staat hij met merries maar naast een ruin en over de draad heen zijn er binnen een week 2 halsters gesneuveld....

Wat betreft de borstbeschermer heb ik dezelfde ervaring als vele anderen: ondingen waardoor mijn paard nog kaler werd dan door de deken.

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:26

Ulaney schreef:
Mijn paard heeft het niet alleen van z'n deken, ook op de plek van z'n singel heeft ie geen haar meer over :n
Schapenbontje om n singel helpt ook niet, hij heeft wel extreem gevoelig huidje. Ik denk dat ik de tip van het
fleece deken maar ga proberen. Paarden BH was bij mij een ramp arme beest kreeg er een wondje van op z'n schoft
en heeft nu een lelijk wit plukje haar.

als je een paardje hebt met een gevoelige huid, zou ik zelf niet voor de fleecedeken eronder gaan, de meeste fleecedekens schuiven naar achteren waardoor nog meer schuurplekken ontstaan. Een andere deken proberen die beter past en ligt, waarschijnlijk heb je bij de singels of deze iets te strak of je deken gaat scheef liggen, waardoor deze strak komen te staan. En dat in combinatie met een heel gevoelig huidje wordt dat niets.

viviannev

Re: Tips en trucs voor deken-schuurplekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:35

Wij doen bij de paarden gewoon zo'n dikke onderlap voor de bandages onder de schoft en dan de helft omslaan naar buiten over de deken heen. Het helpt wel voor kale plekken op de schoft. Er dan dan altijd nog een deken over voor als ze de wei op gaan, dan blijft het goed zitten.

Eleandra

Re: Tips en trucs voor deken-schuurplekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 22:07

Allemaal hartstikke bedankt, ik heb veel nuttige tips gelezen en ga ermee aan de slag. Vandaag was het weer een ramp (stukje verder opengeschuurd), maar kan ik nu hopelijk snel verhelpen.