schuurplek door deken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Paint-horses

Re: schuurplek door deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 15:31

Ik heb als winterdeken en regendeken een Avalanche met halve hals en loopnaden voor, daar valt de prijs van mee vind ik zelf en goede kwaliteit ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 19:17

Een winterdeken van Amigo zit qua prijs onder de 100 euro. Voor een waterdichte winterdeken vind ik dat meevallen.
Mijn paardje staat in een groep met zo'n 30 andere paarden en is zelf niet de liefste, maar heeft de deken nog steeds heel gelaten.

Chefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 19:25

Ik heb ook met een aantal dekens schuurplekken. Ben ook overgestapt op horseware en die zitten helemaal perfect.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 19:52

Ik zou je ook aanraden een deken van een ander merk te gaan nemen.
Probleem is echter wel dat je niet gelijk een verbetering zult gaan zien, omdat je nu al zijn huid ziet en het al kaal is. Er gaat echt wel een tijd over heen voordat alles weer bedekt is met haar.
Maar een deken met een halve hals (wug) kan een oplossing zijn, maar ook dekens zonder dat horen goed te blijven liggen zonder schuurplekken te maken. Horseware is een goed merk, waarbij het (bijna) niet voorkomt.
Ik zeg wel bijna niet, omdat er altijd dieren zullen zijn die het van iedere deken kunnen krijgen, ongeacht pasvorm en kwaliteit.
Succes met je keuze

heudensfreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 12:36

zoveel reacties seg.. toch echt ondingen die dekens
het wordt tijd dat het terug zomer wordt!
voor een nieuw deken zal het toch nog eeven sparen worden maar zal alleszins eentje zijn met ene hoge hals.
als tijdelijke oplossing heb ik een mousse genomen (stof die in matrassen wordt gebruikt) en die op de schoft gelegd. op de plaats waar de drukking zit uitgeknipt. werkt tot nu toe al zeer goed omdat het deken van de schoft wordt opgeheven..

borstbeschermers trekken idd op niks !

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 12:40

Niet elk merk past op elk paard. Bucas en Horseware staan bekend om een goedepasvorm, helaas waren die voor mijn paard ook niet geschikt.
Dominic paste daar wel weer super op (vind ik persoonlijk ook een geweldige pasvorm hebben!)
Vooral bij veel goedkopere dekens lever je in op de pasvorm.

Paint-horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 13:55

ma_rie_tje schreef:
Niet elk merk past op elk paard. Bucas en Horseware staan bekend om een goedepasvorm, helaas waren die voor mijn paard ook niet geschikt.
Dominic paste daar wel weer super op (vind ik persoonlijk ook een geweldige pasvorm hebben!)

Dat vind ik dus niet mijn winterdeken van Avalance was in de opruiming voor 58 euro, met deze deken heb ik nog steeds geen schuurplekken gehad en is goed kwaliteit.
En dat terwijl ik met duurdere dekens er wel last van heb gehad schuurplekken, het ligt gewoon aan de bouw van het paard!!!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 14:17

Paint-horses schreef:
ma_rie_tje schreef:

Dat vind ik dus niet mijn winterdeken van Avalance was in de opruiming voor 58 euro, met deze deken heb ik nog steeds geen schuurplekken gehad en is goed kwaliteit.
En dat terwijl ik met duurdere dekens er wel last van heb gehad schuurplekken, het ligt gewoon aan de bouw van het paard!!!

Ik zeg bij veel dekens, dat betekend niet bij alle.
en zeker bij de echt goedkope outdoor dekens (ik heb ze ookwel gezien van 30 euro ) is dat toch echt wel het geval.
En tuurlijk heeft het ook te maken met de bouw van je paard. Maar bepaalde merken hebben gewoon een veeeeeel betere pasvorm.