Evyyy schreef:Ik lees hier dat er paarden zijn met ijzers die geen last hebben van ijsklompen, ik vraag me af hoe dat komt.
Wij vetten in..en toch ijsklompen

- Soort ijzer
- vers of oud sneeuw
- omgevingstemperatuur
- bodem waar de sneeuw op ligt
Enorm fijn dat er nog paarden zijn die zonder trubbels naar buiten kunnen, ik begin er niet aan. Met de vorst heeft die oude wel buiten gestaan gewoon, maar nu met die sneeuw.
Paddock is keihard, eerste laag sneeuw is nu aangevroren en de tweede laag ligt er nu overheen. Dat is een ijsbaan dus..
kaatje77 schreef:Ik zet mijn paard liever buiten en dat ie een been breekt dan dat ik hem vanwege de sneeuw op stal laat, dat is toch ook niet goed?
Kan ie ook net zo goed een been breken toch?
Dus ik vind dat persoonlijk geen argument
Bedoel je dit nu sarcastisch of heb je echt liever dat je paard een been breekt ipv van de beweging voor een paar dagen op een andere manier geven? Extra wandelen etc. etc. Paarden moet je met dit weer ook niet alleen op stal laten staan, maar er is wel een enorm groot verschil tussen op stal laten staan en op stal staan, niet buiten losdoen en beweging geven. Een poot breken en je paard af laten maken of je paard heel behouden vind ik wel een erg belangrijk argument..
upperlady schreef:ik vraag me dan weer af, is dit een serieus risico. Meer als normaal? Ik bedoel, zelf heb ik mijn veulen met gebroken been op het land teruggevonden dit jaar en ook heb ik gehoort dat zijn been brak op de bakrant tijden het rijden en bokken.
Daar zijn geen concrete cijfers voor natuurlijk.. Logisch.. wie probeert 't uit? Maar waar jij het overhebt vind ik een ongeluk. Ongelukken kunnen altijd gebeuren, maar met dit weer bepaalde groepen paarden op een ijsbaan zetten vind ik vallen onder de categorie risico's opzoeken. Let wel! Ik gebruik het woord bepaalde, dat betekent niet elk paard en elke ondergrond.