Hoe houden jullie je schimmel wit in de winter? ivm concours

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

heaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 22:44

cowboy magic yellow-out werkt wel goed.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 22:45

babydoekjes van kruidvat of aldi

katje24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 19:18

Ik heb nu greenspot remover van cowboy magic gekocht,
:? ben heel benieuwd of het werkt.

Viloudia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:33

ik doe een klein beetje dreft in een emmer met een klein klein beetje warm water en het lukt aardig

asbadedas

Re: Hoe houden jullie je schimmel wit in de winter? ivm concours

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:58

...En de staart? Die van mijn paard is nu echt ZWART namelijk, en met een emmer krijg je nooit die hele staart schoon is mijn ervaring... Tips om 'm zo lang mogelijk acceptabel te houden?

Heb trouwens afgelopen week flink zitten schrobben met 't borstelblokje: geeft echt een goed effect!

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 20:34

Wassen en dan een halve fles equishine in spuiten, dat werkt wel een beetje.
En als je hem met wassen niet wit krijgt, zou ik eerst het dikste schoonwassen met shampoo en dan nog een keer wassen met zilvershampoo.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 12:08

asbadedas schreef:
...En de staart? Die van mijn paard is nu echt ZWART namelijk, en met een emmer krijg je nooit die hele staart schoon is mijn ervaring... Tips om 'm zo lang mogelijk acceptabel te houden?

Heb trouwens afgelopen week flink zitten schrobben met 't borstelblokje: geeft echt een goed effect!

Weken in soda, wassen met betadineshampoo en een flinke lading cowboy-magic erin :j

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 20:43

Ik heb ook zo'n leuke witte die lekker elke avond een vers hoopje neerlegt om daar lekker op te gaan slapen.. ;(

( ga namelijk om 23.00 haar stal nog helemaal schoonmaken voor de nacht en toch zit ze s'ochtends weer van onder tot boven onder de vlekken.)

En dan vooral op haar hoofd, bij de ogen en de oren..
Ze vind het ondertussen al helemaal niet fijn meer om haar hoofd te poetsen.. wat moet ik doen?!

Ik zag laatst een deken die ook helemaal over haar hoofd heen gaat.. zou dat een optie zijn?

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 21:37

Green Spot Remover van Cowboy Magic is daar ideaal spul voor :j

katje24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 22:47

Ja moet echt zeggen dat dat spul (green spot remover) goed werkt!! +:)+

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:00

hier ook schimmelprobleem die erg vies is.
ik gebruik zelf altijd een poetsblok en dat werkt redelijk de ergste vlekken gaan beetje talk poeder er bij enzo en ze is weer toenbaar.

maar met deze vries kou doe ik haar niet poetsen want ze staat zonder deken haar staart is wel helemaal zwart maar deze wordt gewoon weer in het voorjaar met mooi weer gewassen maar ik rij geen wedstrijden dus ze kan iets vies blijven.

gelukig ligt mijn pony maar op 1 kant dus de ene kant is ook gewoon wit en de andere kant zwart.

Annabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:17

Baby olie in de staart werkt vuil afstotend en het glanst natuurlijk hardstikke mooi

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:24

Doe een hals deken om. En cowboy magic detangler. Super spul. En verder, veeeeel borstelen. het hoofd gewoon met een sopje doen, warm is het beste, en dan op een gegeven moment denken: liever een 6 op uiterlijk dan een verkouden paardje :)

Ik heb een keer gehad dat mijn schimmel/witje een gele start had en gele manen (okergeel) door het zand. En de onderkant van de benen ook een tintje geler dan het hoort (op de knieen en sokjes). En het vroor toen zo erg dat we besloten niet te wassen. Ik heb een 8 op verzorging gekregen en drie opmerkingen: Wat een aparte kleur, hoe hebben jullie die zo gefokt? :+

Niet te druk om maken dus :)

Prospice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:01

Poetsblokje, babydoekjes en een emmertje azijn en zilvershampoo voor de staart. En verder, tja het is en blijft een schimmel, soms maar even mijn ogen dicht.

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:08

haha, nou ik ga dan toch ook maar eens dat Green Spot Remover van Cowboy Magic proberen..

Maar hoe werkt dat dan?
Moet je dat wel met water afspoelen ofzo?

Mathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:18

Danique1990 schreef:
haha, nou ik ga dan toch ook maar eens dat Green Spot Remover van Cowboy Magic proberen..

Maar hoe werkt dat dan?
Moet je dat wel met water afspoelen ofzo?

De Green Spot Remover hoef je niet uit te spoelen met water.
Je spuit het direct op de vlek(ken) en met je vingertoppen wrijf je het goed in totdat het opschuimt. Als je een erg flinke vlek hebt, kan je het ook met een hard borsteltje doen.
Hierna kun je het met een schone droge handdoek of spons afnemen en klaar ben je :D .

Prospice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:21

Is dat echt zo simpel mathilde?

Mathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:28

Prospice schreef:

Wij hebben een schimmel en een vos bonte staan (dus ik spreek uit ervaring) en ja, het is zo simpel. Het is gewoon een erg prettig product om mee te werken naar mijn mening. Ik moet alleen wel nog even zeggen dat je het absoluut niet in manen of staart moet spuiten. Daar is het echt niet voor bedoelt en dan krijg je een vieze zooi.

Prospice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:30

Ik heb een schimmelprobleem met zand, urine, poep en gras. Het ergste krijg ik er altijd wel uitgepoetst, maar het wordt net niet egaal wit. Helpt dit product dan ook? En wat raad je aan voor manen/staart?
Ik vind de flesjes erg prijzig, gebruik je er veel van of is het spaarzaam in gebruik?

Mathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:47

Ik kom zelf de winter door met een fles. Maar ik gebruik het ook maar een a twee keer per week of als we ergens heen moeten. Het gaat erg lang mee want je gebruikte maar kleine beetjes. Als de plek weer droog is, glimt het als een spiegel.
Manen en staart is helaas toch was werk. Ik weet niet of je echt 'show' wit wilt hebben of puur voor onderhoud? Maar we hebben div. goede wit shampoo's op voorraad.

Prospice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 22:11

Voor wedstrijden heb ik de voorkeur voor showwit, maar dat lukt toch alleen maar met meerdere keren wassen. Gewoon voor les en minder belangrijke wedstrijden, zal het goed genoeg zijn. Ik ga me eens in dat spul verdiepen ;)

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 15:58

Mathilde schreef:
Prospice schreef:

Wij hebben een schimmel en een vos bonte staan (dus ik spreek uit ervaring) en ja, het is zo simpel. Het is gewoon een erg prettig product om mee te werken naar mijn mening. Ik moet alleen wel nog even zeggen dat je het absoluut niet in manen of staart moet spuiten. Daar is het echt niet voor bedoelt en dan krijg je een vieze zooi.

Hahaha, dat klopt. Had ik vorig jaar bij mijn haflinger gedaan. En ik maar denken, wat een waardeloos spul :( :D
Heb nog een halfvolle flacon greenspotremover staan, zal ik straks eens proberen op mijn nieuwe paintje. Zijn manen zijn echt de kleur van mest, meneer gaat savonds languit in stal liggen slapen volgens mij :Z Alleen onder zijn deken is ie nog een beetje wit, de rest is echt smerig. We hebben geen warm water op stal, en geen solarium, dus hij moet echt wachten tot het beter weer word.
Cowboymagic detangler is ook goed spul, ik zweer erbij, je doet echt heel lang met zo'n tubetje.
Heb ook alvast een fles shine-in yellow-out gekocht. *D

tja, wie koopt er nu ook een wit paard.................. :P

MissMich

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 17:11

Ik heb ook wel eens gelezen over aardappelpoeder (bv voor puree) maar moet eerlijkheidshalve toegeven dat ik dat zelf ook nog nooit op mijn schimmel heb gesmeerd, vond het zelf ook een beetje vreemd... ;-)

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 17:28

Echte goede tip heb ik niet. Met z'n poetsblokje lukt het meestal redelijk.
Laatste keer was er trouwens bij de wedstrijd eerst aan de jury gevraagd of schimmels echt wit moesten zijn en de jury die er toen was zei dat ze met dit koude weer niet kon verwachten dat de paarden gewassen werden en dat ze wel een oogje zou dichtknijpen.
Moet wel zeggen degene met de schimmel die ik bedoel rijdt inmiddels wel M2 en daar krijg je natuurlijk geen cijfer meer voor de verzorging, maar toch.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 17:29

Die van mij wordt naar mate de winter vordert zo ongeveer egaal beige. Nou zijn al deze tips en trucs leuk en aardig, maar let er wel op dat je dit soort dingen dus niet te vaak gaat gebruiken, dan verpest je namelijk de werking van de vacht. Ik zou trouwens ook niet zo snel dreft erin smeren, je hebt wel te maken met een vacht/beest, dan lijkt een afwasmiddel nou niet bepaald een juiste keuze.