Aantal grams deken

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Aantal grams deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:42

nou 300 vind ik toch erg veel hoor voor een paard die tot nu toe alleen een dun dekentje op heeft gehad.
(en in de winkel raden ze je bijna altijd meer aan dan je echt nodig heb omdat een 300 grs deken vaak duurder is dan een 200)

SJANNE_DARK

Re: Aantal grams deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 22:14

nou ik raad ook aan niet te veel op te doen. Paarden hebben buiten een goede weerstand opgebouwd, met te veel dekens word dat alleen maar minder. Vandaag in de middag voelde ik onder de deken( waterdichte 0 gram regen deken) en ze voelde warm aan. Als ze het koud zou hebben zou ze wel de stal in gaan toch?
maar omdat het toch snacht -7 kon worden. ( zeggen ze) toch maar een 200 gram er bij onder gedaan. Maar keek vanmiddag op het nieuws dat het volgende week al weer goed weer word en gaat dooien.

Ik ken een paard ( niet de mijne) die zelfs in de zomer met deken staat, en nu waarscheinlijk al 500 op heeft. Volgens mij niet geschoren en staat snachts op stal en over dag paar uur buiten. Maar paard heeft altijd wat en is veel ziek...
Na mijn idee vind ik het toch met de weerstand te maken hebben. Heb mijn paard 4 jaar dag en nacht buiten in de sneeuw en heeft in 4 jaar nog nooit meer dan 200 gram op gehad.. ( of het moet nu extreem koud worden dit jaar. ( over dag -10) dan gaat er miss wel een 300 onder. Maar heb me paard nog nooit ziek gehad..

succes met het shoppen;)

Nightwing_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 16:25

Hij heeft nu een 200 grams deken om met een fleece deken eronder (hoop dat die een beetje blijft liggen, zie ik morgen wel).
Is voor hem prima, hij heeft geen hele dikke wintervacht en hij voelt lekker warm onder zijn deken aan.

Wegbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 16:50

Ligt eraan of je paard geschoren is. Ik heb Angel geschoren en ze heeft nu 350 gram op.