Help! ijswater!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 17:00

Hypofocus schreef:
Koud water is inderdaad niet zo'n probleem als ze dat "gewoon" drinken. Na de arbeid wel. Dan kunnen ze er koliek van krijgen als je pech hebt.

Ik krijg geen fijn gevoel bij een zoutblok in de bak water.
Maar 'k kan er geen nuttige "ervaring" over delen.
Mijn gevoel zegt dat het water dan heeeel zout wordt, en dat lijkt me niet zo tof. Paarden nemen alleen zout als ze het nodig hebben. Een overschot aan zout is natuurlijk niet goed.
Maar ik weet niet in hoeverre zout volledig zal oplossen of niet oplost in koud water.

Zout lost ook in héél koud water volledig op. Máár het is de vraag wat er nog meer in het zoutblok zit, aan ingrediënten, wat misschien ervoor zorgt dat het níet volledig oplost in water.
Maar puur zout alleen, lost ook volledig op in koud water hoor, daarin maakt de temperatuur geen verschil :)

Marjolijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 17:18

Ik heb gewoon zo'n uitstroomsteentje/zuurstofpompje voor een aquarium in mn waterbak hangen :) Heel handig. Zorg wel dat-ie sterk genoeg is, want een pompje voor 20 liter doet weinig in een grote drinkbak. Dusss, allemaal naar de Boerenbond of dierenwinkel. Werkt natuurlijk alleen als je een stopcontact in de buurt hebt ;-)