rijden als het vriest...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 18:56

bij mijn buurman staat iemand die een paard verloren heeft doordat die liep te rennen in een bevroren bak, er waren gewone rijsporen bevroren waarin hij half op terechtkwam ( diepe afdruk hoef), waardoor zijn hoefbeen is gekanteld, dat was einde verhaal voor dat paard, ik ben hier wel van geschrokken en ga er zeker wel rekening mee houden al kan je het nooit uitsluiten. Geen fris paard het land op nu en onze bak is glad getrokken en dat blijven we doen met dit weer...

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 18:59

onze bak is nog niet bevroren morgen ga ik naar de binnenbak hier in de buurt
hij staat wel nog gewoon lekker op de wei.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: rijden als het vriest...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 19:01

Tja als de bak knoerthard bevroren is ga je niet rijden nee, dan zul je 'm eerst even los moeten maken, maar hier in nl valt dat toch meestal wel mee. Wij zijn juist dolblij met vorst, dan is de bak op z'n best. ;)

_Orlando_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 19:14

Als het vriest en de bak is bevroren ga ik even stappen of hij heeft vrij :)

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 19:16

Als het vriest ga ik lekker naar buiten toe, vind het wel lekker om dan het bos in te gaan voor een stapritje!

robin_hood

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 19:18

Onze buitenbak heeft een speciale bodem is vrijwel altijd berijdbaar. Anders hebben we de beschikking over 2 binnenbakken. En het is ook leuk om voor de afwisseling in te spannen en de straat op te gaan.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 19:25

Miss_Malfoy schreef:
barbara28 schreef:
ik rijd gewoon in een bevroren bak...

Idd, het is nog geen min tien hoor. Grond eventueel wat los maken en niet miepen. ;)

helemaal mee eens :-) onze bak is heel vlak en niet knoertehard. Gewoon beetje voorzichtig aan, is er niets aan het handje..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 20:46

Als ik in het licht kan gaan ga ik meestal naar buiten, duurt vaak wel even voordat duin en strand bevroren zijn...
(of met de wagen over de weg rijden)

Moet ik het na het werken met de avonden doen, dan ga ik wandelen of onder het zadel over straat stappen als het niet glad is...

evt. rustig in de bak wat stappen en draven als die goed gevlakt is...

een binnenbak heb ik niet ter beschikking, dus we moeten het gewoon even doen met wat we hebben, 't is niet anders...
winter is altijd even 'aanrommelen'...

_maaike_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 08:08

als de bak bevroren is ga ik buiten rijden, of op het recreatiestrandje longeren, of mennen, of wandelen.

we hebben hier geen binnenbak

linda212

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 08:11

mijn paarden staan lekker in het land en hebben even vakantie

wilma_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 08:40

Als je paard zo lang vakantie heeft, gaat hij dan niet gek doen als je er weer op gaat?
Daar ben ik zo bang voor. Dit is ons eerste winterseizoen samen en ik weet niet wat hij gaat doen.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 08:45

Ik ga lekker naar de binnenbak :) De bak bij mij op stal is echt al keihard, en helemaal niet vlak, dus dat is vragen om ongelukken! Als ik geen binnenbak in de buurt zou hebben ging ik wel naar buiten een rondje, maar dat hoeft dus niet :)

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 08:46

Onze bak is ook redelijk vlak, wou er gister even een halfuurtje in gaan stappen maar hij liep erg voorzichtig. Toen maar met alle verlichting lekker naar buiten gegaan! En dat gaat nog wel even zo de komende tijd denk ik! Of hij heeft lekker vakantie en ga ik er na de vorst op..

Kippesoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 08:51

De bak bij ons op stal ik echt knokenhard :( het is nogal vochtig gebied daar, dus voorlopig alleen buiten stappen. Peerd is toch met semi-pensioen :)

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 08:53

Hier is ook alles keihard.. Maar paarden komen wel gewoon buiten, als ze gek doen, lopen ze naar het grote stuk wat niet kapot is gelopen..

Verder is het fietspad, en bos, kan haar met dit weer niet laten staan, dan krijg ik vliegles binnen de kortste keren

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 08:57

Ik kan met geen mogelijkheid rijden op moment, eerste reden is dat ik alleen s'avonds, mag niet naar buiten (verzorgpaarden) en kan alleen op de wei rijden, en dat durf ik dan niet echt aan als het zo bevroren is.

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 09:05

ik rijd nu meestal in de wei en doe buitenritjes,
als het echt hard/slecht wordt ga ik gewoon buitenritten doen,
of in de binnenbak kan bij 2, als het bij de manege niet kan (savonds vaak les) ga ik naar de andere.
bijde zijn ze zo dicht bij kan er rijdend naar toe.

Waaltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 09:07

Onze bak ik ook knetter hard. Heeft iemand ervaring met een eb en vloed bak en vorst.
Ik heb hem gisteren nog helemaal gesleept, dus hij is vlak, maar toen ik gisteren ging slepen kreeg ik wel zandijsbrokken, zoveel mogelijk heb ik kapot gereden met de trekker, maar ben bang als ik vandaag weer ga slepen de zandijsbrokken nog groter worden.
Denk dat ik op zoek moet naar een binnenbak :(

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 11:40

Wij hebben op stal buiten en binnen een eb vloed bodem, en het duurt wel even voor die bevroren is. Alleen vorig jaar toen het een paar nachten tegen - 20 was was ook de binnenbak wat hard, maar niet bevroren. Met die extreme temperaturen is de buitenbak dan wel bevroren. Zoals het nu is kun je bij ons op stal ook buiten nog prima rijden.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 15:02

tjha ik vind het heel moeilijk nu..
de rijbak is eigelijk net iets te hard denk ik ( bevroren ) en er lagen waterplassen in dei nu dus ijs zijn.. dus de rijbak durf ik niet aan.. ik ga dadelijk een rondje buiten proberen in de hoop dat daar wel wat te doen is.. ik kan wel naar een binnebak gaan maar dat is 25 min heen en 25 min terug stappen dat lukt helaas nu niet omdat ik grieperig ben.. :( en ik heb niemand die me naar de binnebak kan brengen.. :(
dus vandaag maar eens buiten proberen.. ik moet eigelijk wel door blijve gaan want ik heb zondag wedstrijd.. Haha.. dus dat word nog eff bedanken of dat wel door kan gaan.. :P
verder staat ze vanaf 'sochtens tot 's avonds buiten elke dag hoe hard t ook vriest want ik heb altijd eht idee een paard dat dat gewent is en zo dus ook weet dat die niet moet gaan rennen kan je zelfs met een mega dik pak sneeuw lekker naar buite gooien zonder bang te hoeve zijn dat ze iets breken.. :+ :Y)

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 15:05

Ik kan uitwijken naar een binnenbak maar met dit zonnetje rij ik toch liever in de buitenbak. Die wordt elke dag getrokken zodat de bovenlaag los is. En ook al is de bak wat hard ga ik er toch op. Of dat ik nu op de weg draaf of op in bak die bevroren is. Doe natuurlijk wel voorzichtig maar meestal doe hij uit zichzelf al voorzichtig als hij merkt dat de bak anders is dan anders ;)

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 15:17

ik verzin zoveel mogelijk andere dingen, clickertraining, wandelen aan de hand, poetsen, doe hem ook wel gewoon los laten in de bak, paardje doet gelukkig nooit gek.

Mii_femmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 17:58

proberen om in de binnenbak te kunnen rijden. als er tenminste geen lessen zijn

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 18:00

Helaas hebben wij hier alleen een buitenbak, dus als die bevroren is wordt het sowieso geen rijden (er is ook geen binnenbak in de buurt). Dus dat wordt meestal een eindje buitenrijden, als dat tenminste wel te doen is :j

stella92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 18:07

Die van mij krijgt meestal vrij. Of een rondje buiten rijden, maar dat is meestal zo koud :o
Als ik les heb moet ik een stukje door het bos, maar daar hebben ze een bak (bij de buren) met vloerbedekking. Daar hebben wij dan altijd les. Maar de bak is niet van de manege zeg maar dus ik kan er zelf niet rijden.