Wie heeft dé tip voor winter(rij)handschoenen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

steigert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 11:33

Goede tips, bedankt allemaal!! Ik ga vandaag eens even uitzoeken wat me het beste lijkt!

sassie76

Re: Wie heeft dé tip voor winter(rij)handschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:37

Er staat nu een advertentie op bokt voor verwarmbare handschoenen. Ik heb ze in het echt gezien en absoluut geschikt voor de winter. Ik heb zelf een bodywarmer en deze is helemaal top! De paardendeken heb ik voor mijn paard en dat is ook echt ideaal!

Ciska_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 18:17

lovelyd schreef:
ik heb er geen last van met die van roeckll... dunne handschoen maar ik vind ze wel lekker warm...

Misschien leren handschoenen??? lekker duur maar wel warm...

Leren handschoenen zijn niet warm, tenzij ze vanbinnen een lekker stofje hebben...

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:10

2 handschoenen over elkaar :Y)
laagjes is warmer dan 1 paar dikke handschoenen. goed mee te rijden ook :j

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:54

als je koude handen krijgt moet je even in je wanten blazen een paar keer, dan zijn ze weer lekker warm :))

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 01:36

Het merk heet rado, het zijn hele stevige handschoenen en gevoerd. Volgens mij is dit de site van die winkel bij filliialen staat de winkel in kleve met contactgegevens.
http://www.equiva-online.com
Het is volgens mij een soort roekle handschoen maar dan goedkoper.

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 01:55

trek een stel dunne handschoentjes aan, koop hand warmers (sportzaak) die mensen gebruiken bij wintersport (even vragen) leg die op de palm van je handen en trek je grotere handschoenen daarover heen

Mijn zusje is een enorme koukleum en vorig jaar zaten wij een week in canada met -28 en toen had zij geen last toen ze het geprobeerd had. dus ik zou dit gaan proberen

die handwarmers zijn chemisch en ergens in verpakt. je moet gewoon even navraag doen

Zorg wel dat je wat grotere handschoenen aantrekt dan dat je normaal zou passen, Wel rijhandschoenen natuurlijk

Leg de handwarmers niet op de blote huid. Deze dingen werken ook heel goed met koude voeten.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 02:26

Hoe lang blijven die handwarmers warm dan?

Ik lees nl vol intresse mee, ik werk nl buiten en ben al zo'n kou kleum... Vind me zelf best zielig als mn vingers er zo afvriezen :=

hinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 14:32

zo te horen zijn dat van die gelpads die marktkooplui ook gebruiken tegen koude voeten.
je kunt ze maar 1 keer gebruiken, en zijn best prijzig, maar werken fantastisch (volgens een kennisje dat ook op de markt staat).

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 14:37

Yoline_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 15:24

corinne1981 schreef:
Ik draag in de winter Harry's Horse neoprene handschoenen, zijn erg warm, ik draag ze zelf in de winter op mijn scooter, krijg er echt geen koude handen van. Kan er ook erg goed mee rijden, je hebt er nog veel 'gevoel' in zeg maar.
En ze zijn niet zo duur, ik zal ff een linkje zoeken....
Hier: http://www.agradi.nl/boer-ruiter/ruiter ... 40558/1418 ik heb ze wel goedkoper gezien dan hier.

Zulke heb ik ook maar dan van Global..bij mij zijn ze niet warm genoeg en heb al heel snel koude handen.

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 00:27

zodiacje schreef:
Hoe lang blijven die handwarmers warm dan?

Ik lees nl vol intresse mee, ik werk nl buiten en ben al zo'n kou kleum... Vind me zelf best zielig als mn vingers er zo afvriezen :=

Mijn zusje gebruikte ze 2 over de hele dag. 1 per hand

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 00:36

Ik heb sinds kort leren handschoenen van QHP. Heerlijke dingen.
Gekocht bij Bosgra.

Wilma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 00:44

Ik heb met dit weer altijd thermohandschoentjes voor wielrenners en mountainbikers met daarover gewonde zomer rijhandschoentjes 1 maat warmer dan normaal, die thermo zijn heel dun en de zomer rijhandschoenen ook dus veel gevoel nog

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 00:56

ik heb vorige week deze gehaald:

van harry's horse, zijn van neopreen met antislip( :+ ) aan de binnenkant.
Afbeelding
Citaat:
Harry's Horse Neopreenhandschoen
De neoprene buitenzijde isoleert de warmte en houdt de kou buiten. De SL-grip binnenzijde geeft genoeg grip tegen het doorslippen van de teugels.

Tot nu toe bevallen ze mij erg goed, en zijn heerlijk warm!
Rijden vindt ik ze dan wat minder, kan wel heb het wel geprobeerd (maar doe dat toch liever gewoon met roeckl's) maar voor het stalwerk, longeren of wat dan ook, echt super!
geen koude handen meer :)

prijs bij divoza €15.95

koosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 10:53

cas schreef:
Ik heb net handschoenen. echte leren, gekocht bij het Kruidvat. Lekker gevoerd met zachte, hele warme stof en heel fijn om
mee te rijden en ze kosten maar 6,95. Daar kan ik de hele winter mee vooruit. Doe het al jaren zo. Zijn
gewone gevoerde leren dameshandschoenen. ;)

hallo cas
ik heb die handschoenen ook maar heb je dan wel grip op de teugels?

ciska

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 12:55

Ik rijd ook met gewone gevoerde lederen handschoenen. Met de grip heb ik geen enkel probleem

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 04:13

Je hebt ook van die warmers die moet je doormiddel van een metaaldingetje om te klikken laten warmen, deze worden als ze uitgewerkt zijn hard(hoop dat mijn uitleg een beetje duidelijk is). Deze kun je vervolgens in een pannetje in bijna kokend water verwarmen een paar minuutjes en dan worden ze weer zacht en kun je ze nog een keer gebruiken.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 18:10

ik heb afgelopen 2 winters roeckl kunstleren handschoenen gehad met fleece gevoerd, maar na 1 winter sleet een deel van de toplaag er al af waardoor ze niet meer waterdicht zijn. daarnaast had ik er ook nog regelmatig koude handen in, maar aangezien ik dat elke winter heb en ook wintertenen heb met gevoerde rijlaarzen en skisokken denk ik niet dat ik wat dat betreft een goede maatstaf ben :+
nu dus ook op zoek naar nieuwe handschoenen, heeft iemand ervaring met de SL thermohandschoen van alaska? en weet iemand hoe maat 6,5 vertaalt naar xs/s/m? :o?

hinta schreef:
ik gebruik gevoerde hertenleren handschoenen. ze zijn niet goedkoop, maar heerlijk in gebruik.
je moet sowieso altijd zorgen dat je handen én je handschoenen warm zijn wanneer je ze aantrekt.

waar heb je die gekocht?

hinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 18:40

het zijn handschoenen van mountain horse en ik heb ze gekocht bij ruitersportzaak De Heimolen in Heerle, in west brabant.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 19:47

hinta schreef:
het zijn handschoenen van mountain horse en ik heb ze gekocht bij ruitersportzaak De Heimolen in Heerle, in west brabant.

dank, zal eens kijken of ik ze iets meer in de buurt kan vinden :)

NewBorder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 20:00

ik heb bij divoza van die thermo handschoenen gehaald
ideaal voor buiten en rijden!
Heel warm heb ze nu een jaar en heb eerder te warme handen dan te koud..
er staat alleen geen merk in, dus weet zo niet van welk merk, iig van divoza

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 19:55

Ciska_x schreef:
lovelyd schreef:
ik heb er geen last van met die van roeckll... dunne handschoen maar ik vind ze wel lekker warm...

Misschien leren handschoenen??? lekker duur maar wel warm...

Leren handschoenen zijn niet warm, tenzij ze vanbinnen een lekker stofje hebben...

Ik krijg er anders geen koude handen in :)

Rozijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 20:00

ik heb ook thermohandschoenen gehad, maar ben ze kwijt.
Toen had ik nooit koude vingers, nu soms wel

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 20:03

itsmi schreef:
Harry's horse! Spotgoedkoop (12,00)tov andere handschoentjes, en heerlijk warm! Je kan ze over je mouw heen doen, zodat er geen wind in komt, heerlijk om mee te rijden en je kan er ook mee mesten of longeren of iets dergelijks..

zal kijken op internet of ik ze kan vinden voor je..

Edit: deze bedoel ik: http://piafferuitersport.nl/popup.php?img=2762 zijn 12.95... Bij Divoza/Piaffe..

Deze heb ik ook. Heerlijk!!!
Ik had vandaag koude handen, heb ze aangedaan en na een tijdje had ik gewoon te warme handen...