Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Iphi schreef:Citaat:Maar wat vinden jullie van 24 uur p dag buiten, zonder schuilstal?
Dat zou ik proberen vermijden, tenzij er andere beschutting aanwezig is, zoals bomen, een hoge haag, een muur waar ze tegen kan staan.
De kou is geen probleem, zeker niet voor een haflinger, maar wat beschutting tegen regen en wind zal hij wel waarderen.
) met bomen, maar die bomen zijn vrij kaal
Ze komen er wel met zn 3-en te staan, weet niet of dat nog iets uit maakt. Ik kan in principe wel vragen of mijn haflinger in de paddock mag en dan snachts op stal, maar dan komt ze maar een dagdeel buiten mss.gohya schreef:Trek je er nix van aan hoor,hier precies hetzelfde gezeur.
Er kwam zelfs iemand van de week krant bij mij voor een intervieuw.Iemand klaagde zo dat de pony's altijd maar buiten liepen in de regen en de kou.Waarom ik ze niet op stal deed en waarom er geen schuilstal stond.Ze snappen niet dat een pony veel liever buiten blijft staan in weer en wind.
Citaat:Ik haalde haar altijd pas rond 7 uur binnen, dus deed dat ook toen het regende, ze stond dus smiddags de hele dag in de regen. Je had de moeilijke gezichten van mn stalgenoten moeten zien, wat een dierenmishandeling!
Niets van aantrekken, jij weet wat goed voor haar is en dat kan heus geen kwaat hoor. Ze word ook niet nat, omdat haar buitenste haren haarvet hebben, dus van binnen blijft ze lekker warm en droog. Je moet haar alleen niet wassen en niet poetsen als ze nat is

Hinke schreef:Maar wat vinden jullie van 24 uur p dag buiten, zonder schuilstal?
KiWiKo schreef:ik zou ze in de nacht binnenhalen. Gewoonweg omdat de kou van de grond in de botten trekt. En dat is pijnlijk met artrose
KiWiKo schreef:nee.......... ik ben zelf atrosepatient
misschien moet je het mij niet willen vertellen hoe artrose werkt
als ik in een tent slaap op een nikszeggend matrasje......... dan sta ik zonder hulp niet op in de morgen..........
Paardje kan lekker in de schuilstal liggen als ze wil, intuïtief weet zo'n beest vaak wat het beste is voor zichzelf. Zou hem lekker laten lopen
en de mensen laten kletsen. Zeker arabieren kunnen heel goed tegen klimaatverschillen, zowel kou als warmte.