Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Maar ben nu toch op zoek naar een uitrijdeken. Toad schreef:Bij een geschoren paard zou ik het wel doen als je bijna alleen maar gaat stappen. Maar bij een ongeschoren paard echt niet, die heeft het warm zat.
Maar dit paard heeft het dus wel degelijk koud als ik hem zonder uitrijdeken rijd. Ik ben het dan ook niet met je eens. Horseware schreef:Toad schreef:Bij een geschoren paard zou ik het wel doen als je bijna alleen maar gaat stappen. Maar bij een ongeschoren paard echt niet, die heeft het warm zat.
Mijn ongeschoren paard staat nu onder een 500 grams deken met hals. Ik ben al vroeg begonnen met dekens zodat hij geen vacht aan zou maken en ik hem niet zou hoeven scheren. Dat is goed gelukt: hij heeft nog steeds een mooi zomervachtjeMaar dit paard heeft het dus wel degelijk koud als ik hem zonder uitrijdeken rijd. Ik ben het dan ook niet met je eens.
Citaat:500 grams en niet geschoren? Arm dier....
Horseware schreef:Citaat:500 grams en niet geschoren? Arm dier....
Paard heeft een zomervachtje en heeft het absoluut niet te warm (ik voel regelmatig) en heeft de best ademende deken die er bestaat. Zo zielig is hij dus niet hoor. Wees voorzichtig voor je oordeelt over een situatie waar je het fijne totaal niet van weet.
Citaat:Mijn paard staat ongeschoren onder 200/300 gram normaal, maar ik heb er nu ook een onderdeken onder liggen. Echt niet zielig hoor, het is hardstikke koud en ze heeft helemaal geen dikke teddy vacht. Verschilt nogal per paard denk ik dus. Bij mij gaat overigens als het niet meer vriest de onderdeken er onderuit.
kaatje89 schreef:Waar kun je een goede, waterdichte uitrijdeken? Het liefste met reflectie strepen..
Hoef geen deken van 50 euro, liefst wat goedkoper.
Had een hele leuke kunnen kopen van 20 euro, maar helaas niet meer in de maat van mijn pony..