Hoe ziet jou weiland er nu uit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Re: Hoe ziet jou weiland er nu uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 23:21

wunderbar, het is op sommige stukken wel nat, maar niet zompig. Het land blijft gewoon 'hard', godzijdank. Het grootste deel van de wei is nog droog, ik sta er zelf ook versteld van.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 23:27

Hier ook goeie weides gelukkig. Geen mega natte bende en dikke modder. Bjj 1 weide wel bij de ingang, maar daar staan ze toch niet echt.
Moet zeggen dat wij hier ook op zandgrond zitten en eigenlijk nooit mega natte weides hebben. Ondanks dat ze weer of geen weer buiten staan, zo'n 8/9 uur per dag (s winters dan).

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 00:07

Mijn land leek op een aardappelveld!
Nu staan mijn schatjes op een stukje duinland. Dat is nog lekker droog!

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 02:35

bij ons vind ik het ook nog reuze meevallen. ze hebben nu eenderde wei tot hun beschikking en een pad dat over de gehele weide loopt. het pad is wel een beetje blub maar ze zakken nog niet verder weg dan de hoven. Het zal straks wel anders worden als dit weer aanhoud!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 03:00

Hard bevroren en onder zo´n 10 cm sneeuw.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 03:00

Kuggur schreef:
Hard bevroren en onder zo´n 10 cm sneeuw.

:D

ja jij leeft op permafrost :+

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 12:59

Haha zover zou ik niet gaan Arabesk, nu waait de noordenwind direct van de noordpool, maar in de loop van volgende week is er weer dooi voorspeld. IJsland is toch een relatief klein eiland en het ligt in de warme (dat is een erg relatief begrip...) golfstroom. Daardoor is het klimaat hier veel milder dan bv in Noorwegen of Canada op dezelfde breedtegraad. Er zijn trouwens doemvoorspellingen dat agv het broeikaseffect deze golfstroom wel eens zou kunnen uitvallen, dan wordt het in dit deel van de wereld paradoxaal genoeg (veel) kouder...nou ja, sledehonden zijn vast óók leuk....

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 13:05

Hier zijn alle weilanden in zwembaden veranderd.. geen droog stukje meer te zien..

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 13:10

Het pad is redelijk modderig (van mijn paddock paradise) en het weiland zelf is nog te doen. Ik sta op kleigrond dus dat wordt snel een rotzooi.. Ze hebben een afdak waar het droog is en midden in de wei kunnen ze ook nog droog staan :) .

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 13:12

het pad is erg modderig, zeker tot je enkels doorzakken. De rest van het land ziet er redelijk droog uit, maar dat begint nu minder te worden. Er is veel regen gevallen

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:33

Bij ons lopen ze enkelt overdag op de wei, ongeveer 10 uurtjes in een kudde van 6.
Het beginstuk is erg modderig, niet aan te raden om met sportschoenen of te grote laarzen er in te gaan staan :D, maar verder op het weiland goed te doen, geen plassen e.d.
Dus het is alleen even dat eerste stuk doorbikkelen met binnen en buitenzetten.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:35

onze weide ziet er groen uit met hier en daar een modderplek, waar steevast gerold wordt, enkele "modderige" paden en de voerplek is ook wat modderig, maar ze zakken er zeker en vast nog geen hoef diep in, dus al bij ligt het er nog droog bij.
Ze wordt alleen overdag gebruikt, maar er staan wel 4 paarden op een klein hectare.

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:36

Een grote plas hier. Ze staan al een tijd niet meer erop.

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:59

Bij het hek en de voerplek ligt modder, maar verder overal modder-vrij en droog.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:04

Het voorste stukje is modder, de rest van de wei ziet er nog netjes uit.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:06

soort van extra zwembaden :+ ze gaan er ook niet op als het nat is want dan blijft er niks van over + ze glijden te snel uit..

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:07

Die van ons mogen er op dit moment niet eens in. :=
is een groot zwembad _O-

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:10

Een en al BLUB. :+

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:13

Ongeveer 3ha, 8 paarden 24/7 buiten. Rondom de stoep met voerbakken is het erg modderig, verder wat bij de waterbakken en bij het hek. De rest van de wei is droog te noemen. Wij zitten dan ook op zandgrond, dus dat scheelt!

lissaagirl14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 23:31

nat door de stomme regen. :P

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 23:34

Hier begint het al weer flink op te drogen

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 23:58

Zo...Al valt het nu na een dag droog alweer een heel stuk mee en staat niet het hele landje blank. Spul komt overigens niet 24/7 buiten, is gewoonweg niet te doen, zeker niet met dat weer al gaan ze evengoed elke dag er wel uit, weer of geen weer. Alles was bagger, glibberig of veranderd in meertjes. Vonden ze overigens erg grappig, dat water. Ik sta er elke keer weer versteld van dat ze, ook al hebben ze nog droge plekken, ze met z'n vieren in de grootste plas gaan staan die ze kunnen vinden, al helemaal als je bedenkt dat ze buiten elke druppel water onderweg al wantrouwen. (niet dat ze er niet doorheen gaan, ik ben op dat punt medogenloos, maar om nou te zeggen dat ze er enig enthousiasme bij vertonen, nee)

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 00:09

Oo dr staan nog best wat paarden in de wei ja!
die van mij staat al 24/7 binnen,
& dan elke dag nog een dik uur rijden..
dus 23/7 hahaha!
maar weiland is echt te nat :(

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 00:13

Bij ons lopen ze s'nachts in de paddoc met schuilstel, en overdag staan ze in een afgezet stukje op het gras dat ik elke dag een stukje verzet..

Het is wel een grote modderboel..

Ik vraag me dan wel af, op de modderige plekken, bijna geen gras neer te zien, elleen hier en daar een sprietje...
Zal dat ik het voorjaar weer goed komen, komt daar wel weer gras op?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 00:15

ik heb ze al lang niet meer 24/7 op de wei staan vanwege de nattigheid en om het gras te sparen.
Ze staan al sinds september op de paddock met schuilstal en deel bestrating, met daarnaast overdag, of een dagdeel, op de wei. Met die AM hebben we het terug gebracht naar maximaal een paar uur per dag.

Afgelopen week heb ik ze bijna de hele week in de bak gehouden, die afwisselend nat en droog was. Vandaag weer 5 uur in het land gelopen.

Het pad eromheen is aan de lage kant nat, plassen wel grotendeels weer weggetrokken maar zo zacht dat je er wandelend al gaten in trapt. De lage kant van de wei is ook erg zacht waardoor de paarden door de zode heen trappen. De hoge kant is droog en wat steviger. Daar stonden ze vandaag dan toch wat meer uit zichzelf.
Als het weer gaat regenen de komende dagen houd ik ze weer i de paddock, met af en toe een paar uurtjes bak, want de winter is nog erg lang en zonde om dan nu al de boel vertrapt te hebben, want als het kapot is herstelt het niet meer en zou er nog een goede droge periode komen, kun je ze dan ook niet meer op het land laten. Dan liever nu sparen en straks er nog wat plezier van...
Laatst bijgewerkt door joyce B op 02-12-09 00:16, in het totaal 2 keer bewerkt