Wanneer winterdeken

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

petitparis

Re: Wanneer winterdeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 13:53

zo snel mogelijk een deken op dan, bij ons zitten we al met nachtvorst. Als je verzorgpard een teddyvacht begint te maken ben je te laat.;

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 14:23

Vacht aanmaken doen ze afhankelijk van de daglengte, een deken heeft veel minder invloed.
Dus misschien is het licht op stal aan laten tot 11u 's avonds ee optie? Dat remt het maken van een wintervacht.

xxmarloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 14:53

Nogmaals bedankt voor de reacties,
Gisteravond ben ik er na mijn werk even heengereden om hem de deken op te doen, aangezien er inderdaad al nachtvorst ed was. Ik ben er dus inderdaad te laat mee, maarja.
Ga nu naar hem toe, even lekker rijden en te kijken of hij niet staat te zweten of iets..

Amke_Fredje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 16:12

Zijn winterharen beginnen al in plekken te groeien.
Vanaf December krijgt hij zijn deken op, nu gewoon een fleece ^^

xxmarloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 21:23

De deken is volgens mij gewoon goed.. hij staat er lekker warm bij, maar zweet niet of iets dergelijks.. Het rijden ging minder goed (lees: hond bijt paard bijna, eraf vallen, paard rent in volle galop weg)
maargoed, ik laat de deken er nu opzitten en hopelijk ondervindt hij hiervan geen last dat hij het te warm krijgt of iets. Al lijkt me dit niet meer :)