Prijs scheren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zikina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 13:11

ik deed het altijd voor anderen helaas nu zwanger dus doe ik het niet meer.

prijs waren;

paard 50 euro
pony 40 euro ( maakt niet uit hoe groot of klein de pony)
verdoving 15 euro ( werkt al na 2 min dus gelijk doorscheren ideaal)

over pony scheren hoe kleiner ze zijn hoe meer werk!! ivm dat ze zo klein zijn is het lastig scheren.

kaatje89

Re: Prijs scheren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 13:13

Oke, prijzen verschillen dus wel erg :)

Denk dat ik dan met 50 euro redelijk gemiddeld zit ;)

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 13:20

polly2 schreef:
ProudJustify schreef:
Degene die mijn paarden meestal scheert vraagt 10 euro per uur en ben
meestal voor 20 euro klaar :) Vorig jaar keer door iemand anders laten scheren en
toen betaalde ik 40 euro wat volgens mij een normale prijs is ;)

Is het scheren dan soms een hobby van diegene?
Want met 10 euro per uur verdien je er echt niks op!

Is de dochter van een vriendin van een klant van ons op stal (volg je em
nog ? :D ). Ja is meer een hobby en vriendendienst van haar want is idd erg
goedkoop. Maar ze scheert heel netjes en heeft er veel ervaring mee, dus ik ben
er mee gematst zullen we maar zeggen :)

zoetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 13:26

Angelita schreef:
Ik heb er de laatste keer 40 euro voor betaald. Het is dat ik niemand anders kon vinden, want vond het echt een belachelijke prijs. Het ging namelijk niet om een paard, maar om een inieminie miniatuurpaardje van 1 jaar oud. :=

Vind dat voor een groot paard wel een nette prijs. :j

Zo belachelijk is dat niet. Vaak ben je met een shet langer bezig dan met een groot warmbloed. Hun vacht is dikker, meer vet en zand erin. Daar sloop je soms twee messensets op. De maat van het paard is meestal niet van belang maar wel de conditie van de vacht.
Als je een beetje lastige paarden hebt kan het ook nog eens gevaarlijk zijn.
Mijn prijzen liggen tussen de 40 en 60 euro. En dat is echt geen vetpot gezien de materiaalkosten, reiskosten en de uren werk.

Tegenwoordig kan ik steeds vaker het werk van slechte scheerders opnieuw doen. De plukken die er nog aanhangen, hoofden niet fatsoenlijk afgewerkt en paarden die helemaal over de rooie gaan. Scheren is een vak daarvoor heb je goed materiaal nodig, kennis van paarden en bovenal veel geduld. En dat schort er steeds vaker aan. Gelukkig zijn er nog steeds mensen die voor een stukje vakmanschap wel normale prijzen willen betalen.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 14:15

__Nathalie__ schreef:
als je 5 paarden per winter voor een ander scheert niet.

Maar als je er een hoop doet houd je daar echt wel zat aan over hoor.
Als je er 100 doet in een winter en je houd er daar 5 euro van appart heb je 500 voor je machine als er wat kapot gaat. als je 40 vraagt hou je 35 over.

Nou, nou.....5 euro verdienen voor een uur (of meer werken)....da's echt een vetpot dan!

Bedoel dit niet onaardig hoor....maar echt geld verdienen doe je er niet mee. Beetje afhankelijk van hoe oud je bent natuurlijk...maar als je volwassen bent kun je beter een andere baan zoeken dan hiermee bij te gaan verdienen....

(mijn eigen tarief is 100 euro per uur excl. btw, voor de dienstverlening die ik doe....dus dan word je echt niet warm van 5 euro).
Als je 15 bent en je vindt het leuk om te doen, kan het een leuk zakcentje zijn....maar dat is het dan ook.

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 14:17

25 euro

Equipro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 14:21

Ik heb in het verleden heel veel paarden en pony's geschoren.

Ik ging altijd eerst kijken hoe het beestje er uit zag, en hoe lang ik verwachtte er mee bezig te zijn.

Voor een paard wat heel dik in zijn haar zat, en die helemaal geschoren moest worden vroeg ik 50 euro excl. eventuele verdoving. Bij alles wat kleiner of makkelijker, of niet helemaal kaal hoefde, ging de prijs pro rato naar beneden...

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 14:25

polly2 schreef:
__Nathalie__ schreef:
als je 5 paarden per winter voor een ander scheert niet.

Maar als je er een hoop doet houd je daar echt wel zat aan over hoor.
Als je er 100 doet in een winter en je houd er daar 5 euro van appart heb je 500 voor je machine als er wat kapot gaat. als je 40 vraagt hou je 35 over.

Nou, nou.....5 euro verdienen voor een uur (of meer werken)....da's echt een vetpot dan!

Bedoel dit niet onaardig hoor....maar echt geld verdienen doe je er niet mee. Beetje afhankelijk van hoe oud je bent natuurlijk...maar als je volwassen bent kun je beter een andere baan zoeken dan hiermee bij te gaan verdienen....

(mijn eigen tarief is 100 euro per uur excl. btw, voor de dienstverlening die ik doe....dus dan word je echt niet warm van 5 euro).
Als je 15 bent en je vindt het leuk om te doen, kan het een leuk zakcentje zijn....maar dat is het dan ook.

Je begrijpt mij verkeerd. Of je doet de moeite niet om te lezen.

Nog maar een keer
Als je 40 euro vraagt voor scheren.
En je doet daar 5 euro van op zij voor je apparatuur. (bij 100 in een winter heb je dan 500 appart voor je apparatuur)
De rest (35) houd je dan over. Als je er 3 per dag doet reken maar uit.

Overigens vind ik 100 euro waar nog btw over heen komt per uur echt belachelijk veel.
Laatst bijgewerkt door __Nathalie__ op 05-11-09 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 14:28

50 euro,,
sederen kost bij een kliniek 20 euro dus ik denk dat dat ook de prijs is bij een scheerder.
mits die weet hoe hij moet prikken.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 14:36

wendy_paard schreef:
50 euro,,
sederen kost bij een kliniek 20 euro dus ik denk dat dat ook de prijs is bij een scheerder.

Met alle respect...
Maar geen haar op mijn hoofd die er aan zou denken een scheerder te laten prikken....

Als een scheerder sedeert is dat doorgaans met pasta, zoals sedalin. En zo'n tube kost gemiddeld 10-12 euro.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 14:39

sedelin bestaat niet meer. Dat heet nu sedesan.

9 van de 10 paarden kun je overigens prima scheren zonder spuit van de dierenarts.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 14:42

__Nathalie__ schreef:
sedelin bestaat niet meer. Dat heet nu sedesan.

9 van de 10 paarden kun je overigens prima scheren zonder spuit van de dierenarts.

Oh...kun je nagaan...
Ik heb dat spul al jaren niet meer gebruikt.....

zoetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 14:44

polly2 schreef:
wendy_paard schreef:
50 euro,,

Met alle respect...
Maar geen haar op mijn hoofd die er aan zou denken een scheerder te laten prikken....

Als een scheerder sedeert is dat doorgaans met pasta, zoals sedalin. En zo'n tube kost gemiddeld 10-12 euro.

Een scheerder mag niet prikken!! Tandarts trouwens ook niet tenzij het een dierenarts betreft.
En idd slechts in uitzonderingsgevallen wordt er gesedeerd. Meestal kom je heel ver door gewoon rustig te blijven. Praam zal ik nooit toestaan. Als de eigenaren rustig blijven (meestal staan die het hardste te stressen) en je geeft het paard de tijd aan het geluid en gevoel te wennen is er niets aan de hand. Dan ben je als scheerder soms 2,5 uur bezig. Tja, het zij dan zo....
Onder zware sedatie is ieder paard te scheren, maar heeft wel zijn keerzijde, het is fysiek een zware impact op het paard.
Ik zal dat dus als laatste redmiddel laten toepassen. Zonder sedatie lastige paarden scheren vergt dus meer handigheid, bekwaamheid, geduld en tijd! Dan denk ik dat een prijs van 40 - 60 euro geen cent teveel betaald is.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 14:45

Ik ben nog wel benieuwd naar reactie op mijn boven staande antwoord polly?

Gimmick11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 14:50

Ik heb een eigen scheerapparaat, en ben meestal elke herfst wel de klos....
Hoeveel paarden ik al niet voor niets geschoren heb...pffff!
Maar ja, ik kan moeilijk nee zeggen.
Dit jaar scheer ik alleen mijn eigen paard, want ik heb erge rugklachten, en na het scheren kan ik wel een dag vrij nemen om bij te komen.
€40,= vind ik wel een goeie prijs, het is best even hard werken.

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 14:51

Had nog nooit geschoren en vorig jaar voor het eerst een heethoofd van een merrie geschoren. Wist dat ik toch wel tranquigel nodig zou hebben dus dat hadden we alvast maar gegeven. Dat hielp helemaal niets.. Gelukkig had de buurboer nog wel een goedje liggen waarmee ze hun eigen paarden ook verdoofden voor het scheren en dat hielp wel. Maar ik ben volgens mij wel 3 uur bezig geweest!!! Als ik dan zie dat je het voor 40 euro ook kan laten doen... Dit jaar denk ik geen gescheer. Maar zelf zou ik het nooit doen voor 40 euro, vind het echt weinig..

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 14:53

ik vraag voor alle modellen en paard of pony 35 euro.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 14:56

__Nathalie__ schreef:
Ik ben nog wel benieuwd naar reactie op mijn boven staande antwoord polly?

Oh...hmmm...even teruggelezen....
Ik snap wat je bedoelt.
Ik heb het idd niet helemaal goed begrepen.

Vind jij 100 euro belachelijk veel?
Ik niet, in de sector waar ik in zit ben ik zelfs nog goedkoop. Maar dat komt, omdat ik net begin en me nog moet bewijzen.
Heeft alles met het niveau van het werk te maken.
En als een bedrijf mij inhuurt levert ze het, als ik klaar ben met mijn werk geld op. Hetzij doordat ze meer klanten krijgen, hetzij doordat ze een besparing hebben door mijn werk.
En bedrijven betalen het graag hoor.....zolang het ze maar meer oplevert.

En vergeet niet dat ik die 100 euro niet netto vang...daar gaan voor mij allerlei kosten vanaf (pensioenvoorziening, arbeidsongeschiktheid, belasting...etc. etc.) en ik moet er wel mijn dagelijks brood van kopen.
Laatst bijgewerkt door polly2 op 05-11-09 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 15:04

Als je het op papier doet weet ik dat je het niet netto vangt maar dan nog vang je er meer als zat voor.

Als je voor die prijs ingehuurt word is dat voor jou natuurlijk fijn.
Maar ik denk niet dat dat een reeele prijs is.

Ik denk trouwens ook dat de meeste zwart scheren.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 15:13

__Nathalie__ schreef:
Als je het op papier doet weet ik dat je het niet netto vangt maar dan nog vang je er meer als zat voor.

Als je voor die prijs ingehuurt word is dat voor jou natuurlijk fijn.
Maar ik denk niet dat dat een reeele prijs is.

Ik vraag me echt af hoe je aan die wijsheid komt.
Je weet helemaal niet wat ik doe.
Er zijn er die in mijn sector al meer gesetteld zijn, die 350 euro per uur vragen en krijgen.
Het is helemaal niet mijn doel daar naar toe te groeien....maar in de toekomst verwacht ik wel dat ook ik hogere tarieven zal gaan rekenen.
Waarom? Juist om serieus genomen te worden in de sector. Nu begin ik net, dus is het starttarief logisch...maar over een paar jaar, even aangenomen dat ik mijn werk goed blijf doen, moet ik echt mee in de tarieven om serieus genomen te worden.
En ook terecht...ik werk er hard genoeg voor. Heb er studieschuld genoeg voor afbetaald.
En voor bedrijven zijn de bedragen echt peannuts.... en ze betalen het graag.
Jij kunt hier helemaal niet over oordelen, omdat jij rekent vanuit een particuliere gedachte...maar in bedrijven waar miljoenen in omgaan en waar mijn werk ook zulke bedragen oplevert, lachen ze echt om zulke bedragen...en is het net als wanneer jij een brood koopt....

Merlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 15:14

Ik denk dat dat een tarief van 50/60 euro echt niet teveel is. Dat komt dan neer op zo'n 25/30 euro per uur. Het slijpen van messen wat regelmatig moet, zeker als de paarden niet erg schoon zijn, kost ook geld.
Ik doe het trouwens ook zelf, nadat ik een 2ehands apparaat heb kunnen kopen. Bij meerdere paarden loont het dan de moeite. Ik vind het wel een vervelende klus.
Laatst bijgewerkt door Merlijn op 05-11-09 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 15:14

ik heb het niet over jou sector ik heb het over alleen simpel scheren en niet wat daar verder nog bij komt kijken :) gewoon het scheren wat hier word bedoeld.
Laatst bijgewerkt door __Nathalie__ op 05-11-09 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

zoetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 15:16

Merlijn schreef:
Ik denk dat dat een tarief van 50/60 euro echt niet teveel is. Dat komt dan neer op zo'n 25/30 euro per uur. Het slijpen van messen wat regelmatig moet, zeker als de paarden niet erg schoon zijn, kost ook geld.
Ik doe het trouwens ook zelf, nadat ik een 2ehands apparaat heb kunnen kopen. Bij meerdere paarden loont het dan de moeite. Ik vind het wel een vervelende klus.

Ik doe het gelukkig graag. Anders had ik het nooit gedaan. Kan ik beter les staan geven. Stukje minder vermoeiend.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 15:16

__Nathalie__ schreef:
ik heb het niet over jou sector ik heb het over alleen het scheren.

Ja...dan heb je gelijk....

Maar dat vraag ik ook niet voor scheren....want ik scheer geen paarden voor anderen....
Omdat ik het al een K-klus vind om mijn eigen paarden te doen.
En ik eigenlijk aan de hand van de bedragen die ik hier voorbij zie komen, me bedacht dat ik mijn tijd beter in mijn werk kan stoppen, en dan iemand inhuren voor die rotklus....dat kost eigenlijk dan minder voor mij....tijd=geld hè.... (is grapje hoor)

jaeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 15:18

ik heb ook overwogen om een scheerapparaat te kopen, maar heb mijn paard (stokmaat 1,65) nu laten scheren voor 45euro, daar ga ik zelf echt niet voor tobben!