Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

polly2 schreef:ProudJustify schreef:Degene die mijn paarden meestal scheert vraagt 10 euro per uur en ben
meestal voor 20 euro klaarVorig jaar keer door iemand anders laten scheren en
toen betaalde ik 40 euro wat volgens mij een normale prijs is
Is het scheren dan soms een hobby van diegene?
Want met 10 euro per uur verdien je er echt niks op!
). Ja is meer een hobby en vriendendienst van haar want is idd erg
Angelita schreef:Ik heb er de laatste keer 40 euro voor betaald. Het is dat ik niemand anders kon vinden, want vond het echt een belachelijke prijs. Het ging namelijk niet om een paard, maar om een inieminie miniatuurpaardje van 1 jaar oud.
Vind dat voor een groot paard wel een nette prijs.
__Nathalie__ schreef:als je 5 paarden per winter voor een ander scheert niet.
Maar als je er een hoop doet houd je daar echt wel zat aan over hoor.
Als je er 100 doet in een winter en je houd er daar 5 euro van appart heb je 500 voor je machine als er wat kapot gaat. als je 40 vraagt hou je 35 over.
polly2 schreef:__Nathalie__ schreef:als je 5 paarden per winter voor een ander scheert niet.
Maar als je er een hoop doet houd je daar echt wel zat aan over hoor.
Als je er 100 doet in een winter en je houd er daar 5 euro van appart heb je 500 voor je machine als er wat kapot gaat. als je 40 vraagt hou je 35 over.
Nou, nou.....5 euro verdienen voor een uur (of meer werken)....da's echt een vetpot dan!
Bedoel dit niet onaardig hoor....maar echt geld verdienen doe je er niet mee. Beetje afhankelijk van hoe oud je bent natuurlijk...maar als je volwassen bent kun je beter een andere baan zoeken dan hiermee bij te gaan verdienen....
(mijn eigen tarief is 100 euro per uur excl. btw, voor de dienstverlening die ik doe....dus dan word je echt niet warm van 5 euro).
Als je 15 bent en je vindt het leuk om te doen, kan het een leuk zakcentje zijn....maar dat is het dan ook.
wendy_paard schreef:50 euro,,
sederen kost bij een kliniek 20 euro dus ik denk dat dat ook de prijs is bij een scheerder.
mits die weet hoe hij moet prikken.
polly2 schreef:wendy_paard schreef:50 euro,,
sederen kost bij een kliniek 20 euro dus ik denk dat dat ook de prijs is bij een scheerder.
mits die weet hoe hij moet prikken.
Met alle respect...
Maar geen haar op mijn hoofd die er aan zou denken een scheerder te laten prikken....
Als een scheerder sedeert is dat doorgaans met pasta, zoals sedalin. En zo'n tube kost gemiddeld 10-12 euro.

__Nathalie__ schreef:Ik ben nog wel benieuwd naar reactie op mijn boven staande antwoord polly?
__Nathalie__ schreef:Als je het op papier doet weet ik dat je het niet netto vangt maar dan nog vang je er meer als zat voor.
Als je voor die prijs ingehuurt word is dat voor jou natuurlijk fijn.
Maar ik denk niet dat dat een reeele prijs is.
Merlijn schreef:Ik denk dat dat een tarief van 50/60 euro echt niet teveel is. Dat komt dan neer op zo'n 25/30 euro per uur. Het slijpen van messen wat regelmatig moet, zeker als de paarden niet erg schoon zijn, kost ook geld.
Ik doe het trouwens ook zelf, nadat ik een 2ehands apparaat heb kunnen kopen. Bij meerdere paarden loont het dan de moeite. Ik vind het wel een vervelende klus.
__Nathalie__ schreef:ik heb het niet over jou sector ik heb het over alleen het scheren.