Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Dyonne schreef:Dit is geen medisch probleem.
Omdat dekens echt seizoensgebonden zijn verplaats ik dit topic van MD naar SV.
Ninx schreef:Er zit nu ook heel veel los haar aan de deken... ik zou proberen het juist goed schoon te houden en te zorgen dat zich niet heel veel huidvet en haar op de deken verzamelt ter hoogte van het 'probleempunt'.
Oreo schreef:En? Al geknutseld?
yvonnedv schreef:Ik geloof/hoop dat ik de oplossing gevonden heb. Ik had nog een dressuur bontchabrak. Die werd niet gebruikt omdat hij net niet onder een veelzijdigheidszadel past en eigenlijk ook te dik was onder de zweetbladen. Ik heb de zweetbladen er af geknipt zodat hij alleen nog onder de kussens ligt zoals die bontjes die je nu zoveel ziet. Kind ook weer blij.![]()
De zweetbladen heb ik opgerold en aan de achterkant met een zacht touwtje (staartkoordje) aan elkaar gebonden. Aan de voorkant van de deken zitten ringen om een hals aan vast te maken daar heb ik de voorkant van de rolletjes aan vast gebonden. De deken ligt nu vrij van de schoft. Hopelijk gaat het touwtje achteraan niet irriteren. De tijd zal het leren.
Terwijl ik dit zit te tikken bedenk ik me dat ik aan de achterzijde ook een breed stuk elastiek zou kunnen gebruiken, eerst maar ff kijken hoe dit werkt
Dinopino schreef:je hebt een touwtje helemaal tot achteraan van de deken lopen.