[SR] drukking van deken (ouder paard)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 21:42

Pfff, dan heb je wel flink wat nodig om het op te vullen vrees ik.

Oreo

Re: [SR] drukking van deken (ouder paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 21:44

Nee hoor twee dikke douche sponzen volstaan, eventueel kun je ook van die grote autowas sponzen nemen. Werkt prima.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 21:44

Dyonne schreef:
Dit is geen medisch probleem.
Omdat dekens echt seizoensgebonden zijn verplaats ik dit topic van MD naar SV.

er is een medisch probleem door deken .. en niet zeizoens gebonden
of toch wel .. einde zomer herfst winter lente begin zomer .. somers heel kort niet en dan weer ..

zou dit zelf ook onder medisch geplaatst hebben .. of harnagement .. ?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 21:50

Er zit nu ook heel veel los haar aan de deken... ik zou proberen het juist goed schoon te houden en te zorgen dat zich niet heel veel huidvet en haar op de deken verzamelt ter hoogte van het 'probleempunt'.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 22:02

Ninx schreef:
Er zit nu ook heel veel los haar aan de deken... ik zou proberen het juist goed schoon te houden en te zorgen dat zich niet heel veel huidvet en haar op de deken verzamelt ter hoogte van het 'probleempunt'.

zoveel haar zit er niet op de deken hoor, er zit wat haar op het bontje Op het probleempunt zit geen huidvet maar pusserige afscheiding.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:12

Moderatoropmerking:
Graag ontopic blijven reageren. Ben je het niet eens met een verplaatsing oid pb dan een moderator of plaats een TeM op het topic maar blijf in het topic zelf graag ontopic reageren

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 23:23

een goed passende deken zou niet op de schoft mogen drukken, maar deze rug is natuurlijk vrij onbespierd. Sommige dekens zijn heel zwaar qua gewicht en zullen dus ook veel druk uit oefenen op de plekken waar ze dragen. Zo ik kan zien heb je een vrij zware buitenstof van je deken?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 23:37

de dikke waterdichte dekens van Dominick zijn erg licht in gewicht, dat kan inderdaad ook veel schelen denk ik, daar zat ik ook al aan te denken...

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 00:20

Dit is inderdaad een vrij zware deken maar ook met een lichte ongevoerde regendeken heeft ze er last van. Maandag ga ik aan de fröbel

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:50

Eindelijk iemand die hetzelvde probleem heeft als ik :+
Mijn pony van 31 heeft ook een mega deken probleem... :Z
Niets past, alles drukt op de schoft... Zelfs een highliner :7
Ik heb nu een weather beeta deken en moet zeggen dat het met deze deken aardig gaat.
De schoft ligt niet meer open maar ze heeft wel erge jeuk aan dr manen als ik hem er vanaf haal.

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 19:55

En? Al geknutseld?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-09 20:24

Oreo schreef:
En? Al geknutseld?

Nee maar ik heb er sinds vandaag wel een andere veel lichtere deken op liggen. Deze deken neigt wat meer naar een highneck en is helemaal glad van binnen. Dat en het feit dat hij lichter is moet denk ik al een eind gaan helpen en anders gaan er alsnog sponsen oid onder.

Aan deze deken hing een kaartje van epoch maar ik kan helemaal niets over dat merk vinden.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 20:35

Ik geloof/hoop dat ik de oplossing gevonden heb. Ik had nog een dressuur bontchabrak. Die werd niet gebruikt omdat hij net niet onder een veelzijdigheidszadel past en eigenlijk ook te dik was onder de zweetbladen. Ik heb de zweetbladen er af geknipt zodat hij alleen nog onder de kussens ligt zoals die bontjes die je nu zoveel ziet. Kind ook weer blij. ;)

De zweetbladen heb ik opgerold en aan de achterkant met een zacht touwtje (staartkoordje) aan elkaar gebonden. Aan de voorkant van de deken zitten ringen om een hals aan vast te maken daar heb ik de voorkant van de rolletjes aan vast gebonden. De deken ligt nu vrij van de schoft. Hopelijk gaat het touwtje achteraan niet irriteren. De tijd zal het leren.

Terwijl ik dit zit te tikken bedenk ik me dat ik aan de achterzijde ook een breed stuk elastiek zou kunnen gebruiken, eerst maar ff kijken hoe dit werkt

saskia_drost

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 16:51

Mocht dat niet werken, kan je evt. een deken proberen met een halve hals. Ik heb dan de Rhino wug (als ik de goede naam opschrijf... :o ) en ben zeer tevreden over deze deken. Heeft ook een glade stof van binnen en is ook niet zo zwaar, dus misschien zou dat een optie kunnen zijn.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-09 17:22

zoals het er nu uitziet werkt het goed, er zit geen pusserige troep meer aan de deken dus de deken raakt de schoft niet meer. De wond wordt ook wat rustiger.

Weet je, het klinkt misschien hard, maar ik zie het ook niet zo zitten om kapitalen aan dekens uit te geven met het risico dat dat ook niet werkt en dat ik er binnen niet al te lange tijd niets meer aan heb het is immers een dier van de dag. Ik heb nu vier waterdichte dekens voor dr en dat vind ik wel genoeg

saskia_drost

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 17:52

Ik vind dat niet hard klinken hoor! Integendeels zelfs, ik snap helemaal wat je bedoeld.
Maar mooi zo dat het dan nu beter gaat, hoop dat het zo blijft!

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 18:57

yvonne heb je een foto van je konstructie. Ik ben het effe kwijt hoe je de achterkant heb vastgemaakt.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-09 20:12

yvonnedv schreef:
Ik geloof/hoop dat ik de oplossing gevonden heb. Ik had nog een dressuur bontchabrak. Die werd niet gebruikt omdat hij net niet onder een veelzijdigheidszadel past en eigenlijk ook te dik was onder de zweetbladen. Ik heb de zweetbladen er af geknipt zodat hij alleen nog onder de kussens ligt zoals die bontjes die je nu zoveel ziet. Kind ook weer blij. ;)

De zweetbladen heb ik opgerold en aan de achterkant met een zacht touwtje (staartkoordje) aan elkaar gebonden. Aan de voorkant van de deken zitten ringen om een hals aan vast te maken daar heb ik de voorkant van de rolletjes aan vast gebonden. De deken ligt nu vrij van de schoft. Hopelijk gaat het touwtje achteraan niet irriteren. De tijd zal het leren.

Terwijl ik dit zit te tikken bedenk ik me dat ik aan de achterzijde ook een breed stuk elastiek zou kunnen gebruiken, eerst maar ff kijken hoe dit werkt

Foto maken is een beetje lastig omdat alles onder de deken zit. Het zachte koordje hangt gewoon over de rug achter de schoft.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 21:48

oke ik snap het nu beter je hebt een touwtje helemaal tot achteraan van de deken lopen. ga morgen eens kijken of ik ook zoiets in elkaar kan knutselen

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-09 22:29

Dinopino schreef:
je hebt een touwtje helemaal tot achteraan van de deken lopen.

Nee niet tot achteraan de deken maar de breedte van een zweetblad achter de schoft. Aan weerszijde van de schoft hangt dus zo'n rolletje in de lengterichtig van het paard. Ik trek wel elke ochtend en elke avond de boel weer ff recht maar over het algemeen blijft wel goed liggen en de schoft blijft vrij.

Just_Me89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 16:53

Ik had precies hetzelfde probleem met mijn 31 jarige pony! Eerst een borstbeschermer gekocht, werkte niet. Daarna een Highliner gekocht, sindsdien geen last meer gehad!