bilkoorden probleempje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 20:43

zoals hierboven al gegeven:
xElienx schreef:
ik heb ze inderdaad ook altijd gekruist en eerder strak dan los.
koortje onder de staart heb ik ook al aan zitten denken. daardoor gaat de deken niet meer voorover, maar kan de wind er nog wel onder komen aan de zeikant.

ze echt strak doen werkt alleen maar averechts en is niet prettig voor de pony. als ze rollen gaan de achterbenen wijder danals ze gewoon staan. zelfde geld voor als ze rennen. er komt dan enorm veel druk op de bilkoorden bij het naar achteren brengen van de benen.
als ik ze nog strakker zou doen, dan ik ze nu heb, zouden de tie-rips om het minste of geringste knappen

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 20:49

Ik heb het probleem dat mijn merrie een hoog kruis heeft en mijn dekens allemaal een gladde binnenvoering hebben, dus die bilkoorden kon ik nooit gekruist doen, want dan hingen die singels strak om haar benen en deken scheef. Ik heb nu eigenlijk alleen maar Horseware dekens en die heeft een rechte singel aan de achterkant, dus niks om de benen en het is echt ideaal; deken blijft heel stabiel. De mijne staat ook met een paard wat graag er op springt, of wil stoeien, maar die hangt niet in de rechte bilkoord :n .

xElienx

Re: bilkoorden probleempje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 21:00

in de gekruisde wel?
het lijkt me namelijk dat ze hier nog sneller in zullen komen. (ik heb ook pony's met horsewaredekens lopen, dus ken het systeem. alleen loopt daar geen speelse jonge hengst bij)