Maar of dat een mogelijkheid is weet ik natuurlijk niet
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
sjaakiekira schreef:Ik heb het ook gedaan, mijn paard leeft nog hoor. Ze zweet ook niet, dus ik zie het probleem niet...
Waarom nou weer in Februari!!! Tot een maand geleden stond hij prachtig kort in zijn vacht goudhaantje te zijn!!!
Alves schreef:TS
Ik zit ook met hetzelfde probleem als jou...
Ik heb een haflingerhengst waarmee ik in Februari naar de keuring moet...
Waarom nou weer in Februari!!! Tot een maand geleden stond hij prachtig kort in zijn vacht goudhaantje te zijn!!!
Ik heb nu een 220 grams deken op... Hij krijgt desondanks lange haren langs zijn billen en onder zijn hals tot nu toe blijft de rest van zijn lijf kort...
Maar ja scheren?... Ik durf het niet aan hoor!!! Wanneer moet ik dan scheren wil ik dat de vacht in Februari mooi is? Ik vind het een te grote gok!!!
Ik scheer sowieso altijd de sokken weg, brand kinhaar en hals haar en heb met een kam en een scheerapparaat de lange haren bij zijn billen weggeschoren...
Ziet er netjes uit al zeg ik het zelf!!! Dit doe ik ook 3 weken voordat we naar de keuring gaan, zodat het er niet geschoren uitziet, de dag dat we gaan scheer ik de haartjes bij de kroonrand strak en de laatste puntjes op die i...
Mijn moeder zegt dat een mooie vrouw met vuilniszak nog steeds een mooie vrouw is... En dat een paard met dikke vacht nog steeds dat goede paard is wat goed beweegt en mooie houding heeft... Maar ja het liefst heb je natuurlijk dat alles perfect is!!!![]()
Veel succes op de keuring iig!!! Het is moeilijk ik weet het!!! En voor jou helemaal want jij hebt een heel ander paard als een haflinger!!! Haflingers hebben al snel een dikkere vacht...

_Bitje_ schreef:jesito schreef:Dat vind ik dus schandalig, maar ja mijn mening.
hoezo schandalig?
word namenlijk pas de 2e keer.