Brrrr, heb het zo snel koud!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 21:39

20 graden in huis?
ik ben geen koukleum,maar bij ons staat ie savonds toch echt op 21,5 hoor.
meeste mensen om mij heen hebben de verwarming op 21 graden staan
lekker warm op de bank onder een dekentje :D

een goede multivitamine kan helpen om ervoor te zorgen dat je lichaam in goede conditie is en je het minder snel koud krijgt.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 21:43

Ik denk dat voldoende nachtrust ook helpt.
Aan mezelf merk ik het echt dat als ik moe ben ik het ijskoud krijg, ik kan dan van alles aantrekken maar wordt niet warm.
Genoeg slapen is dus ook belangrijk :D

*bij ons staat de verwarming snachts zelfs op 18 :D *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 21:45

Ik heb onder m'n broek vaak een extra maillot aan. _O- Vaak ook nog een hempje, shirt, trui.. 2 paar sokken.. En dan nog heb ik het koud. Al in de herst. En no way dat m'n ouders nu al de verwarming aanzetten. :')

Shadow0

Re: Brrrr, heb het zo snel koud!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 21:52

Thermo-ondergoed scheelt heel veel, en ik heb er geen last van dat het kriebelt. (Terwijl ik daar best op kan reageren, merkjes, rare stoffen, ik voel het allemaal.) Het is voor niet al te veel geld te koop bij Hema of bv Hans Textiel, en mijn beste shirt heb ik ooit van het Kruidvat.
De 'dure' merken (Odlo, Craft) die je bij de buitensportzaak kunt kopen zijn niet veel beter vind ik. Het zijn erg dunne materialen waar je nauwelijks last van hebt, en die ook niet snel te warm zijn (zoals dikke overkleding dat wel snel is.)

Andere tips zijn: voorkomen dat je afkoelt (als ik het echt koud heb word ik niet zomaar meer warm, maar als ik het ben dan hou ik het wel een tijdje vast), zorgen dat je via je 'uiteinden' niet teveel warmte verliest (dus voeten, handen en ook belangrijk, hoofd!)
Voldoende drinken scheelt ook iets.

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 22:10

hmm misschien ga ik wel even aan de mulitivitamine,
drinken doe ik genoeg (limonade verslaving :- )

en verder jat ik van me moeder van die vage dingen waar iets in zit en die moet je ban buigen en dan word het warm en dan is het 30 min warm en daarna moet je hem weer koken en kan je hem weer gebruiken .

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 22:12

Ik heb het ook altijd koud!

Meestal zet ik de verwarming hier altijd in de winter op 25 graden :o

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 22:29

ik ben ook een koukleum, in de zomer heb ik altijd minstens 1 hemd onder mijn shirt.
ik slaap ook in de zomer onder een winterdekbed...

ik heb een huis met maar 1 gaskachel, en nee het is hier binnen geen 18 graden in de winter snachts,

lig op elek deken kruik op mijn buik, kersenpitten pantoffels aan jogingpak, ochtendjas vaak, 2 dubbele dekbedden, en een slaapzak
ik word gewoon koud als ik niks doe..zolang ik fanatiek bezig ben gaat het. maar op de bank zitten of zo zorgt er in 5 minuten voor dat ik koud ben,.
ik denk niet dat het heeft te maken met postuur, ik ben namelijk vrij normaal. de artsen zeggen dat het te maken heeft met slechte doorbloeding (heb ook trombose)
dus elke avond een glas wijn haha.....;)

gillianJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 22:40

Sammetje_ schreef:
Speciaal voor koukleumen (en hij schijnt echt te werken!)

Citaat:
De nieuwe crème is gemakkelijk aan te brengen, je masseert de crème op je voeten en binnen enkele minuten voel je al langzaam een warme gloed opkomen. Heerlijk! Het is geen vervelende warmte, maar aangenaam… Naast dat de crème je voeten verwarmt, verzorgt het je voeten ook nog! Eén tip voor optimaal resultaat: vijl de dode huidcellen van je voeten na het douchen of nadat je in bad bent geweest. Hierdoor trekt de crème sneller in je huid.
Afbeelding

Kun je dat spul ook op je hele lijf smeren?? :D
Ben nl ook zo'n enorme koukleum :D
Heb ook altijd thermo ondergoed aan als ik buiten bezig ben, maar dan heb ik het nog koud.
Met rijden krijg ik het wel lekker warm, maar zodra ik ga stappen heb ik het meteen weer koud. Zo irritant...

steigert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 22:56

Ik heb altijd zo'n last van koude handen... Als mijn vingers koud zijn, kan ik ze niet meer bewegen en zelfs iets pakken doet dan al echt pijn! Zelfs tijdens het rijden heb ik er erg veel last van, dat ik mijn vingers niet meer kan bewegen. Als iemand nog een tip heeft voor de beste (rij)handschoenen??? Heb al veel merken en heeeele dikke geprobeerd, maar blijf er last van hebben...

cathyvans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 10:04

O heerlijk, ben lang niet de enige koukleum! Heb al een lijstje want morgen snel ik naar de winkel! En wat een giller, die creme moet ik natuurlijk direct scoren, en het liefst op mijn hele lijf smeren, haha! Niemand hier in huis kan boos worden als ik de verwarming hoger zet; ik laat ze gewoon jullie reacties lezen als zij hier zitten te zweten. En ik ga ongegeneerd lekker lang thermo ondergoed aandoen, deze winter krijgt mij niet meer klein, allemaal superbedankt voor de goede tips! :-) :-) En.... een warme winter toegewenst!

Xsjahmatx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 16:53

ook hier een koudkleum maar goed aankleden helpt een heel eind

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 16:57

goed aankleden, genoeg slaap en goed eten.
Je lichaam heeft wel wat nodig om die kachel aan te houden. veel vezeltjes!

LotteElf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 16:24

Ik denk niet dat 't aan je postuur ligt :') Ik ben best wel nja, ik heb wel wat vet op m'n botten xD En ik heb 't ook wel snel koud. Ik houdt alleen van de kou :") Maar ik ben ook gek.

Ik zou vooral veel wol aantrekken :O En inderdaad even rennen voordat je gaat poetsen.Van fietsen krijg je 't eerder koud dan warm ;) Voor als je met de fiets ernaartoe gaat. Warmte thee is ook een idee.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 16:27

Brrr, ik heb het ook altijd zo koud, ik haat dat. :\

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 17:23

Tja ik slaap ook wel veel (zo'n 8 uur gemiddeld, heb het ook nodig) maar heb het ook altijd koud. Nu heb ik ook niet veel vet over ofzo maar toch.
Sowieso een hemd aantrekken, scheelt bij mij ook voor m'n rug, krijg daar dan minder gauw pijn, ook veel laagjes over elkaar heen, bodywarmer, fleecevest, jas en evt. nog regenjas oid. Soms onder de paardrijbroek (of gewone broek) nog een legging en ik trek er altijd m'n kitt-chaps over aan. Die zijn echt geweldig. Zakken soms wel een beeetje van m'n ene been af maar ze zijn ook waterafstotend en winddicht dus daar krijg je geen koude benen in.

Het enige waar ik nog niks voor weet is m'n handen, die zullen altijd koud blijven in de winter.

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 17:26

Ik heb het ook altijd koud.
Maar mijn moeder zei ook dat het een van de tekenen was van een schildklierziekte ofzo, dus ze wil nu dat ik dat laat testen.

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 17:31

Hier nog zo'n koukleum!

Ik heb het áltijd koud, mijn handen zijn helemaal stijf van de kou, mijn voeten zijn net ijsklompjes! Ik had vannochtend naar school al een dikke jas en handschoenen aan, terwijl sommige gewoon met een zomerjasje fietsen. Bij m'n paard staan de thermoboots alweer klaar, en ik probeer ook zoveel mogelijk laagjes over elkaar aan te doen. Vaak begin ik dan ook eerst met mesten want dan beweeg je lekker veel en krijg je het wat warmer!

JillTara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 18:56

Ik heb het altijd echt heel erg warm!
Laatste tijd krijg ik het wel vaker koud!
0nze verwarming staat s'avond op 26.
Ja erg warm :| alleen mijn moeder heeft
het altijd zo koud. laatst was het bij ons
25gr. En zei zat nog met een trui + dikkedeken.
NIET NORMAAL.
Maar soms snap ik dr nu wel een beetje. :o

Tessa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 18:58

Ik heb het ook snel koud! Loop nu al in m'n dikste winterjas dus ik weet niet zo goed hoe ik dat straks ga oplossen als het écht koud wordt. Ik trek ook altijd veel lagen aan, maar dat schijnt niet super goed te zijn. Dat rondje rennen voordat je op je paard stapt is nog niet zo'n slecht idee. Ik sta ook altijd even te springen voordat ik me bed in ga. Even warm worden en dan snel in m'n dekens rollen :o

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 19:07

Het enige wat bij mij helpt, is gewoon veel bewegen. Bij de paarden moet ik veel lopen en doen, dus dan hou je het vanzelf wel warm. Dan moet ik weer zorgen dat mijn 'uiteinden' (handen en voeten dus ;) ) warm blijven. Dus thermoboots aan met dikke sokken en gevoerde handschoenen. Eventueel een muts op mijn hoofd. Dan red ik me wel. :)

En jongens, het wordt misschien nog veel kouder, hoor. De winter moet nog beginnen!!! :D

(20 graden in huis vind ik ook nog wat aan de koele kant. Ik neig ook meer naar 21 graden 's avonds).