Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
jesito schreef:Ik las net dat de teflon waarmee de meeste dekens waterdicht zijn gemaakt een waterzuil van 2000 of 3000 hebben.
Dat is niet veel, dus dat kan ook het euvel zijn, maar dan nog snap ik niet dat ik de enige dan ben met dit probleem.
, ik had een weather beeta regendeken met losse hals gekocht en na een paar maanden begon die steeds meer vocht door te laten totdat paard op een gegeven moment kleddernat en rillend onder de deken stond. paard stond dag en nacht lekker buiten en daar moet zo'n deken toch wel tegen kunnen, heb het gehad met merkdekens.
Jojet schreef:Van de Horseware en de Bucas dekens is de stof waterdicht, er zit dus in principe geen coating overheen. Ik heb een Bucas (al jaren oud) die nog steeds waterdicht is en een nieuwe horseware rhino die het de afgelopen dagen zeer goed heeft volgehouden.
Ik zou de winkel waar je de deken hebt gekocht bellen of er naar toe gaan en je euvel voorleggen. Als je deken echt lek is en er dus een fabricagefout is, heb je naar mijn idee gewoon recht op een nieuwe deken.

jesito schreef:Jojet schreef:Van de Horseware en de Bucas dekens is de stof waterdicht, er zit dus in principe geen coating overheen. Ik heb een Bucas (al jaren oud) die nog steeds waterdicht is en een nieuwe horseware rhino die het de afgelopen dagen zeer goed heeft volgehouden.
Ik zou de winkel waar je de deken hebt gekocht bellen of er naar toe gaan en je euvel voorleggen. Als je deken echt lek is en er dus een fabricagefout is, heb je naar mijn idee gewoon recht op een nieuwe deken.
Horseware en bucas dekens zijn wel degelijk gecoat dit gebeurd aan de binnenkant van de stof, de coating heet aqautrans.
Daarbij heeft aqautrans een hele lage waterkolom.
Coatings zijn ook niet slijtvast maar dit is te kort dat hij nu al versleten is.
In het begin was die wel goed waterdicht.
Maar ik vind idd wel dat die van jouw TS erg snel niet meer waterdicht is, en ik zou dus ook idd met die deken even teruggaan naar de winkel. Ik heb zelf meerdere Rambo original dekens, en 1 daarvan is nu 15 jaar oud. Die is nog steeds waterdicht.
Ik heb ook de andere 2 gezien en bepottelt maar de Rambo staat er imo ver boven. De kwaliteit van de buitenkant is heel anders als van de Amigo en de Rhino.
. Doet echt jaaaaaren mee en de paarden blijven er droog onder. Amigo is ook een goede alternatief (staat ze nu nog mee op land).
).