Bestaan ze wel goede waterdichte paardendekens???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Def

Re: Bestaan ze wel goede waterdichte paardendekens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 20:03

Ik heb n rambo deken die is echt echt echt waterdicht!

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 20:06

jesito schreef:
Ik las net dat de teflon waarmee de meeste dekens waterdicht zijn gemaakt een waterzuil van 2000 of 3000 hebben.
Dat is niet veel, dus dat kan ook het euvel zijn, maar dan nog snap ik niet dat ik de enige dan ben met dit probleem.

je bent niet alleen hoor :D , ik had een weather beeta regendeken met losse hals gekocht en na een paar maanden begon die steeds meer vocht door te laten totdat paard op een gegeven moment kleddernat en rillend onder de deken stond. paard stond dag en nacht lekker buiten en daar moet zo'n deken toch wel tegen kunnen, heb het gehad met merkdekens.

ik koop nu nika dekens (niet duur) en als ze dan maar 1 seizoen meegaan dan koop ik wel weer een nieuwe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 08:26

Mijn Qhp deken gaat nu het 3e seizoen in. Nog nooit doorgelekt :n

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 08:27

mijn rambo en buvcas zijn net terug uit de wasserij, en waterdicht!

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 08:31

ik heb een simpele pagony deken, al een jaar of 4 denk ik en hij doet het nog steeds! volgens mij heeft ie ooit iets van 69 euro gekost maar ben d'r heel blij mee! Wordt ieder jaar schoongemaakt met de hogedrukreiniger en blijft waterdicht..

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 08:36

Ik heb een Dominick deken en die blijft ook goed waterdicht.
De oudere HH dekens krijg ik ook niet meer goed waterdicht, bij langdurige regen gaan ze ook doorlaten..

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 08:36

Ik zweer bij rambo, we hebben met de eerste deken bijna 10 jaar gedaan, uitstekend waterdicht, wel met apart wasmiddel wassen en af en toe inspuiten eens in de zoveel jaar.

De rhino/amigo dekens zijn ook goed, maar toch wel van mindere kwaliteit, worden wat sneller klam zeker als het ongevoerde regendekens zijn. Maar ze zijn wel waterdicht.

Wannabe2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 08:43

Van de Horseware en de Bucas dekens is de stof waterdicht, er zit dus in principe geen coating overheen. Ik heb een Bucas (al jaren oud) die nog steeds waterdicht is en een nieuwe horseware rhino die het de afgelopen dagen zeer goed heeft volgehouden.

Ik zou de winkel waar je de deken hebt gekocht bellen of er naar toe gaan en je euvel voorleggen. Als je deken echt lek is en er dus een fabricagefout is, heb je naar mijn idee gewoon recht op een nieuwe deken.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 08:49

Volgens mij kan de temperatuur onder de deken ook van invloed zijn de de waterdichtheid. Ik heb altijd het idee dat als ze het er té koud onder hebben de deken eerder doorlekt. Dat er dan onvoldoende warmte omhoog trekt door de stof dat het water te makkelijk naar beneden kan.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 09:23

Jojet schreef:
Van de Horseware en de Bucas dekens is de stof waterdicht, er zit dus in principe geen coating overheen. Ik heb een Bucas (al jaren oud) die nog steeds waterdicht is en een nieuwe horseware rhino die het de afgelopen dagen zeer goed heeft volgehouden.

Ik zou de winkel waar je de deken hebt gekocht bellen of er naar toe gaan en je euvel voorleggen. Als je deken echt lek is en er dus een fabricagefout is, heb je naar mijn idee gewoon recht op een nieuwe deken.

Horseware en bucas dekens zijn wel degelijk gecoat dit gebeurd aan de binnenkant van de stof, de coating heet aqautrans.
Daarbij heeft aqautrans een hele lage waterkolom.
Coatings zijn ook niet slijtvast maar dit is te kort dat hij nu al versleten is.
In het begin was die wel goed waterdicht.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 09:25

Ik heb een Harry's Horse, deze is goed waterdicht! Mijn paard staat nu zo'n 8 a 12 uur per dag op de wei en ze blijft droog.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 10:18

Ik heb weather beeta dekens en deze blijven redelijk droog.
Mijn pony is 31 en heeft een rare pasvorm.
Bij erg slecht weer regent alleen de voor en achterkant in.
Helaas een bucas past mn pony niet..

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 10:28

Ik heb drie Weatherbeeta dekens en deze zijn zelfs na 7 jaar nog waterdicht!

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 10:34

Als 0grams regendeken heb ik er een van QHP die kan zeker wel een bui hebben.

En mijn winterdekens van de Epplejeck hebben zich vorig jaar ook goed bewezen, ze gaan nu hun 2e seizoen in.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 10:38

Heb je niet te toevallig je deken te groot?

Een kennis van mij had dat ook en haar paard was inderdaad vaak nat onder de deken terwijl dit goede dekens waren.

De pasvorm doet ook heel veel
Laatst bijgewerkt door Salsa op 07-10-09 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 10:39

Hier ook, al jaren Bucas dekens gehad, nog nooit een paard nat onder vandaan gekomen.

Ik laat ze ook altijd wassen bij de wasserij aan het einde van het seizoen en die maken ze dan nog eens waterdicht.

Die lichtere van Bucas passen in mijn 7 kilo wasmachine, speciaal flesje wasmiddel van Bucas erbij en ook nooit problemen mee gehad.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 10:49

jesito schreef:
Jojet schreef:

Horseware en bucas dekens zijn wel degelijk gecoat dit gebeurd aan de binnenkant van de stof, de coating heet aqautrans.
Daarbij heeft aqautrans een hele lage waterkolom.
Coatings zijn ook niet slijtvast maar dit is te kort dat hij nu al versleten is.
In het begin was die wel goed waterdicht.

Ik wilde idd net zeggen dat ook de HW dekens wel een coating hebben :D ;) Maar ik vind idd wel dat die van jouw TS erg snel niet meer waterdicht is, en ik zou dus ook idd met die deken even teruggaan naar de winkel. Ik heb zelf meerdere Rambo original dekens, en 1 daarvan is nu 15 jaar oud. Die is nog steeds waterdicht.
Nu zit er toch echt wel een bak verschil tussen de Amigo, Rhino en de Rambo en das niet alleen kwa prijs ;) Ik heb ook de andere 2 gezien en bepottelt maar de Rambo staat er imo ver boven. De kwaliteit van de buitenkant is heel anders als van de Amigo en de Rhino.

@Orangiste dat mag kwa lekken niet uitmaken of een deken te groot is. De oudste Rambo hier was mijn paard ook te groot en heeft dr toch jarenlang gewoon droog en warm gehouden. Als een deken te groot is zou je mss op de hals wat inloop kunnen hebben maar dan nog moet de rest van de deken wel droog blijven. En zoals ik de TS snap laat haar deken dus overal water door.

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 10:52

Wij hebben de hurricane en gebruiken hem al jaren.
Hij laat nog steeds geen druppel door, ik ben er dus heel tevreden over en hij is nog betaalbaar ook.

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 10:53

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 10:54

Ik heb een Harry's Horse en een paar Pagony dekens en ze blijven altijd keurig droog!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 10:57

Mijn paard heeft nu voor het 3e of 4e jaar dezelfde harry's horse deken op, deze is nog steeds prima waterdicht :j

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:14

Heel simpele oplossing, een Rambo deken. Kost wat maar dan heb je ook wat :D . Doet echt jaaaaaren mee en de paarden blijven er droog onder. Amigo is ook een goede alternatief (staat ze nu nog mee op land).
Mijn persoonlijke ervaring is, de goedkoper de deken de slechter de waterdichtheid. Let ook op naden en waar ze zitten (soms midden op de rug, en dan maar roepen dat die water dicht is :n :z ).
Bucas vond ik niets vanwege de pasvorm en de drukplekken die mijn paard ervan kreeg. Rambo ligt hoger op de schoft en daarmee ook de schouder droog ;)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 12:44

Rambo of amigo of bucas ze hanteren dezelfde coating met dezelfde waterkolom dus daar zou het verschil niet in kunnen liggen. :D
Ik ga mijn amigo nog eens opniuw LATEN impregneren en dan zien we wel weer.
Mijn pakketje komt vandaag binnen met de nieuwe bucas freedom.

wiilemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 13:04

de weather beeta dekens zijn echt perfect waterdicht is mijn ervaring! Over de Rambo heb ik ook erg goede dingen gehoord!

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 13:06

Mijn dekens van bucas en horseware zijn altijd goed waterdicht. Maar als je ze af haalt, en je hangt ze in de stal op, dan beginnen ze ineens water te lekken. Zolang ze op blijven zijn ze droog, maar zodra ik ze af doe, dan komt het water er uit.

Dus ik vraag me af of de deken van de ts lek is, of dat ze hem gewoon af heeft gehaald.