Rambo, geen schuurplekken??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 22:32

hahaha :D

En anders is een Rhino deken ook prima hoor :D Is wat goedkoper, maar ook een zeer goede kwaliteit :)

(normaal gaan dekens bij mij nog geen 1 seizoen mee, maar de Rhino gaat nu voor het 2e seizoen mee. De HH thor was zelfs binnen 2 maand helemaal stuk :+ Dus ik investeer nu liever in kwaliteit)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 09:02

aliealie schreef:
ijssnuiver schreef:
Waarom maar zo kort? Ik was mijn regendekens nooit(met dezelfde reden als jij zegt) en mijn pagony dekens gaan al 3 jaar mee, alleen daar krijgt paard onwijse schuurplekken van en de Rhino's dit jaar voor de 2e winter en nog helemaal in perfecte staat.

Na een heel winterseizoen laat ik ze vaak wassen omdat ze dan gewoon te vies zijn om aan te pakken! Maar mijn ervaring is dat ze dan toch meestal niet meer 100% waterdicht zijn. Dat moeten ze bij mij wel zijn, want ik werk overdag en dan gaan mijn paarden naar buiten, welk weer het ook is. Verder vind ik de pagony's ook prima hoor alleen Igor heeft zo'n gevoelig velletje, dat zomaar kaal schuurt.

Mijn paard dus ook, vandaar dat ik nu overben gegaan naar de Rhino. En als je ze nou aan eind van de winter uithangt en dan even de buitenkant spuiten met tuinslang ofzo?

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 09:06

dejavu schreef:
BR-dekens schuren ook niet vanwege het gladde materiaal dat bij de schouders erin genaaid is. Heel fijn. :D

Ik heb eens een Pegony deken geprobeerd ook met gladde voeren, maar daar kreeg m'n paard ook vreselijk schuurplekken op d'r borst van.
En nu heb ik een deken van Globel (eigenlijk geen idee wat voor binnenkant) en deze ligt altijd perfect zonder lelijke plekken.

edit: Vraag me trouwens af waar/hoe jullie je dekens laten wassen? Ik heb dit jaar voor het eerst 2 van m'n winterdekens laten wassen en daarna netjes in de kast opgeborgen. Ik hoop nu nogmaar dat ze wel waterdicht zijn!
Ik heb het laten doen in de ruiterwinkel hier.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 09:10

Mijn Rhino geeft ook geen schuurplekken en ligt altijd goed.
Ook ik heb ze niet laten wassen ivm waterdichtheid, maar heb ze gewoon afgespoten.
Ook hier gaan ze hun 2e seizoen in nu..

Br gaf bij mijn paard ook schuurplekken.. en de HH was niet sterk genoeg ivm spelen.. :o

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 11:31

Mijn paard kreeg van Rambo en Rhino evengoed schuurplekken.
Het is een beetje per paard verschillend wat goed ligt. De meeste duurdere merken zijn wel goed.

vuurneon

Re: Rambo, geen schuurplekken??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 12:52

Ik was de ongevoerde regendeken zelf, past prima in de wasmachine met speciaal wasmiddel en aan het eind van de winter gaat er ook nog impregneermiddel doorheen :)
Dikke dekens breng ik weg naar de ruitersportzaak voor reiniging omdat de dekens in een kast in mijn huis liggen. Dus als dat niet goed gewassen is, stinkt de hele bijkeuken ernaar :=

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 20:49

aliealie schreef:
Mijn ene paard heeft altijd aan het einde van de winter zijn boeg zo ongeveer kaal, door de winterdekens. Nu kreeg ik eens de tip om eens in een goede winterdeken van Rambo te investeren, en dan zou je nauwelijks schuurplekken hebben? Ik wou het eerst tweedehands proberen maar ze zijn lastig te vinden, dus misschien dan toch maar een nieuwe kopen. Bokkers wat is jullie ervaring met Rambo of hebben jullie andere tips voor een deken die niet schuurt?

Mijn paard heeft precies hetzelfde gehad. Hij heeft een heel gevoelig huidje, en had al snel bij het dekenseizoen last van schuurplekken. Hij heeft zelfs zijn schoft een keer opengeschuurd, waardoor er witte haren voor in de plaats zijn gekomen :( Op aanraden van een vriendin heb ik vorig jaar de Rambo Duo gekocht. Sindsdien gelukkig geen last meer van schuurplekken! Echt die deken is voor mij een uitkomst geweest. Het kost dan ook wel wat, maar hij zit echt super.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 20:54

Mijn dikkie heeft ook Horseware dekens , bevallen prima . Is een paard met een flinke boeg .
Alles wat ik probeerde schuurde of wat te krap aan de hals !
Weather beeta ging overigens wel .
Maar Horseware is zijn geld wel waard .

ASsi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 21:02

Ik heb ook dekens van horseware en heb ze via een engelse site besteld: http://www.cybercheckout.co.uk/c-4-eque ... ducts.aspx

kwa verzendkosten ben je mischien 20 euro kwijt maar de dekens zijn er wel veel goedkoper dan hier in nederland. (zeker nu de pond lager staat)

Ik ben ook erg tevreden over de dekens.. ze liggen goed, zijn stevig en blijven waterdicht.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 21:15

toch een vraagje over de Amigo/Rhino dekens

hebben jullie geen last dat de achtersingel altijd onder de stront zit?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 21:50

mirgino schreef:

Jawel, maar lekker laten zitten en af en toe een borstel er over als het te gek wordt..
Verder doe ik er niks aan, je hoeft em immers ook niet los te maken..

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 22:06

ik maakte hem altijd los met af en op doen
en omdat mijn merrie [ bleek achteraf ] ziek was scheet ze hem helemaal onder en waste ik hem elke dag :+
mijn nieuwe paard heeft ook een Amigo deken,en ik ben benieuwd hoe hij is.
nu heeft hij een WB op[die vind ik fijner]

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 10:40

mirgino schreef:

ja dat is me inderdaad ook al opgevallen...........

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 10:54

Blijft wel een beetje mest op liggen, maar verder geen last van. Als je het ook een beetje in perspectief plaatst is een beetje mest op het achterkoort minder belangrijk dan geen schuurplekken meer ;)

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 11:00

Dat riempje vervang ik altijd door een strotouwtje, en die vervang ik om de zoveel tijd.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 11:34

VValar schreef:
Blijft wel een beetje mest op liggen, maar verder geen last van. Als je het ook een beetje in perspectief plaatst is een beetje mest op het achterkoort minder belangrijk dan geen schuurplekken meer ;)

...tuurlijk dat ben ik absoluut met je eens, alleen voorheen had ik altijd dekens met bilkoorden en had ik daar volgens mij iets minder last van. Verder maak ik me daar ook absoluut niet druk om ;)