Nu al winterdekens?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Nu al winterdekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 12:08

Geen tinker, wel een welshcob dus die zit ook altijd heerlijk in de haren :P
200 grams doe ik pas op als het in de nacht gaat vriezen :)

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 18:02

Mijn verzorgpony heeft nooit in de winter een deken op , hij heeft stuk steen en een schuilstal ;)

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 18:09

Och jee, dekens! drama
Heb die oude van mij nu een 0 gram regendeken opliggen denk dat ik er binnenkort even een fleecedeken ondergooi.
En ik denk dat ik die jonge van mij dit jaar zonder deken laat staan, maar ben nog heel erg aan het twijfelen, kan best zijn dat ik hem opeens wel onder dekens heb :o ben er nog niet helemaal over uit

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 18:16

Mijn poowny staat alweer eventjes met de regendeken om, ze staat van ± 7.30 tot ± 16.00 uur buiten (normaal had ze nog 24/7 gestaan maar dat is weer een ander verhaal..)
Bij de volgende koudere periode ga ik over op de 100 grams deken, mijn paardje is ook een échte koukleum die amper haar ontwikkeld, erg prettig maar heeft wel als bijwerking dat ik altijd héél goed moet nadenken over welke deken ik opleg, anders gaat het mis.. Hier op stal zijn er al een heel aantal die de regendeken op hebben, terwijl ze vorig jaar mij raar aankeken dat ik een deken op deed..

Kitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 18:19

Welshcobfan schreef:
Geen tinker, wel een welshcob dus die zit ook altijd heerlijk in de haren :P
200 grams doe ik pas op als het in de nacht gaat vriezen :)

hahaha lekker he die haren :P bedankt voor je reactie, dan heb ik tenminste een richtlijn:)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 18:23

Mijn haf staat nu met ongevoerde deken en ongevoerd halsstuk op (ze staat op stal). Zag net op het nieuws dat er vannacht vorst aan de grond komt -O-

edit; ze is geschoren

Nijnteee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:14

Ik hoorde het idd ook op het nieuws..
Mijn pony staat met een regendeken en fleece dekentje er onder op. Overdag staan de paardjes lekker nog buiten & s'nachts op stal.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 20:15

Zo, ik heb sinds vandaag de eczeemdeken af en de regendeken om gedaan :)
Paard vond het heerlijk hahahaha :D (en je ziet eindelijk weer een paard, want een eczeemdeken staat niet mooi :=)
Hij staat nu nog gezellig 24/7 buiten, dus kan zo'n regendeken ook geen kwaad met dit bagger weer.

2heavenly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 22:25

pff iederee, doet echt wat hij-zij denkt he,
ik wasz bij ons op stal de eerste die dekens legde (snachts vanaf eind aug)
dit was een zomerdeken uit canvas-stof;
overdag afhankelijk een 0gram regendeken,
nu heb ik een regendeken snachts met ingewerkte fleece,
ze zweet er niet onder en heeft geen koud,
(overdag staat ze buiten, snachts binnen (geen tocht etc))
enkel mijn ene buur legt nu snachts een zomerdeken op,
dan had je er die heel de zomer dag en nacht met etzelfde vliegendeken rondlopen
maar bijna elk paard staat zonder deken,
als gevroren eef schieten die dan wakkr en leggen dikke deken op
en de mijne volgens de temperaturen die zakken verdik ik van deken voor mijn ONgeschoren paard!

en dan heb je zulke die hun paard wél scheren en enkel een 0gram regendeken opdoen op hun paard!
je hebt zotten en zotten, welke de beste zijn....???

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 22:29

Vorige week heb ik mijn oudste paard een dekentje op gedaan, en sinds gisteren heeft mijn andere paard een dekentje op. Een stalgenootje vond dat ze het koud had, dus hup de deken er op. Was wel ik erg blij mee! Denk binnenkort maar een iets dikkere deken op.. Vind het erg lastig, want mijn jongste paard heeft het nu met deken op echt warm..

angelique19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 22:30

2heavenly schreef:
dan had je er die heel de zomer dag en nacht met etzelfde vliegendeken rondlopen
en de mijne volgens de temperaturen die zakken verdik ik van deken voor mijn ONgeschoren paard!

en dan heb je zulke die hun paard wél scheren en enkel een 0gram regendeken opdoen op hun paard!

aaahhhh op die manier .... |o :?
Wordt er niet echt duidelijker van :Y)

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 22:35

Die van mij heeft de afgelopen tijd een zomerdeken opgehad, nu er voor vannacht koud weer voorspeld is heeft ze voor vannacht een 150 grams (met luchtstroken) deken op dus ze word niet te warm en ook niet koud.
Ik heb bij haar al wat langer een deken op omdat ze flink afgevallen is* en wil haar niet verder laten afvallen als ze al haar energie moet gebruiken om warm te blijven.
Deze heeft ze nu op:
Afbeelding

*ik heb haar pas een paar maanden en toen ik haar kocht was ze te dik dus is nog puzzelen naar de juiste hoeveelheid
Laatst bijgewerkt door BugsFunny op 05-10-09 22:39, in het totaal 2 keer bewerkt

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 22:35

nog steeds een regendek die blijft er ook op liggen todat ik hem ga scheren als ik nu al een 150 of 200 grams op moet doen wat geeft dat straks dan als het weer vriest :?
ik heb het altijd zo gedaan die vacht houd je niet tegen
het regendek heeft die op in mijn gemak zodat ik een droog paard heb als ik wil rijden

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 22:36

angelique19 schreef:
2heavenly schreef:

aaahhhh op die manier .... |o :?
Wordt er niet echt duidelijker van :Y)

Ik snap er ook niet veel van wat er nu allemaal in de post staat :n

Ik heb sinds gisternacht een 150 grams staldeken op ipv de zomerdeken 's nachts en regendeken overdag. Hij begint ook echt al een teddybeer te worden.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 11:02

mijn paard staat dit jaar voor het eerst met deken in de winter.
Heb haar vorig jaar ook als teddy gekregen. Paard is 3 jaar oud, nog weinig lichaamsvet.
Toen ze begon met verharen heb ik zomer deken op gedaan.
Ik ben nu verhuisd naar andere stal en daar staat ze in koude wind en sinds 8 maanden weer in de regen. Ruim 8 uur per dag
Met oog op leeftijd en voorkomen van dikke vacht staat ze onder 300 grams.
Ze zweet niet!

2heavenly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 14:42

maar het is nog 18graden overdag! om met zulke dikke dekens reeds te lopen :-s

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 14:47

18 graden?
12-14 zul je bedoelen. En dan met dat druiligere weer en wind is het best frisjes. Ok voor de paarden nog niet, maar het is niet te warm voor een (dunne) deken.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 15:46

Ze hadden idd 21 graden vandaag beloofd. Het is slechts 14 graden buiten....en mijn paardje staat vandaag dus zonder regendeken. _-:( Morgen gaat die weer op en die gaat ook niet meer af bij deze tempreaturen, al voorspellen ze volgende week 30 graden! :D

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 15:49

Ik werk zowieso nooit met dekens, maar als je nu nog moet beginnen denk ik dat je te laat bent. De 2 paardjes bij mij beginnen al een dikkere vacht te krijgen.
Nu staan ze wel 24/7 buiten met inloopstal, dus zal de vacht wat sneller dikker worden dan van een paard wat 's nachts en de helft van de dag binnen staat.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 16:48

Ik heb mijn paardje ongeveer 2 weken geleden een winterdeken opgedaan. (Niet een hele dikke, maar ik weet niet hoeveel grams) Ze had toen nog niet echt een wintervacht, dus om het te beperken was het goed. En ze staat als het droog is dag en nacht buiten, dus dan heeft ze zeker een deken nodig. Mijn pony laat ik gewoon lekker dik in z'n vacht komen, want die heeft haar deken er zo af gesloopt, vraag me niet hoe. :+

plukje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 13:00

Die van mij heeft nu nog een zomerdekentje op, als ik s'morgens op stal kom voel ik altijd even onder zijn deken.
Hij is nog steeds lekker warm. Als het echt kouder gaat worden gaat er een 200 grams deken op en daar doet hij de hele winter mee.
Ik heb de mazzel dat de mijne niet snel dikke haren krijgt dus 200 grams is voor hem genoeg.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 13:25

2heavenly schreef:
maar het is nog 18graden overdag! om met zulke dikke dekens reeds te lopen :-s

Nou hier niet hoor := daarbij waait het ook behoorlijk. Schimmel staat nu onder een 150-200grams (weet het niet precies) met op de wei daar nog een licht gevoerde regen deken overheen. Andere paard staat sinds vorige week pas met een gevoerde regen deken maar die krijgt ook al een gigantische vacht :n

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:41

Die van mij staat sinds gisteravond met een 100 grams staldeken binnen.. En zag dat ze vandaag alweer wat van de haartjes die ze teveel had was kwijtgeraakt :D Gelukkig helemaal niet onder gezweet ofzo.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:45

's nachts heb ik de deken al langer of en overdag afhankelijk van het weer. Bij wind en regen wel en als de temperatuur lager blijft dan hou ik de deken ook mooi op. Vanmiddag dus wel afgedaan omdat eht dan weer warmer is.
Maar het blijft lastig, paard heeft nu al een behoorlijke vacht...

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:46

mijne staat met 150 grams op nu. ( overdag hele dag buiten )