Nika Dekens ervaringen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Waaltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 09:58

Pytje schreef:
Ik heb er ook een gehad, maar weer moeten verkopen vanwege de pasvorm. Ik heb een redelijk smal gebouwd paard met een hoge schoft, de deken gleed hierdoor naar achter en kwam achter de schoft te liggen, waardoor hij erg begon te trekken. Verder zag hij er goed uit (heb hem maar eventjes gehad dus kan niets zinnigs zeggen over de sterkte van het materiaal).

Was dit een deken met halve hals?
Ik heb een paard welke ook een hoge schoft heeft en weinig front (hij is al bejaard) en zoek voor hem ook een goed passende deken. Het is echt heel moeilijk om een goede deken te vinden. Nu dacht ik een deken met halve hals te kopen bij Nika, vandaar mijn vraag.
Mocht iemand goede pasvorm dekens of tips hebben voor dit type model paard hoor ik dat natuurlijk graag.

W0PPY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 17:42

Ik wilde toevallig een topic over dit onderwerp starten, maar zag toen dat er al eentje was, hoef ik dus niet meer te doen :D
Ben blij dat er zulke goede reacties op zijn, denk dat ik er zelf ook eentje ga aanschaffen!
Vraag me alleen af, welke maat ik moet hebben. Mijn hafje heeft een harry's horse mt 185 op (ook omdat de hals anders te smal is) maar op de site van nika staat dat je voor een stokmaat van 1.43 een 175 zou moeten doen (en voor de hals hoef ik het zo te lezen niet groter te kopen, deze schijnt dus al groot te vallen)...
Iemand ervaring met het vallen van de maten bij Nika?

risky

Re: Nika Dekens ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:46

als de dekenmaat echt afwijkt dan zetten ze dat in de advertentie er meestal bij, anders kun je de maat nemen die je normaal hebt.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 21:44

@waaltje: het was een gewone deken, zonder halve hals. Bij mijn paard passen Br dekens, harry's horse en bucas dekens goed. Heb je die al eens geprobeerd?

Waaltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 08:53

Pytje schreef:
@waaltje: het was een gewone deken, zonder halve hals. Bij mijn paard passen Br dekens, harry's horse en bucas dekens goed. Heb je die al eens geprobeerd?

Harry's Horse is bij hem vaak aan de ruime kant. Vooral voor bij de borst, waardoor ze op de schoft gaan trekken doordat de deken naar achteren zakt. Hij heeft maat 205/215 (stokm 174) nodig, en volgens mij zijn al die dekens van voren ook gewoon groot, maar mijn oudje (bijna 28) is nu gewoon smal aan de voorkant, maar de lengte heeft hij wel nodig
Vandaar dat ik op zoek ben naar een smaller gesneden allweather winterdeken met korte hals.

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 20:30

Ik heb een groot paard van 1.80m en heb er 2 dekens voor gekocht bij Nika.Een 100gr. en een 400gr. Ik kan niet anders zeggen ,als dat ze perfect passen.Hij heeft geen enkele schuurplek gehad.En dat kan ik niet van de andere dekens zeggen ,die ik heb gehad.Ik ben zeer tevreden over deze dekens.Ze vallen heel ruim uit.

W0PPY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 09:17

Ik heb de deken 2 dagen na bestelling al binnen gekregen.
De pasvorm is top, hij past perfect op mijn pony!
Mooie deken! Ben er helemaal blij mee :D

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 21:09

Sammiej schreef:
Mijn burggraaf ruin is er ook blij mee... dus dat moet goedkomen!

Iemand overigens een winterdeken van Nika? Hoe is de sluiting voor? (klitteband dicht bij de huid ?)

Tjitske, mijn pony,die heeft een nika winterdeken...een groene met een blauwe strook op de rug die naar achteren toe breder word. Die deken kostte €39,95 en hij gaat nu de 2e winter in...bij die van tjit zit geen klittenband voor op de borst...